/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Synkronisering af maskiner med sprøjt
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-05-09 07:30

Synbkroniserer man spjældhusene på samme måde (og med samme udstyr) som
karburatormaskiner?

Specifikt min TDM 900 der runder 3 år, og nærmer sig egenservicealderen.

--
vh
Torben

 
 
Ukendt (28-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-05-09 10:54

On Thu, 28 May 2009 08:29:30 +0200, Torben Scheel wrote:

> Synbkroniserer man spjældhusene på samme måde (og med samme udstyr) som
> karburatormaskiner?

Mjaeh, det kan være nødvendigt at sætte en automatisk tomgangsregulering ud
af drift.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Hekto (28-05-2009)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-05-09 04:50

On May 28, 11:54 am, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]
post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Thu, 28 May 2009 08:29:30 +0200, Torben Scheel wrote:
> > Synbkroniserer man spjældhusene på samme måde (og med samme udstyr) som
> > karburatormaskiner?
>
> Mjaeh, det kan være nødvendigt at sætte en automatisk tomgangsregulering ud
> af drift.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08

Ved ikke hvordan det gøres på TDM'en; men på Ducati'en er der flere
muligheder.

Man kan bruge en tester beregnet til det.
Man kan Løsne alle forbindelser, nulstille masterspjældet (TPS),
synkronisere, justere det sekundære spjælds stop.
Man kan løsne alle forbindelser, nulstille master spjældet (TPS),
synkronisere elektrisk ved at måle sig frem til lige nøjagtigt hvornår
TPS ændres, Justere det sekundære spjæld til stop også elektrisk

Den sidste metode brugte jeg sidst, og det virkede rigtigt godt. Jeg
ville starte med et kontrollere med et vacuummeter om der overhovedet
er grund til at pille.

Carsten Eilersen (28-05-2009)
Kommentar
Fra : Carsten Eilersen


Dato : 28-05-09 11:59


"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:6b89b4a4-750c-40fc-bbe7-4d36e1ee5673@r3g2000vbp.googlegroups.com...
On May 28, 11:54 am, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]
post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Thu, 28 May 2009 08:29:30 +0200, Torben Scheel wrote:
> > Synbkroniserer man spjældhusene på samme måde (og med samme udstyr) som
> > karburatormaskiner?
>
> Mjaeh, det kan være nødvendigt at sætte en automatisk tomgangsregulering
> ud
> af drift.
>
> --
> mvh
> Orla
> Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout
> oprydning, opdateret
> 12-6-08

Ved ikke hvordan det gøres på TDM'en; men på Ducati'en er der flere
muligheder.

Man kan bruge en tester beregnet til det.
Man kan Løsne alle forbindelser, nulstille masterspjældet (TPS),
synkronisere, justere det sekundære spjælds stop.
Man kan løsne alle forbindelser, nulstille master spjældet (TPS),
synkronisere elektrisk ved at måle sig frem til lige nøjagtigt hvornår
TPS ændres, Justere det sekundære spjæld til stop også elektrisk

Den sidste metode brugte jeg sidst, og det virkede rigtigt godt. Jeg
ville starte med et kontrollere med et vacuummeter om der overhovedet
er grund til at pille.

-------
Min BMW K1200 RS har netop rundet 100.000 km og har aldrig fået
synkroniseret spjældhuse.
Værkstedmanualen foreskriver intet herom.
Stilleskruerne af afdækket med en hætte forsynet med en hvid farveklat.
Disse hætter er vist ikke lige til at fjerne.

Mvh.
Carsten
--------



tp (28-05-2009)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 28-05-09 15:42




> Min BMW K1200 RS har netop rundet 100.000 km og har aldrig fået
> synkroniseret spjældhuse.
> Værkstedmanualen foreskriver intet herom.
> Stilleskruerne af afdækket med en hætte forsynet med en hvid farveklat.
> Disse hætter er vist ikke lige til at fjerne.
>

K12'eren har heller ingen choker mv. En R11 som også har sprøjt, skal have
det gjort. Den har også choker (den hedder noget andet).
Der er altså mange forskellige måder at lave sprøjt på


Mvh TP
R1150RT
K1200RS



Ukendt (28-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-05-09 13:53

On Thu, 28 May 2009 03:50:05 -0700 (PDT), Hekto wrote:

> Ved ikke hvordan det gøres på TDM'en; men på Ducati'en er der flere
> muligheder.

Og for BMW R1200 serien sørger to tomgangsbypassventiler for
syncronisering, så her foretages syncronisering af spjældene ved relativt
"stor" åbning, og med tomgangsregulatorerne fastlåst vha. servicesoftware.
Dvs. høj tomgang, (ca. 3-4.000 omdrejninger/min.).

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Armand (30-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-05-09 08:57

Hekto skrev:
>
Ohøj Hekto!
Gider du ikke lige sende mig en tom mail så jeg kan komme i kontakt med
dig??

--
Armand.
(hvis mailadresse hér er valid)

Torben Scheel (29-05-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-05-09 09:28

Torben Scheel wrote:
> Synbkroniserer man spjældhusene på samme måde (og med samme udstyr) som
> karburatormaskiner?
>
> Specifikt min TDM 900 der runder 3 år, og nærmer sig egenservicealderen.
>
Tak for svarene - jeg opsummerer det til RTFM.


--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste