DHB, pas på
Fra : Petter Haakonson

Dato : 03-06-09 08:34

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-09 03:29

On Jun 3, 9:34 am, "Petter Haakonson" <petter.haakon...@forum.dk>
wrote:
> Se fra mcghttp://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=117283

Ja pas på, der er fulde folk i ulovlige biler.

Fint nok hvis de kan få snuppet nogle af de farlige billister, en
total razzia af alle bilerne ville ikke genere mig.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : AndersH

Dato : 03-06-09 17:09

wrote:
> [...]

>Fint nok hvis de kan få snuppet nogle af de farlige billister, en
>total razzia af alle bilerne ville ikke genere mig.

Jeg har et spørgsmål: Er det ulovligt at køre beruset til DHB, når det er
indhegnet område? Lige så snart det er indhegnet område, og man skal lukkes
ind osv.. så træder færdelsloven vel ud af drift? Så hvis DHB mener at det i
følge deres regler er i orden at køre uden lys, beruset og med hornet i
bund, så laver man ikke noget ulovligt?

Eller er jeg forkert på den?

Mvh Anders

Fra : Martin Bak

Dato : 03-06-09 16:34

"AndersH" <anders@andersh.sletdette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at det i følge deres regler er i orden at køre uden lys, beruset og med
> hornet i bund, så laver man ikke noget ulovligt?

Det er, såvidt jeg kan forstå, et arrangement med adgang for offentligheden.
Det er ikke kun hegnet, men især adgangen der skelnes imellem.

--
Martin, Bornholm.
"Bornholm er et indhegnet område. Indhegnet af vand!"

Fra : Armand

Dato : 03-06-09 19:01

AndersH skrev:
> [...]
> følge deres regler er i orden at køre uden lys, beruset og med hornet i

Må du køre uden kørekort? nej vel!
Hvordan kan du så tro at man må køre spirituspåvirket??

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-09 20:41

Armand wrote:

> Må du køre uden kørekort? nej vel!
> Hvordan kan du så tro at man må køre spirituspåvirket??

Well, der arrangeres jo banearrangementer (deriblandt DHB?) hvor de
generelle færdselsregler sættes ud af kraft (på banen) - det er vel
derfor vores unge ven bliver forvirret. Kørsel på banen kan selvfølgelig
være underlagt dopingrestriktioner og andre løbsregler, men i princippet
er der jo ikke noget i vejen for at det er tilladt at køre påvirket på
banen.

Der hvor den skiller _må_ være om der er adgang for publikum eller ej.

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 03-06-09 22:26

> Må du køre uden kørekort? nej vel!

Hvad har det med noget at gøre??

> Hvordan kan du så tro at man må køre spirituspåvirket??

Hvis du bor på en gård, og der bag den er en stor lukket mark, må du køre
rundt på den i en ordentlig sidevind, hvis du har lyst - kørekort eller
ej...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 05-06-09 11:43

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 03-06-09 20:53

"AndersH" <anders@andersh.sletdette.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> at det i følge deres regler er i orden at køre uden lys, beruset og med
> hornet i bund, så laver man ikke noget ulovligt?

Jeg ved ikke hvor meget Politiet kan gøre på det lukkede område, men SKAT
vil nok være interesseret i om de indregistrerede biler er ændret så meget,
at der skal svares ny afgift. Og så er det jo ligegyldigt om det er på et
lukket område eller ej - er der plader på, og er bilen ændret meget, så
risikerer de at skulle betale ny afgift.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du også vild med gadgets?

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-06-09 22:36

> Hvis du bor på en gård, og der bag den er en stor lukket mark, må du
> køre rundt på den i en ordentlig sidevind, hvis du har lyst - kørekort
> eller ej...

Jeg må endda fise de 5 meter frem og tilbage i min indkørsel der er plads
til uden kørekort hvis jeg har lyst til det - bare jeg ikke kører ud fra
min egen private grund og ud på det offentlige vejnet.

Fra : N/A

Dato : 05-06-09 11:43

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-09 04:58

"Martin [6000]" skriver:

> Jeg må endda fise de 5 meter frem og tilbage i min indkørsel der er plads
> til uden kørekort hvis jeg har lyst til det - bare jeg ikke kører ud fra
> min egen private grund og ud på det offentlige vejnet.

Står både postkasse og skraldespand ude ved vejen?

Og er fordøren (som pakkeposten bruger) også helt ude ved vejen?

Ja til begge, så må du, ellers nej, så koster det kortet (hvis det
bliver opdaget).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-06-09 07:27

> Er du sikker på det? Der står vist noget i loven med, at der ikke må
> være "direkte adgang" fra offentlig vej...

Så sikker som det var hvad jeg fik at vide til kørekort dengang i 1998.

Så det er frit fra hukommelsen af noget som jeg ikke har undersøgt
siden

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-06-09 07:29

> Det koster kortet? Men var hele ideen ikke at det var det man ikke
> havde?

Hehe ja. Går sq ikke ud fra det koster kortet at jeg fiser rundt i min
egen indkørsel.

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-06-09 07:30

> Står både postkasse og skraldespand ude ved vejen?

Ja.

> Og er fordøren (som pakkeposten bruger) også helt ude ved vejen?

Delvist ja. Den er ikke forbundet til indkørslen.

Bortset fra det: Det var en tråd for noget tid siden ang. købeloven,
garanti osv. Fik du nogensinde svaret på den? Jeg mindes ikke der kom
svar - vi var uenige om noget med rettighederne...

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 04-06-09 00:43

On 4 Jun., 08:29, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Bortset fra det: Det var en tråd for noget tid siden ang. købeloven,
> garanti osv. Fik du nogensinde svaret på den? Jeg mindes ikke der kom
> svar - vi var uenige om noget med rettighederne...

Pas, det kan jeg ikke huske...

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-06-09 08:06

> Pas, det kan jeg ikke huske...

Ok du fik lidt modvind fra flere sider, så tænkte den var "røget i
glemmebogen" Alternativt at jeg selvfølgelig kan have overset dit
svar.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-06-09 15:30

"Martin [6000]" skriver:

> Ok du fik lidt modvind fra flere sider, så tænkte den var "røget i
> glemmebogen" Alternativt at jeg selvfølgelig kan have overset dit
> svar.

Hvad var det om specifikt?

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-06-09 19:16

Den Thu, 04 Jun 2009 16:30:12 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:

> "Martin [6000]" skriver:

> Hvad var det om specifikt?

Det kan jeg squtte huske, men jeg kan nok finde tråden hvis jeg kan, skal
og vil

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 04-06-09 14:25

On 3 Jun., 23:35, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Jeg må endda fise de 5 meter frem og tilbage i min indkørsel der er plads
> til uden kørekort hvis jeg har lyst til det - bare jeg ikke kører ud fra
> min egen private grund og ud på det offentlige vejnet.

Det kræver bare at posten og naboens børn ikke kommer på din private
grund.

Benny

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 04-06-09 14:27

On 4 Jun., 08:27, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Så sikker som det var hvad jeg fik at vide til kørekort dengang i 1998.
>
> Så det er frit fra hukommelsen af noget som jeg ikke har undersøgt
> siden

Ja right. Min kørerlærer sagde at det var forbudt at skifte spor i
limfjordstunellen. Hvordan fa... skal man så komme fra Nørre Sundby og
syd på af motorvejen. De skal der skiftes bane et par gange.

Benny

Fra : Søren

Dato : 05-06-09 11:43

hojvaelde@gmail.com skrev:

> Ja right. Min kørerlærer sagde at det var forbudt at skifte spor i
> limfjordstunellen. Hvordan fa... skal man så komme fra Nørre Sundby og
> syd på af motorvejen. De skal der skiftes bane et par gange.

hehe .. ja den bliver svær. Det er teoretisk set muligt at lave alle
vognbaneskift lige inden man når selve tunellen, men der skal dælme ikke
være meget traffik.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-06-09 11:56

hojvaelde@gmail.com skrev:

> Ja right. Min kørerlærer sagde at det var forbudt at skifte spor i
> limfjordstunellen. Hvordan fa... skal man så komme fra Nørre Sundby og
> syd på af motorvejen. De skal der skiftes bane et par gange.

Er ikke lokalkendt. Er der striber i tunnellen og er de punkterede
eller fuldt optrukne? Det er vel det der gælder :)

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-06-09 22:28

> Det kræver bare at posten og naboens børn ikke kommer på din private
> grund.

Gør de ikke

Fra : N/A

Dato : 05-06-09 11:43

Fra : N/A

Dato : 05-06-09 11:43

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 05-06-09 07:42

On 4 Jun., 23:28, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Gør de ikke

Nu har jeg talt med en færdselbetjent. En ex bor sammen med en af
slagsen.

Citat: Inde i byen skal du regne med at kun må køre indenfor en lukket
garageport.

Det var hvad han sagde.

Benny

Fra : Martin [6000]

Dato : 05-06-09 20:46

> Citat: Inde i byen skal du regne med at kun må køre indenfor en lukket
> garageport.
>
> Det var hvad han sagde.

Jeg skal ikke betvivle det - som skrevet andetsteds så var det frit fra
hukommelsen fra det herrens år 1998 fra mere eller mindre upålidelig
kilde

Fra : Armand

Dato : 06-06-09 10:39

Petter Haakonson skrev:
> Se fra mcg
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=117283
>
> Ups

Hvis de iflg TV2
<http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-22817008.html>
tog to kørekort første dag kan det vel kun være p.g.a. sprit - Eller
hvad :-/

--
Armand.

Fra : BJ

Dato : 08-06-09 17:53

KLIP

> Hvis de iflg TV2
> <http://nyhederne.tv2.dk/video/index.php/nodeId-22817008.html>
> tog to kørekort første dag kan det vel kun være p.g.a. sprit - Eller hvad
> :-/

Der er skutte meget hjemme i bolden hos biltosserne:

http://jp.dk/indland/krimi/article1718243.ece

Fik i øvrigt fortalt, der var folk som var kørt hjemmefra uden overhovedet
at have kørekort.

De holdt troligt i politiets undersøgelseskø !!

De håbede nok på, politiet ikke ville bede om at se om føreren nu også havde
et kørekort....)))

mvh/Bjørn J.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-09 00:59

On Jun 8, 6:53 pm, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelsenews:4a2a3905$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP

> Der er skutte meget hjemme i bolden hos biltosserne:
>
> http://jp.dk/indland/krimi/article1718243.ece

Det var vist godt at politiet og skat valgte at lave razzia der.

Og dette er vel et godt bevis på at baner hvor de kan race nok ikke er
en super idé da kørsel til og fra sådanne vil være præget af
lovløshed.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Bjarne

Dato : 09-06-09 08:29

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
>
> Og dette er vel et godt bevis på at baner hvor de kan race nok ikke er
> en super idé da kørsel til og fra sådanne vil være præget af

Kanonide !
I samme åndedrag kan vi lige få lukket fodboldstations. Der er temmelig
meget lovløshed i forbindelse med arrangementerne i form af vold og
hærværk.

Bjarne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-06-09 02:17

On Jun 9, 9:28 am, Bjarne <b...@INGENSPAMc.dk> wrote:

> Kanonide !
> I samme åndedrag kan vi lige få lukket fodboldstations. Der er temmelig
> meget lovløshed i forbindelse med arrangementerne i form af vold og
> hærværk.

Nej det synes jeg ikke, men latterlige fodboldbøller koster os
skatteydere utroligt mange penge til politiindsatser, penge som
klubberne burde betale.
Aktionerne ved fodboldkampene indbringer jo ingen restancer
Men sådan en debat kan jo tages i en fodboldgruppe......

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 09-06-09 10:27

Christian B. Andresen havde fået den ide at fortælle:

> [...]
> Aktionerne ved fodboldkampene indbringer jo ingen restancer
> Men sådan en debat kan jo tages i en fodboldgruppe......

Det er sgu da bare fordi skat ikke tør stille sig op til en FCK/Brønby kamp
af frygt for at få tæsk, jeg tror skam de ville kunne finde mange som
skylder staten penge i blandt de fodbold tåber, men det er jo langt nemmere
at stå og gemme sig bag en politimand når den unge mand sidder i sin bil.
Men nu ser jeg da ingen grund til at det kun skal gå ud over ting som DHB,
lad dog skat følge politiet overalt og så snart man bliver stoppe skal man
puste og så bliver man lige tjekket at skat i samme ombæring, og på
motorvejene kunne man jo også spærre af mellem 2 afkørseler og inddrive gæld
på alle som befinder sig der, super ide..

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk