relæ montering
Fra : ib tinning

Dato : 01-06-09 12:17

jeg har siddet og ledt efter en link som viste hvordan et relæ til ekstra
lamper skulle forbindes men jeg kan ikke finde det igen her efter jeg har
fået ny pc efter den gamle dødede

det var en ledt overskuelig tegning

håber nogle har gemt linket og vil dele eller bare har bedre hukommelse end
mig

mvh Tinning

Fra : Mogens

Dato : 01-06-09 12:34

www.dkfritidbil.dk/diverse/lidt_relae_styring.htm

Fra : ib tinning

Dato : 01-06-09 16:23

> www.dkfritidbil.dk/diverse/lidt_relae_styring.htm
>
>det hjalp ikke meget på min forståelse men tak for forsøget

mvh Tinning

Fra : Anders Sørensen

Dato : 01-06-09 16:50

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/forumid/6/postid/114684/view/topic/
http://www.kinojserklubben.dk/Tips%20og%20triks/Lygterele.pdf
http://www.the12volt.com/installbay/forum_posts.asp~TID~52891

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : ib tinning

Dato : 01-06-09 17:05

så tror jeg selv jeg har forstået det takker mange gange

mvh Tinning

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:l2u725l2ruu2sdr25gjthd5s571qhbb2dd@4ax.com...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 01-06-09 21:06

"ib tinning" <ib@1spambox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fået ny pc efter den gamle dødede
>
> det var en ledt overskuelig tegning
>
> håber nogle har gemt linket og vil dele eller bare har bedre hukommelse

Hej Ib

Nu er en tegnet vejledning jo en god ting, men jeg har lige selv sat et pas
spots på bilen her i weekenden.
Og den tegnede vejledning passede sådan set meget godt; principielt var den
OK - men en Suzuki er måske lidt bagvendt hvad angår det medfødte lys.
Der hvor tegningen viser at du bare skal give relæet stel (-) på et ben og
plus fra kontakt eller originalt lys faldt kæden lidt af her. Reelt skal
relæet jo bare have + og - på 2 ben for at slutte strømmen mellem de 2 andre
ben, men da jeg havde det meste af kabelføringen på plads og kun lige
manglede at stjæle mig ind på + til det fjerne lys stoppede festen.
Der er 3 ben i stikket bag på en forlygte - helt OK, det er -, + til kort
lys og + til langt lys i pæren. Men på min var der altså + på alle 3 ben i
stikket når nøglen lå i min lomme ! Hvilket jo betyder at når jeg slukker
motoren tænder mine nye spot - og de forbliver tændt til jeg kommer tilbage
eller batteriet løber tør for strøm.....
Altså styres lyset af - og ikke af +.
Og nu havde jeg lige klippet -ledningen til relæet ganske kort....
Så skulle jeg jo bare finde en + i nærheden at låne til relæet -
sprinklerbeholderen hænger tæt på. Fint - der er jo + med tændingen her -
kunne jeg måle. Desværre skiftede den ledning til - igen når tændingen blev
afbrudt...
Enden blev at jeg måtte hente + fra batteriet - besværligt, men nu ku det
være nok

"Moralen" er - mål efter strøm før du binder alt for mange ledninger fast,
klipper dem (for korte) og sætter stik på.
Og når du måler så husk at måle med tændingen både slået til og fra.
Det ku ha sparet mig en del tid

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : ib tinning

Dato : 02-06-09 16:52

hej Jesper det var et godt råd som jeg skal huske når der bliver tid til at
kigge på bilen og ikke kun lege flyttemand