køle/frys
Fra : Roderiet

Dato : 30-05-09 18:16

Hej der Fruen i båden mener det er tid at anskaffe et køle/fryseskab til
maritimt brug. det ældre thermo-elektriske er outdated ( supercool ).
Å hvad så nu ? Lad mig høre om jer alles gode erfaringer med køle-fryseskabe
og i særdeleshed hvor indkøb bør gøres og hvad der bør undgåes . Jeg
antager at behovet er frys ned til -5 gr. og indhold ca 40 L køl og 10 L
frys. fartøj er 31 fods sejlbåd med solceller ( 3 Amp ). Da den
Svenske krone er i lille kurs er der måske noget at hente ved det, ikke at
jeg ved om det. mvh Niels F.

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 01-06-09 18:13

Jeg tror ikke, der er de store summer at spare i Sverige.
Jeg overvejer selv at købe en Isotherm kompressor til et 40 l køleskab, det
koster kr. 3500 i DK, og ca. 3000 i Sverige (selvafhentning).

--

Venlig hilsen

Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus