Ny gammel spand med go plads - så blev der~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-05-09 22:22

Hej

Efter de mange forslag blev der luret og luret og luret og egentligt havde
vi set os varm på enten en xantia eller laguna st.car primært fordi de havde
3 punkt seler hele vejen over bagsædet, men det endte så alligevel med en
Scenic, da de andre enten var for langt væk eller for ringe til de penge der
var til rådighed pt.

Så nu står i indkørslen en Scenic fra 1998, 1.6 RN (RN står åbenbart for Røv
og Nøgler så det er uden nogen smarte funktioner som el ruder, varme i sæder
eller lign.) i en underlig rød farve, go plads også selv om man er 188 cm
høj, stort set ingen rust eller underlige lyde endnu, stinker af wunderbaum
vanilie Tandrem og toppakning skiftet, nye bremsere. Har kørt 240.000 og
skal synes om 10 mdr..

Så blir det jo spændende hvordan det kommer til at gå med at tøffe rundt i
sådan en.

Hvis der er nogle der har haft sådan en kan de så ikke forklare hvad det der
Oil ooooooo betyder når man starter bilen, har checket oliestanden og den er
helt ok.

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-05-09 22:34

Stefan Jacobsen skriver:

> Hvis der er nogle der har haft sådan en kan de så ikke forklare hvad det der
> Oil ooooooo betyder når man starter bilen, har checket oliestanden og den er
> helt ok.

Er det ikke blot det samme som en en nyere "Pøjgøj"?

Oil ooooooo betyder fuld oliestand
Oil oo betyder næsten tom oliestand

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 29-05-09 22:46

> Er det ikke blot det samme som en en nyere "Pøjgøj"?
>
> Oil ooooooo betyder fuld oliestand
> Oil oo betyder næsten tom oliestand

Tjoo det lyder da sansynligt, men en ved jo ingenting og 2 ved dobbelt så
lidt, desværre var der ingen "Ikea" vejledning med.

Stef

Fra : KASO

Dato : 30-05-09 07:30

> Stefan Jacobsen skriver:

> Er det ikke blot det samme som en en nyere "Pøjgøj"?
>
> Oil ooooooo betyder fuld oliestand
> Oil oo betyder næsten tom oliestand

Næsten korrekt. I Scenic vil den skrive ooo_ _ _ _
hvis der mangler olie (der forsvinder et o af gangen). Jeg tror nu højst vi
nåede op på at der forsvandt en enkelt o mellem service - og det var første
gang, inden den var tilkørt. Herefter var der intet synligt forbrug - men vi
solgte den også, da den havde kørt 80.000km.

Ellers er det en fin bil - det lyder dog som om du har fået et af de sjældne
eksemplarer uden udstyrspakken, som de fleste (inkl. os) købte. Den gav
el-ruder, el-spejle og en hel masse andet, jeg ikke husker mere, for ca.
5.000kr.

1.6'eren er ikke nogen raket - til gengæld kan den med pæn kørsel holde et
gennemsnit på omkring 15 km/l. Plads og fleksibilitet er fin - en behagelig
og særdeles praktisk bil! Vi har haft en '97, en 2001 og en Grand Scénic
2005, der hver kørte 75-80.000km uden nævneværdige problemer.

Fra : KASO

Dato : 30-05-09 07:41

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der Oil ooooooo betyder når man starter bilen, har checket oliestanden og

Tillykke med bilen - den skal I nok få megen glæde af!

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-05-09 17:10

> [...]
> sjældne eksemplarer uden udstyrspakken, som de fleste (inkl. os) købte.
> Den gav el-ruder, el-spejle og en hel masse andet, jeg ikke husker mere,

LOL .. så skal man da godt nok også have et spark i kuglerne hvis man
ikke tilvælger den pakke til den lave pris.. :-/

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-05-09 22:05

> Og lige så hvis man overser den detalje når man køber brugt

Det var ikke dig jeg tænkte på.. men dem der i sin tid købte bilen af
ny ;) Og generelt set. Det er tit man får en shitload udstyr for få
kroner.

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-05-09 23:22

> Jo jo men jeg kunne jo også ha checket det inden,

Nåh på den måde. Jae joe måske.

> men hva faan bilen
> fungerer eneste jeg mangler er at kunne jursterer spejlene. Men jeg er
> sikker på jeg overlever

Det må man sq håbe

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 10:08

> Så nu står i indkørslen en Scenic fra 1998, 1.6 RN (RN står åbenbart for
> Røv og Nøgler så det er uden nogen smarte funktioner som el ruder, varme i
> sæder

Hvad koster sådan en ? Er der plads til barnevogn i det bagagerum ?

Allan

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-05-09 10:51

"Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> skrev i en meddelelse

> Hvad koster sådan en ? Er der plads til barnevogn i det bagagerum ?

Jeg gav 22.000 og jo der kan sagtens være en barnevogn og en del udstyr
bagi, jeg kan da smide et billede senere hvis det har interesse.

Stef

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 11:34

> Jeg gav 22.000 og jo der kan sagtens være en barnevogn og en del udstyr
> bagi, jeg kan da smide et billede senere hvis det har interesse.

Lyder da som en fin pris. Vil gerne se billeder når du får tid.

Allan

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-05-09 21:09

> Lyder da som en fin pris. Vil gerne se billeder når du får tid.
>

> Allan
Det gør jeg lige imorgen, hjulene på vognen er lige malet

Stef

Fra : KASO

Dato : 02-06-09 16:11

> http://www.cecilies-verden.dk/scenic/PICT0070.JPG
> http://www.cecilies-verden.dk/scenic/PICT0071.JPG
> http://www.cecilies-verden.dk/scenic/PICT0072.JPG
> http://www.cecilies-verden.dk/scenic/PICT0073.JPG
> http://www.cecilies-verden.dk/scenic/PICT0074.JPG
> http://www.cecilies-verden.dk/scenic/PICT0075.JPG
>
> Stef

Den ser fin ud, men det bekymrer mig at se en autostol på forsædet, hvor
airbag'en kan gøre stor skade på et barn!

Fra : Michael Thrane

Dato : 02-06-09 23:01

KASO skrev:

> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i meddelelsen

> Den ser fin ud, men det bekymrer mig at se en autostol på forsædet, hvor
> airbag'en kan gøre stor skade på et barn!

Du blander vist fremadvendt og bagudvendt autostol sammen.

Bagudvendte autostole bør/må man ikke have på forsædet uanset om
airbaggen kan slåes fra eller ej.

Fremadvendte må/kan man godt have på forsædet, dog bør man køre sæddet
så langt tilbage som muligt.

mvh

Mik

Fra : KASO

Dato : 04-06-09 19:13

"Michael Thrane" <herning26@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>>> http://www.cecilies-verden.dk/scenic/PICT0074.JPG

> Du blander vist fremadvendt og bagudvendt autostol sammen.

Nej - FDM fraråder også på det kraftigste at anbringe fremadvendte autostole
foran en airbag.

> [...]
> kan slåes fra eller ej.
>
> Fremadvendte må/kan man godt have på forsædet, dog bør man køre sæddet så

Man må nok godt - men det er ikke sikkert for barnet....

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-06-09 00:20

> Den ser fin ud, men det bekymrer mig at se en autostol på forsædet, hvor
> airbag'en kan gøre stor skade på et barn!

Det er der nu ingen grund til, så længe hun vender fremad og stolen er
korrekt monteret, så sidder hun mere sikkert end på bagsædet. Desuden er hun
7 men lille, pga. sit handicap.

Stef

Fra : KASO

Dato : 04-06-09 19:15

> Det er der nu ingen grund til, så længe hun vender fremad og stolen er
> korrekt monteret, så sidder hun mere sikkert end på bagsædet. Desuden er
> hun 7 men lille, pga. sit handicap.
>
> Stef

FDM skriver:

"Placering i biler med airbags
Airbags for passagerer er udformet og dimensioneret til at beskytte voksne.
Svenske og amerikanske undersøgelser har vist, at børn, især de mindste, har
risiko for at blive dræbt eller alvorligt skadet af airbag, hvis de sidder
foran én, der udløses. Ved køb af ny bil bør man altid vurdere sit behov for
transport af børn indenfor de nærmeste år. Undersøg hvor mange airbags bilen
har, samt hvilke muligheder der er for at koble dem fra eller få dem
afmonteret.

Børn under 135 cm
Børn må aldrig sidde bagudvendt hverken i babystol eller barnestol på
forsæde med airbag. Vi anbefaler heller ikke, at børn sidder fremadvendt i
barnestol, på selepude eller i bilens seler på forsæde med airbag. De skal
om på bagsædet medmindre airbag'en er koblet fra eller fjernet.

Børn over 135 cm
Børn over 135 cm kan sidde på forsædet, hvis barnet kan anvende bilens
almindelige 3-punktseler uden supplerende udstyr. Men husk at trække
forsædet helt tilbage, så afstanden til airbag'en er størst mulig. "

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-09 11:36

> http://www.cecilies-verden.dk/scenic/PICT0070.JPG
> [...]

Ser helt perfekt ud til en familie på 4 og en barnevogn.
Egentlig ser bilen meget fin ud - dog er jeg ikke til rød men det kunne man
nok leve med.

Har aldrig haft lyst til en fransk bil men prøver da lige at søge nettet
igennem for tilsvarende modeller nu.

Allan.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-06-09 11:55

Allan M skrev:

> [...]
> nok leve med.
>
> Har aldrig haft lyst til en fransk bil men prøver da lige at søge nettet

Har haft en blå fra 1997 som var en mandagsmodel. Det bliver man
desværre hurtigt træt af. Vær forsigtig :)

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-06-09 16:38

> Har haft en blå fra 1997 som var en mandagsmodel. Det bliver man desværre
> hurtigt træt af. Vær forsigtig :)

De findes jo i alle bil mærker

Stef

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-09 17:24

Stefan Jacobsen skrev:

> De findes jo i alle bil mærker

Den var så mandagsagtig at det var ualmindeligt svært ikke at formode at
modellen i sig selv også havde nogen af problemerne :D

Det er også ligemeget - den er længe væk...

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 06-06-09 16:37

> [...]
> man nok leve med.
>
> Har aldrig haft lyst til en fransk bil men prøver da lige at søge nettet

Joo det ser ud til at fungerere, de 2 store er taget i sommerhus med farfar
og bedste, så vi har ikke kunnet checke endnu, hvordan det er med alle mand,
men bette tøsen blev da fragtet hjem fra hospitalet idag med moaren bagi og
det gik fint

Jo den er forbavsende lidt rusten hverken i paneler eller under bunden. Den
har de sædvanlige bilka buler og skrammer, men ikke noget graverende. Og
ingen mislyde... endnu

Jeg er nu heller ikke meget til franske biler, men har måttet sande at der
faktisk er nogle ok modeller imellem

Stef

Fra : Martin [6000]

Dato : 31-05-09 15:48

> Tjah - det var også derfor jeg skrev "et af de sjældne eksemplarer" -
> prisen var sat, så stort set alle købte pakken med (men det gav jo
> importøren mulighed for en lidt lavere "Fra-pris" i reklamerne - samme
> historie som med VW og deres "DK-pakke").

Ja