Ondt i røven!
Fra : LasseNC

Dato : 31-05-09 09:25

Hej

Jeg har snart rundet de 4000km i år på MZ'en og det er gået ret
gnidningsløst.

Dog på længere ture (Over 100km) begynder jeg sgu' og få ondt i
røven.
Jeg har et langt sæde på hvor jeg kan rykke mig en del rundt, meeeen
det kunne blive bedre.

Jeg leder efter et billig originalt trick, hvis det findes, til at
afhjælpe det. Har sådan en fårepels jeg havde overvejet at smide over,
det er bare så fandens upraktisk i regnvejr.

Lasse

Fra : Steen Gruby

Dato : 31-05-09 16:41

On Sun, 31 May 2009 08:24:33 -0700 (PDT), LasseNC <lassenc@gmail.com>
wrote:

Hej Lasse.

>Jeg leder efter et billig originalt trick, hvis det findes, til at
>afhjælpe det. Har sådan en fårepels jeg havde overvejet at smide over,
>det er bare så fandens upraktisk i regnvejr.

Lav en "Træhest" og sæt dig på den i et par dage.
Derefter vil dit MZ sæde føles som en befrielse )

Helt ærligt: Du bør overveje at ombetrække sædet således at det bliver
mere "siddebart", evt. hårdere.
At lægge et halvt får ovenpå hjælper ikke meget.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 31-05-09 18:53

LasseNC skrev:
> [...]
> afhjælpe det. Har sådan en fårepels jeg havde overvejet at smide over,
> det er bare så fandens upraktisk i regnvejr.

Man kan få nogle gel-overtræk til erstatning for fåreskindet, men dels
er det sikkert et spørgsmål om tilvænning og dels kan problemet befinde
sig længere inde - Boxershorts i silke skulle efter sigende være en
effektiv kur mod trætte balder

--
Armand.

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 31-05-09 20:10

> [...]
> det sikkert et spørgsmål om tilvænning og dels kan problemet befinde sig
> længere inde - Boxershorts i silke skulle efter sigende være en effektiv

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg har hørt at cykelryttere der døjer med siddesår, bruge røde bøffer til
at sidde på.
Så har du også aftensmaden med, hvis det skulle blive sent Ved dog ikke
hvor lækker en rød bøf er efter 100 km i bagen, på ryggen af geden.. he he

Seriøst ville jeg tænke ompolstring, idet skummaterialet kan blive "træt".
For blød polstring er ikke sagen på lange ture.

--
MVH
Jon Søgaard

Fra : anonym

Dato : 31-05-09 22:29

Jon&Ann-Rikka skrev:

> [...]
>
> Seriøst ville jeg tænke ompolstring, idet skummaterialet kan blive
> "træt". For blød polstring er ikke sagen på lange ture.

den er godt mør ihvertfald :)

Fra : Armand

Dato : 01-06-09 10:00

Jon&Ann-Rikka skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har hørt at cykelryttere der døjer med siddesår, bruge røde bøffer
> til at sidde på.......

I forlængelse af mit silke-råd, så sidder cykelryttere med bar røv i
bukser med vaskeskinds-bag!

> Seriøst ville jeg tænke ompolstring, idet skummaterialet kan blive
> "træt". For blød polstring er ikke sagen på lange ture.

Tilbage er at kommentere kørestillingen (selvom der ikke er meget at
gøre ved dén): Hvor afslappet de mest tilbagelænede kørestillinger end
ser ud, så sidder man hårdere på røven qua mindre vægt på fodhvilerne -
Det er vel også mest cruiser-folket at Corbin sigter mod, og tricket er
for dém at vægten fordeles over et bredere tætsiddende sæde!

Forholdet er omtrent det samme for selv mere moderate "klassiske"
kørestillinger hvorimod de mere sportslige, fremadlænede stillinger
aflaster balderne meget dels p.g.a. vægten på fodhvilerne, dels qua
større kontakt med (inder/bag-)lårene!
Men intet er godt uden at det er skidt for noget, og knæ-vinklen
sammenholdt med vægten på fødder/ben flytter problemet ned i knæene
istedet, og dér hjælper hverken silke eller røde bøffer
At den fremadlænede stilling derudover kan være en pine for håndleddene
medmindre at man speed-tourer er så også et negativt medkøb!

Ellers er det de først 1000km's om foråret, hvor bagen lige skal vænnes
til sædet igen (min XS1100 havde en syning som virkelig forårs-plagede
inderlårene indtil de atter var hærdede og ikke længere ænsede den!),
men jeg brugte bededagene på at køre til Milano på Barbie'n uden særlig
mange km på rutinen i år og til trods for at dén i sin tid regnedes for
ulidelig sportslig var det kun mit gigtstive haleben jeg døjede med på
dén tur!

--
Armand.

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-06-09 07:18

Armand wrote:
> I forlængelse af mit silke-råd, så sidder cykelryttere med bar røv i
> bukser med vaskeskinds-bag!

Det skal siges at det sigter mod at løse et andet problem - primært slid
samtidigt med at der svedes. Jeg har endnu ikke hørt om MC-ister med
hudløse n*sser efter en langtur

Jeg tror alligevel jeg udfører en test d. 12-14/6 hvor vi skal til
Touring Camp, da jeg er i besiddelse af både cykelbukser og MC

--
vh
Torben

Fra : Bo Nielsen

Dato : 02-06-09 19:25

Torben Scheel skrev:

> [...]
>
> Jeg tror alligevel jeg udfører en test d. 12-14/6 hvor vi skal til
> Touring Camp, da jeg er i besiddelse af både cykelbukser og MC

Vil da gerne høre en opfølgning på det forsøg - men for første gang vil
jeg bede om at der _ikke_ bliver lagt billeder op!

ScooterBo

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-06-09 19:52

Bo Nielsen wrote:

> Vil da gerne høre en opfølgning på det forsøg - men for første gang vil
> jeg bede om at der _ikke_ bliver lagt billeder op!

Det er modtaget - jeg nøjes med en udførlig beskrivelse i malende
vendinger

--
vh
Torben

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 10-06-09 22:29

-kåt-

> Det er modtaget - jeg nøjes med en udførlig beskrivelse i malende
> vendinger

Som gammel "cykelmyg" i hobbyklassen kan jeg anbefale følgende:
1. Renskuret og afsprittet/desinficeret røv.
2. Rene cykelbukser.
3. Sadelcreme - en speciel, evt. desinficerende creme, som kan købes til
en rimelig penge hos din lokale cykelbiks. Cremen er beregnet til at
indsmøre vaskeskindet i cykelbowserne, så det ikke glider rundt og
gnaver hul i huden under kørsel, hvad enten vi snakker cykel eller
motorcykel.
4. Talkum i rå mængder til rumpetten.

Altså:
Gør den dertil indrettede godt ren - et bad er en god ting, og sørg for
at skyl godt af, så der ikke sidder sæwerester. Det klør!
Tør godt af - lad evt. lufttørre en ti minutters tid, eller mens du
smører vaskeskindet ind i sadelcremen.
Pladr rumpetten og dingleværket godt ind i talkum, og hop i bowserne.
Husk at vaske cykelbukserne efter hver tur, da man nemmere får siddesår
, plus der går lettere infektion i såret, hvis bukserne ikke er rene.
Det kan stærkt anbefales at undgå siddesår.
Og vær så i øvrigt glad for at du ikke skal til at barbere benene også -
er du SVEDT det klør, når de små hår gror ud igen!

God triller!

Mvh

Aragorn.

www.bmwmc.dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 01-06-09 11:11

Armand skrev:
> [...]
> er det sikkert et spørgsmål om tilvænning og dels kan problemet befinde
> sig længere inde - Boxershorts i silke skulle efter sigende være en

Sidst jeg kikkede efter et "gel overtræk" kostede det det belge, så et
sådant ville nok næste fordoble værdien af MZ'eren

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 07-06-09 23:36

J.C.Kløve skrev:

> Sidst jeg kikkede efter et "gel overtræk" kostede det det belge, så et
> sådant ville nok næste fordoble værdien af MZ'eren

Louis har dem i seneste tilbudsfolder á 60 Euroner/stk:
<http://www.louis.de/_402a541b129b45f4da9e329e3c29255bcb/index.php?media=beilegerpdf&topic=artnr_gr&artnr_gr=10008405>
Kigger man længere nede på linket er der også en airhawk, godtnok til
helt anden pris!

--
Armand.

Fra : Jacob

Dato : 31-05-09 20:00

LasseNC skrev:
> [...]
> afhjælpe det. Har sådan en fårepels jeg havde overvejet at smide over,
> det er bare så fandens upraktisk i regnvejr.

Ubehandlet fåreuld burde vel ikke suge vand?
Ellers kunne et par lag neopren fra nogle udtjente waders vel hjælpe? :)

- Jacob

Fra : Anders Houmark

Dato : 31-05-09 22:49

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>afhjælpe det. Har sådan en fårepels jeg havde overvejet at smide over,
>det er bare så fandens upraktisk i regnvejr.

Jeg har også det problem, kører dog bare kawasaki. På ferieturen til Østrig
sidste sommer var turen hjem som ren tortur.
Bestilte et Sargeant sæde fra England for nylig. Ca. 2400 danske kroner kom
jeg af med. Sargeant sædet skulle være godt til at undgå "øm røv".
Rundede 300km i dag, på landeveje det hele. Har kørt ca. 1000km i alt med
sædet nu,og jeg får stadig ondt i lårene/røven når jeg kører "langt", som
f.eks. de 300km i dag... Synes ikke jeg er særlig imponeret over det.
Må prøve at have fat i sådan en Airhawk ekstra sæde ting, og se om det
hjælper.. det koster vist også lige under 1000 kroner... :-/

Anders

Fra : oz3bto

Dato : 31-05-09 23:18

[...]

-----------------------------------

Da jeg for over 10 år siden brugte min FZ50 knallert til alt transport bla
hjem til de gamle i weekends (120km hver vej) og andre lange ture (Med
40-50kmt er der hurtig meget langt) da fik jeg fingre i en gel/skumgummi
tingest pude fra en kørestol som der blev lagt i sædet istedet for de
normale skumgummi... Det hjalp gevaldig på komforten

Fra : Casper

Dato : 31-05-09 17:22

> [...]
> Må prøve at have fat i sådan en Airhawk ekstra sæde ting, og se om det
> hjælper.. det koster vist også lige under 1000 kroner... :-/

Jeg har været hele turen rundt, først Airhawk (Nordkapp og tilbage),
den virker da, men så er den heller ikke bedre, så fik jeg ændret på
OEM sædet ved en lokal saddelmager som skulle vide hvad det går ud på
(AV!!!, det gjorde han ikke), der efter et Sargen, som ikke passede
til bagdelen (solgte det igen), der efter et Touratech Comfortable som
jeg kørte ~15.000km med på et år (indtil jeg byttede min GS til en
GSA), og indtil vidre må jeg sige at TT var det bedste.

Det eneste jeg ikke har prøvet er et Corbin (for dyrt i Europa), som
siges at være noget af det bedste, men med en pris over 4.500dkk er
det lidt for dyrt for mig, og da de bruger lædder vil det dø ret
hurtigt da mit dyr stå udenfor 5 dage om ugen i 9 timer.... og lædder
og regn er ikke den bedste kombination.

Der er nogen som siger at jo hårdere sædet er (inden for rimelige
grænser) jo bedre er det at sidde på, så hvis man får en saddelmager
til at lave sædet om så er der noget fornuft i at få koldskum istedet
for hvad det nu lige er fabrikanterne bruger.

Det skal samtidigt siges at >800km per dag ikke er unormalt for mig,
og jeg har fundet ud af at der er nogle afgørende ting; undertøj (uld,
uld og uld), mulighed for at strække ben, og siddestilling.

Lige nu går jeg og samler penge sammen så jeg kan få et TT igen....

Casper

ps. man kan få Airhawks from Wunderlich:
http://www.wunderlich.de/frame.php?suchbegriff=airhawk&search=GO&gruppen=0

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-06-09 09:06

"Casper" <casperghst42@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>jeg kørte ~15.000km med på et år (indtil jeg byttede min GS til en
>GSA), og indtil vidre må jeg sige at TT var det bedste.

Har du prøvet at montere Airhawk oven på et "godt" sæde? bliver det bedre af
det?

Jeg kan se, at Touratech ikke laver sæder til min ZX9R..

> [...]
>det lidt for dyrt for mig, og da de bruger lædder vil det dø ret
>hurtigt da mit dyr stå udenfor 5 dage om ugen i 9 timer.... og lædder

Det lyder ikke så godt nej. Jeg har også hørt masser af gode ting omkring
Corbin, men synes også de virker dyre at få til Danmark.

> [...]

>uld og uld), mulighed for at strække ben, og siddestilling.

>Lige nu går jeg og samler penge sammen så jeg kan få et TT igen....

Ok.. jeg vil prøve at finde noget uld-undertøj og køre i.. men klør det ikke
af helvede til?

Må jeg for resten spørge om du er glad for skiftet fra GS til GSA? Har en
kammerat som vil skifte sin VFR800 ud, vi har været ude og prøve KTM
990SM-T, og han har været ude og prøve GSA 1200 alene.. Han synes GSA virker
for tung, og SMTen var for dyr i forsikring, så han håber den almindelige
GS1200 er den gyldne mellemvej :)

Mvh Anders

Fra : Intet Navn

Dato : 01-06-09 11:16

Anders Houmark wrote:

> Jeg kan se, at Touratech ikke laver sæder til min ZX9R..

Men det gør Corbin - og deres sæder er, efter min mening, rigeligt
pengene værd.

Nu ved jeg ikke lige hvor Casper prisen fra, for hvis man køber direkte
fra Corbins tyske side, koster sædet knap 360 Euro (svarende til en slat
over 2600 DKK) og det efterlader jo trods alt næsten 2000 DKK til
transport til Danmark, hvis vi skal op i nærheden af de 4500 DKK der
citeres..?!?

På et tidspunkt kunne man selv vælge materialer (f.eks. kunststoffer i
stedetfor læder) på Corbins (i øvrigt ganske forfærdelige) hjemmeside,
men jeg må indrømme at jeg ikke har kigget efter om det stadig er en
mulighed.

> Det lyder ikke så godt nej. Jeg har også hørt masser af gode ting omkring
> Corbin, men synes også de virker dyre at få til Danmark.

Den bogstavelige 'pain-in-the-ass' som standardsædet på min ZX-9R var,
medførte at jeg for ca. hver 100 km måtte stoppe og vandre rundt 5-10
minutter indtil cirkulationen var tilbage i 'siddeområdet', men efter
jeg har flottet mig og skiftet 'pinebænken' ud til et Corbin sæde, er de
eneste nødvendige stop nu, når der skal benzin på.

Det ville nu være en reel mulighed at snuppe 'Den Grønne' på ferie og
det var det bare overhovedet ikke med det originale sæde - og det synes
jeg jo er pengene værd i sig selv... En tilpas blanding af friktion
mellem sæde og bagdel, ingen syninger der trykker imod lårene eller
andre steder og i det hele taget bare et lækkert stykke grej, der gør
det til en fornøjelse at 'sidde op' og køre ud i det blå.

Jeg var heldig at finde mit Corbin sæde på eBay til en rimelig pris
(selvom den ikke var voldsomt mindre end køb via Corbins tyske side!) og
har ikke fortrudt én eneste gang.

--
/claus (der åbenbart er lidt af en Corbin fan-boy...)

PS. Hvis du er i nærheden af København eller Vestsjælland, kan vi
sagtens arrangere en 'prøvesidning', hvis du skulle vippe i retning af
Corbin...

Fra : PMH

Dato : 01-06-09 16:43

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at montere Airhawk oven på et "godt" sæde? bliver det bedre
> af det?
>
> Mvh Anders

Jeg er netop for 2 timer siden, kommet hjem fra Mosel i Tyskland.
1000 km på 9 ½ time.
Jeg kører på en Yamaha FJR 1300, som har et godt sæde, men med
en airhawk ovenpå..
Hvis jeg kører uden airhawken, så hedder det 3-4 timer, så er der
lukket for yderligere kørsel den dag..

Jeg vil under ingen omstændigheder køre en længere tur, uden at
airhawken er med..
Ja den koster lidt, men når man kan køre 1000 km på 9 timer, uden
at blive helt ødelagt i røven, så syntes jeg de penge er givet godt ud.

Kan iøvrigt på det kraftigste anbefale de tyske "bjerge" ved Mosel
floden.. Det er bare et rigtig fedt område, og rigtig flot..
Efter 5 dage dernede, så trænger man til at slappe lidt af med kørsel
på lige vej, uden alt for mange sving..

PMH

Fra : N/A

Dato : 02-06-09 07:24

Fra : N/A

Dato : 02-06-09 07:24

Fra : N/A

Dato : 01-06-09 12:49

Fra : Jesper G

Dato : 01-06-09 11:05

LasseNC wrote:
> [...]
> afhjælpe det. Har sådan en fårepels jeg havde overvejet at smide over,
> det er bare så fandens upraktisk i regnvejr.

Hej

Mig og damen var på MC-ferie i Østrig sidste sommer og til dette formål
købte vi 2 stk AirHawks ved Louis. Dette gjorde vi, da jeg også nemt får
ondt et hvis sted på ture omkring 200-300 km. Hverken mig eller damen
fik ondt af at sidde på AirHawks på turen, så jeg har været utrolig glad
for mit køb.
De er nemme at montere/afmontere og vi sidder godt (når man lige har
fået indstillet luftmængden korrekt). Dog er sådan et sæt ikke gratis
(omkring 1500kr plus/minus tror jeg vi gav), men dette synes jeg ikke er
galt i forhold til at man jo kan have dem i mange år og kan bruge dem
til andre ting (den fungerer også fint til foran pc'en). En ompolstring
koster jo heller ikke gratis.
Den kan godt tåle regnvejr, men så bliver den dog en anelse våd at sidde
på når man skal ud og køre. Men så kan man bare afmontere den, eller
putte en plastikpose over.

Mvh Jesper G

Fra : Casper

Dato : 01-06-09 04:47

On Jun 1, 12:15 pm, Intet Navn <no...@nowhere.undeliverable> wrote:
> [...]
> over 2600 DKK) og det efterlader jo trods alt næsten 2000 DKK til
> transport til Danmark, hvis vi skal op i nærheden af de 4500 DKK der

Jeg viste ikke at de havde fundet ud af at sælge direkte fra Tyskland
(takker), men de er stadigvæk ikke billigt sammenlignet med priser i
USA.

Casper

Fra : Intet Navn

Dato : 01-06-09 12:49

> Jeg viste ikke at de havde fundet ud af at sælge direkte fra Tyskland
> (takker), men de er stadigvæk ikke billigt sammenlignet med priser i
> USA.

Ikke umiddelbart - men hvis man regner HELE prisen ud (altså varens
pris, forsendelse, evt. told (?), moms af varens pris + forsendelse (!)
og så lige husker PostDanmarks gebyr for at fortolde/'momse' din
forsendelse; et gebyr der vist har passeret en 100-krone for længe
siden!?) så ser den tyske pris pludseligt ikke fuldstændigt urimeligt ud
mere...

Med en brutal (og ikke voldsomt præcis!) tommelfinger-regel, der siger:
"Amerikansk pris gange 10" (og som dækker forsendelse samt alle andre
udgifter), vil et Corbin sæde til f.eks. 260 USD ende med at koste i
nabolaget af 2600 DKK (antageligvis lidt mindre) - og det svarer jo
egentlig ret godt til den tyske pris, selvom der jo så ikke er
forsendelse med i den tyske pris. (Pris for at sende et sæde fra
Tyskland vil gætningsvis være på omkring 100-150 DKK...)

I betragtning af forsendelsestid fra USA, risiko ved lange transporter,
dækning af europæisk returret osv. ville jeg med de priser ikke tøve ret
meget med at vælge den tyske løsning frem for den amerikanske - også
selvom prisen så er en smule højere for den 'lokale' vare.

Alternativet skulle jo være at man (kendte nogen der) alligevel skulle
et smut til USA og kunne bringe varen hjem selv. Selvom sædet vel
teknisk set skal fortoldes ved hjemkomsten, vil det nok ende med at
spare en smule...

--
/claus (der bestemt ikke opfordrer til ulovligheder! )

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 12:13

Hej
Jeg har lige fået lavet "komfortsæde" til min BMW R 1100 RT og konens Suzuki
Savage.
Jeg lavede en skabelon på Bagsters hjemmeside og sendte det sammen med
sæderne til posteren. 3 dage efter fik jeg sæderne tilbage og den samlede
pris for 2 sæder(4 dele) blev incl. forsendelse 1375 kr.
Vi har her i pinsen været ude på en tur der hedder Køge-Odense-Holstebro
(overnatning)- Randers-Århus-Hov-Odense-Køge. Selvfølgelig kunne vi mærke at
vi havde siddet på cyklerne, men der var ikke nogen ømhed, eller snurrende
baller.
Inden vi fik lavet sæderne kunne konen allerhøjst klare 75-100 km. så skulle
der helst holdes pause. Nu kører hun en tankfuld (Ca. 200 Km) tanker, retter
ryggen, og kører videre.
Det er de bedste penge der er givet ud på cyklerne.....

--
Venlig hilsen
Bo S.

Fra : N/A

Dato : 01-06-09 12:49

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 01-06-09 13:48

LasseNC skrev:
> [...]
> afhjælpe det. Har sådan en fårepels jeg havde overvejet at smide over,
> det er bare så fandens upraktisk i regnvejr.

Kørsel, kørsel og atter kørsel - og så et godt komfortsæde, det hjælper.
Evt. noget fysisk træning oven i, så burde du være godt på vej.
Jeg får godt gammeldags ondt i røven af det bræt som BMW kalder et sæde,
på R1200RT'en (- både med boksershorts, og med almindelige
"underhakkere") - men Comfort-udgaven er der ingen problemer med.
Glem krammedyret, prøv evt. en gel-top til sadlen, de skulle være okay,
men de kræver lidt tilvænning.

Venlig hilsen

Aragorn. Der nu får ondt i ryggen og knæet i stedet.

www.bmwmc.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 01-06-09 13:51

Aragorn Elessar skrev:
> [...]

- hov, jeg glemte lige: Snup nogle gode pauser undervejs og få gang i
blodomløbet i benene, det hjælper også.
Spræl lidt gymnahop-agtigt rundt og stræk ud, det giver gang i systemet.

Mvh

Aragorn.

www.bmwmc.dk

Fra : LasseNC

Dato : 01-06-09 10:21

Wow, sikken en respons, der må være mange med ondt i røven ^^

Kunne ikke dy mig, jeg klippede i fåret, og det får (hah!) en test
imorgen, ellers må jeg bide i æble og få mig en lufthøg.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-06-09 20:01

LasseNC skrev den 01 jun 2009 i news:96145c27-81ee-4a93-9098-
2fcd21cf6e3e@s28g2000vbp.googlegroups.com:

> Wow, sikken en respons, der må være mange med ondt i røven ^^
>
> Kunne ikke dy mig, jeg klippede i fåret, og det får (hah!) en test
> imorgen, ellers må jeg bide i æble og få mig en lufthøg.

Well, har lurepasset lidt på den her....

Ondt i røven på MC er 2 ting, evt begge i forening
Svieondt fordi man er klam, sveder...
Muskelondt fordi blodomløbet er blokeret...
Måske også en krampeondt fordi man sidder og spænder?

Den første klares med noget skind på sædet som tager fugten, jeg havde et
sælskind på Fazeren til Lux på 10 timer, og det var meget bedre end uden.

Den anden er sædets tilpasning til formen på røven og eventuelle
omkringliggende muskelgrupper/vener. Træning/tilvænning er nævnt, og hvis
det ikke er nok, sørg for udligning/fordeling af trykket (fåreskind,
skumgummi, gel, airhawk, whatever).

Koneriet bagpå sværger til airhawk, hun sidder tiden ud, uden brok
Jeg selv på V-stromén har også en airhawk, men bruger den kun sporadisk på
motorvej, for jeg mangler kontakt med sædet og MCén lissom, på de snoede.

På sådan en V-strom kan man rejse sig op under kørslen og stå ret op og
ned og ryste ballerne på plads, det hjælper også fint.

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
"Hold kæft min røv den klør"!

Fra : Casper

Dato : 01-06-09 11:09

On Jun 1, 1:48 pm, Intet Navn <no...@nowhere.undeliverable> wrote:
> [...]
> forsendelse; et gebyr der vist har passeret en 100-krone for længe
> siden!?) så ser den tyske pris pludseligt ikke fuldstændigt urimeligt ud

Du har ret, men det er stadigvæk et dyrt sæde, og man får sikkert hvad
man betaler for (du er jo ikke den eneste der sværger til Corbin).

Casper

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 01-06-09 18:43

wrote:

> [...]
>afhjælpe det. Har sådan en fårepels jeg havde overvejet at smide over,
>det er bare så fandens upraktisk i regnvejr.

Køb 3l pap vin i fakta, når hovedpinen er væk, flå da ballonen ud af
pappet. træk betrækket af MZ'en læg posen ind, forbind den med en
plastslange, skær et hul i sædebunden til ventilen. Beklæd posen med
en smule skumgummi efter egen overbevisning, og du har et sæde du kan
justere i hårdhed og som tilpasser sig ret godt til omtalte legemsdel.

Skoleskibe

BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972
MZ ETZ 408 D i støbeskeen ????

Fra : LasseNC

Dato : 01-06-09 15:03

On 1 Jun., 21:01, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> [...]
> ned og ryste ballerne på plads, det hjælper også fint.
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Det er muskelondt, ingen fugtige balder her.

Tricket med at sprætte sædet op om MZ'en lyder dog bare en anelse
omstændigt, mine evner taget i betragtning :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-06-09 07:24

LasseNC wrote:

> Det er muskelondt, ingen fugtige balder her.
>
> Tricket med at sprætte sædet op om MZ'en lyder dog bare en anelse
> omstændigt, mine evner taget i betragtning :)

<joker>
   Prik et lille hul - fugeskum i, kør til det er størknet
</joker>

--
vh
Torben

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 02-06-09 07:53

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

------------------------------
Hej Lasse,

Det billigste (måske ikke det mest originale) er, at du på de pgl. ture blot
flytter dine egne kilo lidt rundt på sædet, så det ikke hele tiden er de
samme kødfuldeområder, som du belaster.
Skiftende siddestillinger afhjælper også de typiske spændinger, som opstår i
hænder, albuer, nakke osv.
Du behøver ikke nødvendigvis at lave 'hang out' à la roadracere.
Kom ud at køre på sogneveje, hvor bakker og sving giver en mere aktiv
kørestil og undgå de kedelige lige stræk på motor- og hovedveje.
Just my 2 eurocents!

Carsten
BMW F 800 R - sommerged
Suzuki DR 250 S - vinterged
Suzuki GSX-R 600 - trackday tool

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-06-09 19:04

"Carsten Eilersen" <ceilersen@tiscali.dk> writes:

> Carsten
> BMW F 800 R - sommerged

Tillykke med den nye sommerged!
Må den tjene dig endnu bedre end den gamle fede-bimse.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 02-06-09 20:01

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
> Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Mnja - jeg har altså langt om længe taget mig sammen og skiftet den gamle og
overvægtige model ud med en yngre og slankere én.
Hentede modellen i fredags - skal til 1.000 service i morgen og så skal den
debutere som Mestersvinger-instruktør-cykel på "Knutten" på fredag.
Den gamle kunne selv finde rundt på Knutten, så det bliver spændende at se,
om den lille ny bare farer kådt og forvildet rundt
Den har endnu ikke set skyggen af en motorvej og køredynamisk tegner det
lovende, men et sådan modelskift kan vel kun være af det bedre, når der
skrælles ca. 100 kg. vægt af ekvipagen, og når vægt/kraft forholdet de to
modeller i mellem er nogenlunde ens.

Carsten

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 02-06-09 20:05

"Carsten Eilersen" <ceilersen@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lovende, men et sådan modelskift kan vel kun være af det bedre, når der
> skrælles ca. 100 kg. vægt af ekvipagen, og når vægt/kraft forholdet de to

PS: Jeg har endnu ikke på den nye model fået ondt i den i denne tråd meget
omhandlede kropsdel

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 03-06-09 16:33

Carsten Eilersen skrev den 02 jun 2009 i

> PS: Jeg har endnu ikke på den nye model fået ondt i den i denne tråd
> meget omhandlede kropsdel

Altså med Torbens indlæg kommer vi altså op på indtil flere

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 03-06-09 21:00

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Altså med Torbens indlæg kommer vi altså op på indtil flere
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Jow, jow - men jeg holdt mig til trådens oprindelige emne, nem'li

Carsten

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-09 21:10

Carsten Eilersen wrote:

> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i meddelelsen

> Jow, jow - men jeg holdt mig til trådens oprindelige emne, nem'li

Bare fordi man påtaler en anden æret skribents vildfarelser på baggrund
af surt optjente erfaringer skal man stigmatiseres :-/

I guder - tænk hvis alle tråde holdt sig til det oprindelige emne -
sikke stille her kumme blive.

--
vh
Torben - der vist er helet efter 25km halvmaraton+ kr. himmelfartsdag.

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 04-06-09 06:38

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> --
> vh
> Torben - der vist er helet efter 25km halvmaraton+ kr. himmelfartsdag.

Hej Torben,

Jeg så bare "smalsporet" på tråden og tænkte ikke andres "vildfarelser".
Erfaringer gjort af alle, som har lyst til at dele ud, for at optimere
andres kørekomfort og-oplevelse kan/skal naturligvis bringes til torvs.
Må alles kropsdele få mange gode km også i denne sæson!

Carsten

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-06-09 06:58

Carsten Eilersen wrote:

> [...]
> andres kørekomfort og-oplevelse kan/skal naturligvis bringes til torvs.
> Må alles kropsdele få mange gode km også i denne sæson!

...og "lige over" herfra

--
vh
Torben