"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:6b89b4a4-750c-40fc-bbe7-4d36e1ee5673@r3g2000vbp.googlegroups.com...
On May 28, 11:54 am, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]
post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Thu, 28 May 2009 08:29:30 +0200, Torben Scheel wrote:
> > Synbkroniserer man spjældhusene på samme måde (og med samme udstyr) som
> > karburatormaskiner?
>
> Mjaeh, det kan være nødvendigt at sætte en automatisk tomgangsregulering
> ud
> af drift.
>
> --
> mvh
> Orla
> Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout
> oprydning, opdateret
> 12-6-08
Ved ikke hvordan det gøres på TDM'en; men på Ducati'en er der flere
muligheder.
Man kan bruge en tester beregnet til det.
Man kan Løsne alle forbindelser, nulstille masterspjældet (TPS),
synkronisere, justere det sekundære spjælds stop.
Man kan løsne alle forbindelser, nulstille master spjældet (TPS),
synkronisere elektrisk ved at måle sig frem til lige nøjagtigt hvornår
TPS ændres, Justere det sekundære spjæld til stop også elektrisk
Den sidste metode brugte jeg sidst, og det virkede rigtigt godt. Jeg
ville starte med et kontrollere med et vacuummeter om der overhovedet
er grund til at pille.
-------
Min BMW K1200 RS har netop rundet 100.000 km og har aldrig fået
synkroniseret spjældhuse.
Værkstedmanualen foreskriver intet herom.
Stilleskruerne af afdækket med en hætte forsynet med en hvid farveklat.
Disse hætter er vist ikke lige til at fjerne.
Mvh.
Carsten
--------