info brobizz MC storebælt
Fra : Allan Nielsen

Dato : 02-06-09 14:14

Hej dfm´ere,

Storebælt har for tiden en kampagne, hvor man kan få en brobizz gratis,
altså uden de 200 kr man normalt skal af med i depositum for sådan en
størrelse.

Jeg bestilte selv en og kom til at tænke på, hvordan jeg skulle bruge den
når jeg kom på MC. Jeg har netop ringet til storebælt og fået følgende at
vide:

"Man kan ikke køre gennem brobizz-banerne på MC. På MC skal man bare køre i
manuel bane vise brobizzen til damen m/k i kassen, så får man sine 5% i
rabat."

mvh
Allan Bager
PMC, DKD
900 Supersport

Fra : Intet Navn

Dato : 02-06-09 14:25

> "Man kan ikke køre gennem brobizz-banerne på MC. På MC skal man bare
> køre i manuel bane vise brobizzen til damen m/k i kassen, så får man
> sine 5% i rabat."

Det passer desværre meget godt med deres mangel på MC-service indtil
videre...

Det er åbenbart ikke muligt for dem at detektere en MC i de almindelige
Brobizz-baner og små 200.000 indregistrerede motorcykler er
tilsyneladende ikke nok til at forsøge at fikse problemet... :-/

--
/claus

Fra : Jan B

Dato : 02-06-09 10:16

De er bange for at vi skal få bommen i bolden, siger de.

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-06-09 19:08

Jan B <jan_buchwald@yahoo.dk> writes:

> De er bange for at vi skal få bommen i bolden, siger de.

På godt engelsk: Bollocks!

Vi kan godt få lov til at køre gennem de automatiske bomme på
Øresundsbroen, så hvorfor ikke på Storebælt?

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-09 21:46

> De er bange for at vi skal få bommen i bolden, siger de.

Det er så en ny forklaring

De tidligere
- Brobizz'en er ikke vandtæt
- Der er ikke nummerplade foran på en mc så der er ingen at sende regningen
til hvis man snyder sig igennem anlægget.
- Anlægget kan ikke opmåle en mc'slængde korrekt (men godt måle længen af
minibil som en smart ...)

Min konklusion er at de ikke ønsker os som kunder. Hmm gad vide hvor lidt vi
egenligt bidrager med. Måske det kunne betale sig for dem at lave en 1meter
"smal" gratis sluse for motorcyklister.... Så slap de helt for at vi
stoppede "længe" for at tage handsker af, finde pungen , rode efter
mønter/kreditkort betale, pakke det hele væk igen, tage handsker på og så
kommer videre...

Men jeg har nu en del gange brugt kreditkort banerne på mc - der er jeg
blevet takseret korrekt ... Så opmålingen plejer at virke... (Jeg har også
kort efter broens åbning oplevet at blive takseret som mc i en ford ka - men
det var nok inden de fik justeret anlægget ind )

Men vi er simpelthen for få ... Jeg har jo i en del år kunnet følge med i
hvorledes molslinien laver forskellige tiltag for at få folk til at
billetere sig selv. Men intet af det gør en forskel for motorcyklister ...
Vi har stadig pænt at at følge stop'n'go frem til en manuel betjeningsluge -
også selvom vi har forudbetalt for billeten hjemmefra med et
dankort/kreditkort og selv skrevet billetten ud... Specielt "min"
morgenafgang fra ebeltoft er træls på det punkt. Der er næsten altid mere
end 5min med stop'n'go. Jeg har endda forsøgt om jeg kan købe en mc billet i
huset hvor gående mf køber billet - det kan jeg ikke få lov til. Så kunne
jeg jo blot parkere, tage hjelm og handsker af, gå ind og betale og tilbage
igen. Hellere det end sådan en gang bakke-åbings-træning på koplingen ....

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-06-09 19:12

Allan Nielsen wrote:

> "Man kan ikke køre gennem brobizz-banerne på MC. På MC skal man bare
> køre i manuel bane vise brobizzen til damen m/k i kassen, så får man
> sine 5% i rabat."

'Bizzen sidder fint under opslaget i min Held regnhandske (med strammet
løbegang yderst) - og den kvindelige betjening var yderst velvillig til
at hive den ud og sætte på plads efter brug (*1) og gav ovenikøbet
points for originalitet

Det var en mere mellemfolkelig oplevelse end et bomanlæg kan tilbyde, så
jeg overlever strabadserne.

--
vh
Torben

*1 : bizzen, din gris!

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-09 07:37

> Det var en mere mellemfolkelig oplevelse end et bomanlæg kan tilbyde, så
> jeg overlever strabadserne.

Forskellen ligger i "lejlighedsvis brug" og så oplevelsen som pendler. Så
kan sådden "småting" godt blive til irritationsmomenter istedet ...

Jeg undgår dog helst fyn og tager færgerne istedet ... Så kan jeg sidde og
"usenette" og drikke kaffe en lille times tid istedet for at kæmpe mig
igennem strækningen odense-århus der "altid" er tæt trafikeret ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-09 09:52

Anders Majland wrote:

> [...]
> og "usenette" og drikke kaffe en lille times tid istedet for at kæmpe
> mig igennem strækningen odense-århus der "altid" er tæt trafikeret ...

Helt sikkert. Unødig ventetid er altid træls.

Jeg har dog mest lyst til at boycotte Molslinien når jeg og fruen skal
til touring camp - overfarten løber op i 1500kr

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-09 14:01

> Jeg har dog mest lyst til at boycotte Molslinien når jeg og fruen skal til
> touring camp - overfarten løber op i 1500kr

Meget forståeligt - Jeg er heller ikke begejstret for deres priser og
prisstruktur ;-( Jeg lægger over 25000kr der hvert år ....

Slet ikke nu hvor de pga generel afmatning sælger returbilleter til biler
for 990,- incl 9 personer

/A

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-06-09 15:58

Torben Scheel skrev:

> Helt sikkert. Unødig ventetid er altid træls.
>
> Jeg har dog mest lyst til at boycotte Molslinien når jeg og fruen skal
> til touring camp - overfarten løber op i 1500kr

1500?!
Har du alle MC'er, pedalcykler og bilerne med???

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-09 19:30

> 1500?!
> Har du alle MC'er, pedalcykler og bilerne med???

2 personer på hver sin mc - frem og tilbage = 4*390 = 1560kr

Fra : Tommy Jakobsen

Dato : 04-06-09 23:04

> 2 personer på hver sin mc - frem og tilbage = 4*390 = 1560kr

Så får du jo næsten motorcyklerne gratis med. Prisen for en gående er 315
Kr.
//Tommy

Fra : Anders Majland

Dato : 05-06-09 16:09

> Så får du jo næsten motorcyklerne gratis med. Prisen for en gående er 315

Prisstrukturen skyldes at der ikke er moms på persontransport. Ved at sætter
prisen på en person så højt kan de retfærdiggøre at de kan overføre en bil
med passagere uden moms ....

Den gående må så også have en cykel eller knallert med til den pris - og med
et 10turskort kommer prisen ned på 195 per tur. - Dvs næsten 40% rabat.
Eller som gruppebillet 120,-

Jeg pendler også samme vej - og kunne godt tænke mig 40% rabat på mc prisen

Men du kan tage en bus fra århus til kbh incl færgetransport til 280 (210 på
10-turskort) så der gives vist lidt rabatter der også ... Og deres
billigbilletter koster 180,-

Men det er imho urimeligt dyrt at være motorcyklist på molslinien...Forleden
havde jeg familien med i bil til 990,- retur, hvor jeg giver 780,- for samme
tur på mc.

Men jeg tager nu alligvel færgen for at slippe for turen over fyn. Gjorde
dog en undtagelse igår og det var lige langt nok i et stræk i regnvejr ...
Når jeg kører med regnlufferne på har jeg ikek så godt greb i styret så jeg
var træt i hænderne da jeg kom hjem (Apropos den anden tråd - røven klarede
det fint )

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-06-09 08:10

Tommy Jakobsen wrote:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Så får du jo næsten motorcyklerne gratis med. Prisen for en gående er 315
> Kr.

At andet er dyrere, gør ikke MC-billetprisen billig.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 08-06-09 08:46

Bemærk også at de har en gruppebillet for 5 personer der sjovt nok koster
det samme som en bil med maks 9 personer ...

Det er blot ganske tydeligt at deres prisstruktur er skruet sammen efter at
befordre bilister - og det uden at betale moms ...

Fra : Anders Majland

Dato : 03-06-09 14:01

> "Man kan ikke køre gennem brobizz-banerne på MC. På MC skal man bare køre
> i manuel bane vise brobizzen til damen m/k i kassen, så får man sine 5% i
> rabat."

På TKD's forum skrev Robin: "jeg var over sidste år med mc ,og kørte
gennem brobiz frem og tilbage og den har trukket for mc så det kan godt lade
sig gøre"

Hvis vi "kommer til" at bruge det jævnligt og det ikke giver dem større
problemer med fejlopmålinger kan det jo være at vi får lov sådan helt
officielt ...

Bommen i hovedet - så skulle de da forbyde cabrilot'er ... Langt de fleste
motorcyklister har da hjelm på ...