Hvad skal jeg købe.
Fra : BJ

Dato : 29-05-09 12:31

Jeg er den glade ejer af en campingvogn som må veje op til 1.900 kg fuldt
lastet.

Jeg vil gerne være med på miljø-noderne (hip kalder nogen det vist)....

Hvilken el-potte skal jeg købe ?

mvh/Bjørn J.

Fra : alexbo

Dato : 29-05-09 12:36

"BJ" skrev

> Jeg er den glade ejer af en campingvogn som må veje op til 1.900 kg fuldt
> lastet.
> Jeg vil gerne være med på miljø-noderne (hip kalder nogen det vist)....
> Hvilken el-potte skal jeg købe ?

Hvis det er for at undgå kemikalierne i det kemiske lokum, kan du bare grave
et hul i jorden og bruge det.
Men eller er der da muligheder.
http://marinelageret.dk/vand-tanksystemer-192/toiletter-188/toiletter-189/jabsco-el-toilet-standard-skaal-2095.html

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 29-05-09 12:44

> "BJ" skrev

> Hvis det er for at undgå kemikalierne i det kemiske lokum, kan du bare
> [...]

Ja, der skal ikke meget til at trække de af dig viste lokummer.

Desværre kan jeg ikke finde nogen benzin eller dieselpoter på det opgivne
link.

Ville ellers gerne have gjort en seriøs sammenligning.

Tak for din latrinære indsats i øvrigt.

PS: Ser frem til den første test af en el-potte som trækker.....

mvh/Bjørn J.

Fra : hanzen

Dato : 29-05-09 12:43

http://www.nc-nielsen.dk/nyetrucks.aspx?nodeid=1&groupid=8&modid=1

--
hilzen
hanzen

Fra : BJ

Dato : 29-05-09 12:53

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i en meddelelse

> "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.nc-nielsen.dk/nyetrucks.aspx?nodeid=1&groupid=8&modid=1

En mulighed, men der er allerede installeret mower på campingvognen.

Den kan snige sig op på en måske rimelig hastighed, næsten som de viste
trække/bærere med et større batteri..

PS: Jeg har i øvrigt vejen største fjernstyrede potte..

mvh/Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 29-05-09 16:27

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Hvilken el-bil du skal investere i til brug for trækning af campingvognen?
Det er ikke en mulighed endnu, sagde de på Morgen-TV forleden, hvor der var
en mindre gennemgang af status på el-biler.

I øjeblikket findes der el-biler for 2 kategorier af købere:
For entusiaster som vil være med på vognen = Tesla
For pendlere med et relativt beskedent kørselsforbrug og med lademulighed på
jobbet = de nye små-el-biler.
El-biler kan stadig ikke anvendes på tværs af DK - rækkevidde for lille...

> PS: Jeg har i øvrigt vejen største fjernstyrede potte..

Hvad er det?

Her i landet sælger de VW'er, som kan fjernstyres ifm. parkeringen.
Man standser bilen, og parkerer udefra vha. en lille fjernstyringsenhed.
n udbygning af VW Park Assist der leveres til "all inclusive modellerne"
Sejt :)

Fra : BJ

Dato : 29-05-09 16:56

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilken el-bil du skal investere i til brug for trækning af campingvognen?
> Det er ikke en mulighed endnu, sagde de på Morgen-TV forleden, hvor der
> var en mindre gennemgang af status på el-biler.

Så må jeg vente nogle år endnu og beholde det store benzinslugende skrummel
af en trækker.

Eneste trøst jeg har, er det faktum at fremstillingen af en ny potte (red.
bil), er mange gange værre for miljøet.

Den gamle potte har nu holdt lige så længe som 3½ gang udskiftning til nye
og klaren den det dobbelte af det, kan jeg med god samvittighed vist rolingt
fyre benzin af i den.

> [...]
> Man standser bilen, og parkerer udefra vha. en lille fjernstyringsenhed.
> n udbygning af VW Park Assist der leveres til "all inclusive modellerne"

Min fjernstyrede "potte" er en Hobby 560 Prestige med en samlet længde på
7,6 meter.

Den kan sågar dreje om sig selv = 360 grader på stedet.!

Jeg skal ikke en gang sidde inde i den, men klarer alt med en fiks lille
remote.

Cool..;)

mvh/Bjørn J.

Fra : Jensen

Dato : 30-05-09 06:03

On Fri, 29 May 2009 15:26:41 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>Man standser bilen, og parkerer udefra vha. en lille fjernstyringsenhed.
>n udbygning af VW Park Assist der leveres til "all inclusive modellerne"

Sejt og sejt...jeg synes bestemt at have hørt om problemer med VW og
fjernbetjeninger. Det var vist noget med at andre VW-biler i nærheden
reagerede på signalerne.

Men det er måske dét, som er sejt: synkronparkering af 10 VW'er samtidigt...

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-05-09 12:42

> [...]
> lastet.
>
> Jeg vil gerne være med på miljø-noderne (hip kalder nogen det vist)....

Hej

Kører du altid med den campingvogn, eller har du også et kørselsmønster
"resten af året"?

Mange kører 30.000 km. om året i en mega uøkonomisk bil pga. at der skal
slæbes en CV med de kun 500 km.

Var det ikke billigere at få en nabo eller Dansk autohjælp til at stå for
transporten, eller leje en "helårsplads" på den foretrukne campingplads.

Jeg siger ikke ovenstående "passer" på dig, det var bare en tanke

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!

Fra : BJ

Dato : 29-05-09 12:51

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

KLIP

> Var det ikke billigere at få en nabo eller Dansk autohjælp til at stå for
> transporten, eller leje en "helårsplads" på den foretrukne campingplads.
>
> Jeg siger ikke ovenstående "passer" på dig, det var bare en tanke

Det gør det ikke, men hvad pokker, campingfolket er jo også blot en lille
del af det samlede private trailerfolk...efter nærmere eftertanke..

Måske et helt nyt forretningsområde for de af dig nævnte
vejhjælpsvirksomheder !

mvh/Bjørn J.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 31-05-09 00:42

BJ wrote:
> Jeg er den glade ejer af en campingvogn som må veje op til 1.900 kg fuldt
> lastet.
> Jeg vil gerne være med på miljø-noderne (hip kalder nogen det vist)....
> Hvilken el-potte skal jeg købe?

Hvis du ikke selv kan & vil konvertere et køretøj til eldrift, så er
eneste anden mulighed at købe og importere et fra udlandet.

De her laver nogle i en passende størrelse:
http://www.smithelectricvehicles.com/index.asp

De har bl.a. kontorer i Holland, Belgien, Luxemburg, og England.

Fra : BJ

Dato : 31-05-09 01:01

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:gvsg8f$223t$1@newsbin.cybercity.dk...

KLIP

> [...]
> http://www.smithelectricvehicles.com/index.asp
>
> De har bl.a. kontorer i Holland, Belgien, Luxemburg, og England.

Ampere ser ellers fin ud til familien, der blot behøver en Van.

Gad vide, hvad den må trække af vægt på krogen og hvad rækkevidden så ville
ryge ned på ?

En tur til Italien med hus på slæb, ser ud til at ville tage en lille uge
hver vej.

mvh/Bjørn J.