Bytte MC...?
Fra : MicJen

Dato : 02-06-09 19:31

Hej

Som det ser ud nu står jeg til at skulle bytte min MC med en anden i en
byttehandel.

Det foregår sådan at han får min MC + penge og jeg får så hans MC.

Vi har begge prøvekørt hver andres kværne og er blevet enige om en pris.
Begge maskiner er iøvrigt nysynede uden anmærkninger som de skal være ved
ejerskifte.

Bilbogen er også blevet konsulteret og her var intet at komme efter mht.
pant.

Jeg tænker at bruge en slutseddel a la den fra FDM:
http://www.fdm.dk/public/mc/kobogsalg/mcslutseddel/
Men den dækker jo kun "ren handel" så vidt jeg kan se. Skal man så have 2
slutsedler eller hvordan er det med det?

Er der andre forhold jeg skal være opmærksom på i dette tilfælde, altså det
med at bytte? Det er snart 10 år siden jeg handlede MC sidst, og det var ren
handel dengang.

Håber på lidt indspark

På forhånd tak.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-06-09 19:35

Skal man så have 2
> slutsedler eller hvordan er det med det?

Er nemmest med to slutsedler synes jeg.
Istedet for selv at lave noget slutseddel, hvor man misser en detalje og så
kan få bøvl med reklamation osv, tænker på "købt som beset", som er rar i
privat handel

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-09 21:22

> [...]
> så kan få bøvl med reklamation osv, tænker på "købt som beset", som er rar

Eneste fordel ved at kæde de to handler sammen er hvis handlen af den ene
eller anden årsag skal gå tilbage. F.eks hvis den ene har handlet fortiet
væsenligt mangler (og køber kan bevise det ...)

Så har køber jo "kun" krav på at få penge tilbage (og intet krav om at se
noget til sin gamle mc) og det er ikke sikkert at sælger er istand til at
udrede dem ...

Så jeg ville nok bruge FDM's slutseddel og så på den dyre anføre at
betalingen består af MC XYZ, med stelnummer blabla og kr "mange" og henvise
til et tillæg med beskrivelse af MC XYZ (der jo kunne være en FDM
slutseddele hvor alt væsenligt jo kan anføres) Her anføres at den er solgt
som delvis betaling af MC ABC.

Men man kan jo også bare give hånd på det som i gamle dage ...

Fra : Tau

Dato : 03-06-09 08:53

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen

> Men man kan jo også bare give hånd på det som i gamle dage ...

"Det gælder kun i Jylland"

Poul

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-06-09 08:56