/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Man møder mange underlige mennesker på sin~
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-06-09 15:35

Hej.

Jeg har lavet et par modifikationer på min Velocette for at få den
mere startvillig når den er varm.
Der manglede en varmeisolator mellem karburator og manifold, hvorved
karburatoren antog samme temperatur som topstykket, hvilket får
benzinen til at fordampe på ingen tid.

Sådan noget skal jo testes så jeg kører mig en tur omkring Fr. Sund.

Her står der to gråhårede herrer og mokker med en Norton.
Jeg stopper naturligvis og spørger d'herrer om der er noget jeg kan
hjælpe med.
Det er tændingsfejl den lider af, så jeg spørger lige igen.
Ingen gider værdige mig et blik, så jeg luffer stille (så stille en
Velocette nu kan) af igen og overlader d'herrer til deres egne
problemer.
Nogle mennesker vil ikke hjælpes

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

 
 
Richard (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 01-06-09 08:39

Hej Steen,

On 1 Jun., 16:34, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:

> Nogle mennesker vil ikke hj lpes

Næ, eller også havde de blot ingen anelse om, hvilken kapacitet de
lige havde mødt - mærkelig reaktion under alle omstændigheder,
helt enig.

> Velocette Venom Clubman 1960

Hov, hvad er nu det; hvornår har du landet den Venom, du så længe
ledte efter?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Steen Gruby (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-06-09 16:50

On Mon, 1 Jun 2009 07:39:20 -0700 (PDT), Richard
<rpaderichard@netscape.net> wrote:

Hej Richard.
>
>Næ, eller også havde de blot ingen anelse om, hvilken kapacitet de
>lige havde mødt - mærkelig reaktion under alle omstændigheder,
>helt enig.
>
Tjaeh, at jeg ved lidt om EL kan de jo ikke vide, men de kunne jo have
spurgt

>> Velocette Venom Clubman 1960
>
>Hov, hvad er nu det; hvornår har du landet den Venom, du så længe
>ledte efter?

Det er også lidt af en forunderlig historie.

Jeg blev ringet op af en af mine radiovenner en lørdag formiddag i
Påsken, hvor jeg var kommanderet på flisearbejde af Lise.

Du Steen, jeg står og kigger på en Velocette
Mig: NÅ.
Det er en 500cc fra 1960.
Mig: Nåda.
Ja, og den er til salg.
Mig: Jeg er der om 20 min.

Der stod den - Velocette født Venom, men kraftigt ombygget til Clubman
eller nærmest Thruxton.
Det eneste den mangler for at være en ægte Thruxton er et "T" i
motornummeret, og måske et topstykke med store ventiler.
Jeg må have hatten af den en dag for at få vished

!00% komplet, men kunne ikke starte.
Manglende kompression og en sur magnet.
Det nyttede ikke at skjule min begejstring, så jeg måtte have den -
Ligegyldigt hvad.

Den er "født" d. 2-6-1960 hvor den forlader Velocette fabrikken "Green
Hall".
D. 17-6-1960 bliver den solgt til sin 1. ejer der har den til
9-12-1966 hvor 2. ejer køber den.
Han ejer den til 1998 hvor den importeres til Danmark.
Den henstår så til jeg får den 19-4-2009.
Hvorfor den ikke bliver indregistreret i DK tidligere ved jeg ikke og
den tidligere ejer kan jeg ikke rigtigt spørge - Jeg købte cyklen af
hans enke.
Jeg har hele dens historie og stel og motornummer matcher det der
forlod fabrikken for 49 år siden.
Jeg går næsten omgående om bord i opgaven og finder årsagen til den
manglende kompression.
Magneter kommer en tur forbi Schnabel til opmagnetisering, så er den
OK igen.
Det kræver lidt teknik at starte en 500cc encylindret motor med
magnettænding og manuel tændingsregulering, men det kommer hurtigt
igen - OH hvilken fryd at høre lyden af en "Fischtail" motor snurre.
D. 25-5 er den til syn og senere afgiftning hos Skat.
Samme dag får den en dansk nummerplade.
Jeg har kørt 180 miles med den indtil nu og er ved at vænne mig til at
gear og bremse er byttet om.
Den trækker som en hest - 1. gear løber ud omkring 100 Km/t og den
viser 90 Km/t ved 3000 RPM - Hvis den kan trække gearingen ud skriver
vi små 200 Km/t.
Gearkassen er ombygget til close ratio, og den har +1 tand på det
forreste tandhjul.
Jeg er spændt på den dag jeg har mod til at fyre den af, men der skal
nok gå lidt tid så jeg er sikker på at motoren ikke fragmenterer.

For at gøre det helt perfekt havde en af mine kumpaner en Thruxton
kåbe (den med glasnæsen) liggende "på loftet", og den skal jeg i gang
med når det bliver dårligt vejr.
Den får ikke siderne på, kun toppen - Man må ikke skjule Green Hall's
kunststykke af en motor - Den ER smuk

Det eneste der var tilbage til mig at lave var en gearpedal med
linksystem i stedet for det stykke "bukkede blik" der originalt sidder
på en Clubman - Linksystemet er monteret og virker fint.
Nu kan jeg også justere gearpedalen så den passer til mine plader.

Jeg skal se om jeg kan nosse mig sammen til at lægge lidt info om den
og nogle billeder på min hjemmeside, men jeg er pt lidt sløv.
Jeg har haft en kæmpe influenza der har tappet al energi, så det har
foregået på lav blus de sidste 14 dage.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

ulrich (01-06-2009)
Kommentar
Fra : ulrich


Dato : 01-06-09 19:53


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:v3s7251ogis3ssh7a97vobslak0jv2imjv@4ax.com...
> On Mon, 1 Jun 2009 07:39:20 -0700 (PDT), Richard
> <rpaderichard@netscape.net> wrote:
>
> Hej Richard.
>>
>>Næ, eller også havde de blot ingen anelse om, hvilken kapacitet de
>>lige havde mødt - mærkelig reaktion under alle omstændigheder,
>>helt enig.
>>
> Tjaeh, at jeg ved lidt om EL kan de jo ikke vide, men de kunne jo have
> spurgt
>
>>> Velocette Venom Clubman 1960
>>
>>Hov, hvad er nu det; hvornår har du landet den Venom, du så længe
>>ledte efter?
>
> Det er også lidt af en forunderlig historie.
>
> Jeg blev ringet op af en af mine radiovenner en lørdag formiddag i
> Påsken, hvor jeg var kommanderet på flisearbejde af Lise.
>
> Du Steen, jeg står og kigger på en Velocette
> Mig: NÅ.
> Det er en 500cc fra 1960.
> Mig: Nåda.
> Ja, og den er til salg.
> Mig: Jeg er der om 20 min.
>
> Der stod den - Velocette født Venom, men kraftigt ombygget til Clubman
> eller nærmest Thruxton.
> Det eneste den mangler for at være en ægte Thruxton er et "T" i
> motornummeret, og måske et topstykke med store ventiler.
> Jeg må have hatten af den en dag for at få vished
>
> !00% komplet, men kunne ikke starte.
> Manglende kompression og en sur magnet.
> Det nyttede ikke at skjule min begejstring, så jeg måtte have den -
> Ligegyldigt hvad.
>
> Den er "født" d. 2-6-1960 hvor den forlader Velocette fabrikken "Green
> Hall".
> D. 17-6-1960 bliver den solgt til sin 1. ejer der har den til
> 9-12-1966 hvor 2. ejer køber den.
> Han ejer den til 1998 hvor den importeres til Danmark.
> Den henstår så til jeg får den 19-4-2009.
> Hvorfor den ikke bliver indregistreret i DK tidligere ved jeg ikke og
> den tidligere ejer kan jeg ikke rigtigt spørge - Jeg købte cyklen af
> hans enke.
> Jeg har hele dens historie og stel og motornummer matcher det der
> forlod fabrikken for 49 år siden.
> Jeg går næsten omgående om bord i opgaven og finder årsagen til den
> manglende kompression.
> Magneter kommer en tur forbi Schnabel til opmagnetisering, så er den
> OK igen.
> Det kræver lidt teknik at starte en 500cc encylindret motor med
> magnettænding og manuel tændingsregulering, men det kommer hurtigt
> igen - OH hvilken fryd at høre lyden af en "Fischtail" motor snurre.
> D. 25-5 er den til syn og senere afgiftning hos Skat.
> Samme dag får den en dansk nummerplade.
> Jeg har kørt 180 miles med den indtil nu og er ved at vænne mig til at
> gear og bremse er byttet om.
> Den trækker som en hest - 1. gear løber ud omkring 100 Km/t og den
> viser 90 Km/t ved 3000 RPM - Hvis den kan trække gearingen ud skriver
> vi små 200 Km/t.
> Gearkassen er ombygget til close ratio, og den har +1 tand på det
> forreste tandhjul.
> Jeg er spændt på den dag jeg har mod til at fyre den af, men der skal
> nok gå lidt tid så jeg er sikker på at motoren ikke fragmenterer.
>
> For at gøre det helt perfekt havde en af mine kumpaner en Thruxton
> kåbe (den med glasnæsen) liggende "på loftet", og den skal jeg i gang
> med når det bliver dårligt vejr.
> Den får ikke siderne på, kun toppen - Man må ikke skjule Green Hall's
> kunststykke af en motor - Den ER smuk
>
> Det eneste der var tilbage til mig at lave var en gearpedal med
> linksystem i stedet for det stykke "bukkede blik" der originalt sidder
> på en Clubman - Linksystemet er monteret og virker fint.
> Nu kan jeg også justere gearpedalen så den passer til mine plader.
>
> Jeg skal se om jeg kan nosse mig sammen til at lægge lidt info om den
> og nogle billeder på min hjemmeside, men jeg er pt lidt sløv.
> Jeg har haft en kæmpe influenza der har tappet al energi, så det har
> foregået på lav blus de sidste 14 dage.
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> Velocette Venom Clubman 1960
> www.gruby.dk

Hello Steen!

Så fik du din Venom - tillykke med den.

Palle Bugtrup
Djursland



Steen Gruby (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-06-09 20:24

On Mon, 1 Jun 2009 20:52:40 +0200, "ulrich" <ulrich@lite.dk> wrote:

Hej Palle.
>
> Så fik du din Venom - tillykke med den.
>
Jeg har lagt lidt på min hjemmeside:
http://www.gruby.dk/velocette_venom.htm

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

Jens Jacob Bager Jen~ (04-06-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 04-06-09 19:27

> Jeg har lagt lidt på min hjemmeside:
> http://www.gruby.dk/velocette_venom.htm

Tillykke! Hvorfor var der ikke kompression?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Steen Gruby (04-06-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-06-09 22:17

On Thu, 4 Jun 2009 20:27:12 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<jens@bager.info> wrote:

Hej Bager.
>
>Tillykke! Hvorfor var der ikke kompression?

Mange tak.

Udstødningsventilen hang, Jeg troede i første omgang den var skæv, men
så galt var det ikke.
Samtidig stod begge ventiler klods.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

Richard (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 01-06-09 10:21

Hej igen,

On 1 Jun., 17:50, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> Det er også lidt af en forunderlig historie...

Ja, det tør siges - og et bevis på, at drømmecyklerne jo er derude et
sted, man skal blot vente på dem

> Jeg skal se om jeg kan nosse mig sammen til at lægge lidt info om den
> og nogle billeder på min hjemmeside, men jeg er pt lidt sløv.

Ja tak, det ville være interessant, sender lige et linke til et par
andre danske Veloer.

> Jeg har haft en kæmpe influenza der har tappet al energi, så det har
> foregået på lav blus de sidste 14 dage.

Du kunne da også have ladet være med at fejre købet med den tur til
Mexico, Steen

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Steen Gruby (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-06-09 18:48

On Mon, 1 Jun 2009 09:21:06 -0700 (PDT), Richard
<rpaderichard@netscape.net> wrote:

Hej Richard,
>
>Ja tak, det ville være interessant, sender lige et linke til et par
>andre danske Veloer.
>
Der takkes

>> Jeg har haft en kæmpe influenza der har tappet al energi, så det har
>> foregået på lav blus de sidste 14 dage.
>
>Du kunne da også have ladet være med at fejre købet med den tur til
>Mexico, Steen

Den behøver man ikke tage til Mexico for at få.
Den har nu varet 16 dage - Lise fik den en uge senere, og hun ligner
pt en hængt kat.

Jeg har sendt en håndfuld billeder til den adresse der står i din News
headder.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

Steen Gruby (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 01-06-09 20:22

On Mon, 01 Jun 2009 19:48:29 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

Hej.

Jeg har lagt lidt på min hjemmeside:
http://www.gruby.dk/velocette_venom.htm

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

Jim Andersen (04-06-2009)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 04-06-09 09:18

Steen Gruby wrote:

>
> Jeg har lagt lidt på min hjemmeside:
> http://www.gruby.dk/velocette_venom.htm

Tak.

Styret ser da helt sindssygt ud?

/jim (veteran analfabet)



Steen Gruby (04-06-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 04-06-09 16:04

On Thu, 4 Jun 2009 10:18:07 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote:

Hej Jim.
>
>Styret ser da helt sindssygt ud?
>
Det er grundet i at der sidder en Thruxton tank på cyklen.
For at styret ikke skal gå på sidder det så akavet opad.
Det forsvinder når der kommer Clip-On styr på

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
Velocette Venom Clubman 1960
www.gruby.dk

MicJen (01-06-2009)
Kommentar
Fra : MicJen


Dato : 01-06-09 15:41

Faglig stolthed måske?



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste