Privat salg af bil
Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 12:18

Hej hej !

Har jo min Avensis som jeg overvejer at få skiftet ud til noget andet.
Tror egentligt som en skrev herinde at den måde jeg får mest ud af det på er
at sælge den privat og så købe hvad jeg nu finder privat men hvad skal den
så sættes til ?

Jeg har været hos 3-4 forhandlere og de vil give mellem 30 og 37000 for den
ved køb af anden bil.
Har lige kigget på bilbasen.dk og der er den til salg hos forhandlere fra
49.000 til 65.000 kr
med de ca samme kmtal - så det svinger da lidt synes jeg.

Fakta om min Avensis Sedan er :
Årgang 1998 - 1.6 Terra. 176.000 Km
Elruder, elspejle, armlæn for og bag samt stålfælge.
Sølvgrå uden buler mm. men kan dog nok godt finde lidt småridser omkring.
Uden rust og synet slutningen af sidste år uden problemer.
Servicebog til 2006 derefter har jeg selv lavet service på den.

Hvad ville i mene jeg skulle sætte den til salg for ?
Er bilbasen det rette sted at sætte til salg ?

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 12:20

> Har jo min Avensis som jeg overvejer at få skiftet ud til noget andet.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54887630

Fandt lige denne her og den er faktisk magen til min - dog ikke aircon og
tectylbehandlet.

Allan

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-09 15:06

"Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> skrev i meddelelsen

> [...]
> 49.000 til 65.000 kr
> med de ca samme kmtal - så det svinger da lidt synes jeg.

Ved privatsalg skal du måske vælge at sætte den til 45.000,- så du har lidt
at slå af med - så din endelige slagspris bliver 40.000,- Husk på at ved en
forhandler får man 6 mdr.'s reklamtionsret. Hos dig får man selv alle
regninger.

Prøv evt. at tjekke på bilbasen, hvad de private sælger dem til?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 01-06-09 21:32

> [...]
> Hvad ville i mene jeg skulle sætte den til salg for ?
> Er bilbasen det rette sted at sætte til salg ?

Har du travlt med at sælge skal den blot være den billigste af den årgang
(evt naboårgange) med samme udstyr og km tal. Så skal køberne nok få øje på
den ... Er der mange i udbud (er der sikkert på en gammel avensis) så vil en
udbudspris der er blot lidt for høj gøre at ingen ser den ....

Den anden vej rundt - har du knapt så travlt så prøv at sætte den i lidt
højt... Er der så ingen interesserede i løbet af den første uge eller to så
sæt prisen 5000kr ned ... Og så fremdeles ....

Det er træls at få sat bilen i for billigt ... Det ved man at man har gjort
når en pizzarier ejer ringer fra den anden ende af landet og vil købe din
bil ubeset ....

Skodan jeg solgte i 2007 var solgt på 2dage. Fiat'en jeg solgte tidligere i
år på under en uge. Det samme med yamaha'en for et par uger siden men der
gav jeg lidt afslag, men den var også sværere at prissætte ...

Men regn med at nogle ringder dig op og byder halvdelen ... Ligegyldigt hvor
billigt du har sat den tilsalg ...

Fra : Michael Johansson

Dato : 05-06-09 09:50

On Mon, 1 Jun 2009 22:32:21 +0200, Anders Majland wrote:

> et er træls at få sat bilen i for billigt ... Det ved man at man har gjort
> når en pizzarier ejer ringer fra den anden ende af landet og vil købe din
> bil ubeset ....

Så enig, LOL