Baggagestop søges
Fra : Jakob Griffel

Dato : 31-05-09 12:05

Hej med jer

Jeg har en køleboks stående omme bag i min stationcar. Jeg vil gerne ha fat
i noget, der kan holde den lidt på plads, så den ikke kører rundt i bilen
hvis jeg drejer lidt hurtigt i et sving el.lign.

Bilteme har disse:
http://www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=77857

Men jeg tænker mere på noget lidt mere diskret - en slags hjørner som kan
sættes på tæppet på samme måde som ovenstående, hvis i forstår hvad jeg
mener.
Jeg ved bare ikke hvilket søgeord jeg skal bruge...

Kan i hjælpe?

--
Hilsen Jakob

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-05-09 12:12

Jakob Griffel skrev:
> [...]
> mener.
> Jeg ved bare ikke hvilket søgeord jeg skal bruge...

Hvis du har tæppe i bunden af bagagerummet vil jeg foreslå at du køber
en meter Velcrobånd, med klæbebagside, og sætter den stive del fast
under køletboksen.

Det burde kunne få den til at stå fast.

(Og så fås det vist ikke meget billigere.)

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-09 17:46

> Hvis du har tæppe i bunden af bagagerummet vil jeg foreslå at du køber
> en meter Velcrobånd, med klæbebagside, og sætter den stive del fast
> under køletboksen.
>
> Det burde kunne få den til at stå fast.
Eller lave en vinkel i noget træ og montere velcroet på undersiden. Så kan
han flytte den vinkel alt efter hvor store ting han skal have gjort fast.

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-09 19:13

"Klaus G." skriver:

> Eller lave en vinkel i noget træ og montere velcroet på undersiden. Så kan
> han flytte den vinkel alt efter hvor store ting han skal have gjort fast.

1. Vinklen holder ikke noget stort fast.

2. Hvorfor ikke en aluvinkel?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-09 19:19

> 1. Vinklen holder ikke noget stort fast.
Det er vel bare så det ikke skrider når man starter og drejer? 20cm hver vej
og 5-10cm i højden burde kunne gøre tricket?:)

> 2. Hvorfor ikke en aluvinkel?
Ikke alle der lige har så meget alu til at ligge og slette ikke muligheden
for at svejse det til noget brugbart.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-09 19:27

"Klaus G." skriver:

> Det er vel bare så det ikke skrider når man starter og drejer? 20cm hver vej
> og 5-10cm i højden burde kunne gøre tricket?:)

Jo, men søger man at "holde noget stort" er det som regel også "højt" og
så vælter det.

Ellers korrekt.

> Ikke alle der lige har så meget alu til at ligge og slette ikke muligheden
> for at svejse det til noget brugbart.

Man køber (uha, penge op af lommen) en tynd aluvinkel og saver den i 30
cm lange stykker.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 31-05-09 19:52

> Eller lave en vinkel i noget træ og montere velcroet på undersiden. Så kan
> han flytte den vinkel alt efter hvor store ting han skal have gjort fast.

Netop et sådant vinkelhjørne har jeg set fremstillet i plast et sted en
gang, men jeg ved ikke hvad sådan en dims kunne finde på at hedde...
En flad trekant (som hjørnet af kassen står og trykker på) og så en kant på
to af siderne. På undersiden var der noget velcro-lignende, men det var vist
ikke velcro, bare en hel masse små spidser, som bliver trykket ned i tæppet
af kassens vægt.

Velco på undersiden af køleboksen tror jeg ikke holder i længden. Den står
jo osse på græs, på jorden osv. indimellem, så velcro'en blir nok hurtigt
fyldt med snavs osv.
Derfor de 'faste' hjørner - som dog skal kunne fjernes, hvis jeg skal have
noget stort med deromme.

--
Hilsen Jakob

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-09 19:15

Jakob Griffel skriver:

> Jeg ved bare ikke hvilket søgeord jeg skal bruge...

Velcro.

"Guldmanden" har ret.

Subben i den gamle bil fik 2 striber velcro under bunden. Den var
godtnok tung, men også ganske umulig at få til at skride frem og tilbage
efter der kom 2 striber velcro under.