Kompressor Olie
Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 19:03

Jeg er kommet til at købe en MC hvor der er Kompressor på = Rotrex , og den
skal så lige efterfyldes med olie i sit eget lukket system , hvad er det
lige der gør den olie så dyr = 1000 kr pr liter

Man kan sku få en bedre Whisky til den pris

PE. der vil prøve at lave tryk på en anden måde

www.kvikteam.dk

Fra : Armand

Dato : 31-05-09 19:10

PE skrev:
> Jeg er kommet til at købe en MC hvor der er Kompressor på = Rotrex..
> ......PE. der vil prøve at lave tryk på en anden måde

Lige nu hvor du virkelig har fået et program der kan trimme til turboen????

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 20:57

> Lige nu hvor du virkelig har fået et program der kan trimme til
> turboen????

Armand

______________________

..
Den forstår jeg så ikke helt ?

PE

Fra : Armand

Dato : 31-05-09 23:36

PE skrev:

> Den forstår jeg så ikke helt ?

á hvad du demonstrerede for mig i Herning! Men det er måske stadig samme
forhold om det er turbo eller mekanisk ladning?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 00:46

> á hvad du demonstrerede for mig i Herning! Men det er måske stadig samme
> forhold om det er turbo eller mekanisk ladning?
>
> --
> Armand.
Åaaa på den måde

Hvis man tager en Kompressor vs en Turbo , så er princippet rimeligt ens ,
vedr tryksiden , men de drives forskelligt

men Kompressoren giver et mere lineært tryk og turboen mere stejlt for at
flade ud , og derfor er en Kompressor lidt nemmere at arbejde med , vedr
brændstof , hurtigt fortalt

Men den Suki motor der sad på GSXRen lever ikke mere :(

Jeg kan/skal bruge den samme styring computer på denne ,så alt ledningsnet
skal YT

Men at olien til den skal koste 1000 kr for 1 l kommer sku bag på mig , ikke
fordi jeg er nærig , men hvad dælen kan gøre den så dyrt , sikkert noget med
den indbygget gearkasse og 120000 omd osv

PE

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-06-09 06:29

PE skrev:

> Men at olien til den skal koste 1000 kr for 1 l kommer sku bag på mig , ikke
> fordi jeg er nærig , men hvad dælen kan gøre den så dyrt , sikkert noget med
> den indbygget gearkasse og 120000 omd osv

Det kan være du skulle undersøge hvad det koster i D-land, og evt
bestille noget hjem i tide

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 01-06-09 09:39

J.C.Kløve skrev:

> Det kan være du skulle undersøge hvad det koster i D-land, og evt
> bestille noget hjem i tide

Rotrex er et dansk produkt (eller blot design?) med behersket
udbredelse, så jeg tror ikke at det man måtte finde uden for grænserne
(kætterisk ord hér lige op til EU-valget!) vil være billigere :-/

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-06-09 11:12

Armand skrev:

> Rotrex er et dansk produkt (eller blot design?) med behersket
> udbredelse, så jeg tror ikke at det man måtte finde uden for grænserne
> (kætterisk ord hér lige op til EU-valget!) vil være billigere :-/

nååå - Det forklerer jo prisen

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : BigMac

Dato : 01-06-09 06:19

"PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> skrev i en meddelelse
> Jeg er kommet til at købe en MC hvor der er Kompressor på = Rotrex , og
> den skal så lige efterfyldes med olie i sit eget lukket system , hvad er
> det lige der gør den olie så dyr = 1000 kr pr liter

Olie til Retrex koster ikke 1000,- - det er for et helt kit med olie
beholder, filter og slanger...

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 11:33

"BigMac" <mail@MCautoFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "PE" <x112kvik4u (a) dotcomprik. DK> skrev i en meddelelse
>>

> Olie til Retrex koster ikke 1000,- - det er for et helt kit med olie
> beholder, filter og slanger...

Ok jeg har fundet priser helt ned til 786 kr og op til 996 kr i DK og 90 -
99 $ i US

Så helt 1000 kr er det ikke

Men det er jo så prisen ,at betale for at have det sjovt

PE