Hjemmelavet lazyjack (mangler gode tips)
Fra : Leif Langgaard

Dato : 30-05-09 10:53

Hej

Jeg mangler et par gode tips til at lave en Lazyjack.

Skal der bruges blokke, kan man ikke binde "knuder"? og hvorfor ikke?

Er det bedst at gøre snorene fast et stykke ude på sailingshornene?

Er der nogle tegninger et sted, dem på B31 siden kan jeg ikke finde?

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -

Fra : harding@larsen.tdcad~

Dato : 30-05-09 04:56

Der anvendes flagline og kovser. På undersiden af salingshornene
sættes et par lineløbere ca 20 cm ud fra masten. Det giver en bedre
fangåbning end hvis de sad helt inde ved masten.

De ca 10.000 sider information på B-31 klubbens hjemmesider er kun for
medlemmer af B-31 Klubben.

Jeg prøver at sende dig tegningen til din mailboks.

Mvh/Harding

Fra : Leif Langgaard

Dato : 30-05-09 13:32

<harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Tegningen er modtaget, og ser fin ud, tak for det.

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -