Kørsel under narko påvirkning?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-05-09 15:11

Jeg gik og troede, at det at køre under påvirkning af narkotika var at
sidestille med kørsel påvirket af spiritus.
Men det er det så åbenbart ikke.
Ham her fik i hvert fald lov at beholde sit kørekort, efter at han sidste år
var skyld i en dødsulykke, medens han var påvirket af narko.
http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
I går gik det så galt igen, denne gang røg han så også selv med i købet.

Hvorfor har han fået lov at beholde sit kørekort?
Hvis man bliver taget for spritkørsel, så får man (SVJV) et midlertidigt
kørekort udleveret, som så gælder indtil svaret på blodprøven foreligger.
Er der for meget sprit i blodet, ja så udleveres kørekortet ikke igen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik B.

Dato : 26-05-09 17:35

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg gik og troede, at det at køre under påvirkning af narkotika var at
> sidestille med kørsel påvirket af spiritus.
> Men det er det så åbenbart ikke.

Nej, dansk lovgivning er sgu hovedrystende....

> [...]
> http://ekstrabladet.dk/112/article1173095.ece
> I går gik det så galt igen, denne gang røg han så også selv med i købet.

Jeg er ked af at sige det, men det er sgu dejligt at han selv blev aflivet
ved ulykken, så vi andre kan færdes bare en smule mere sikkert...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-05-09 12:00

> Nej, dansk lovgivning er sgu hovedrystende....

Ja desværre

> Jeg er ked af at sige det, men det er sgu dejligt at han selv blev aflivet
> ved ulykken, så vi andre kan færdes bare en smule mere sikkert...

Bare synd at han tog endnu en uskyldig med sig i faldet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-09 17:51

Per Beer Hansen skriver:

> Hvorfor har han fået lov at beholde sit kørekort?

HAn var 6 dage i fængsel (på grund af tidligere ulovligheder) og kom så
ud igen. Men da sagen endnu kke har været for retten, har han ikke fået
taget pappet.

Darwin indhentede ham, men desværre nåede han at tage en ung kvinde
med.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 26-05-09 18:17

> Darwin indhentede ham, men desværre nåede han at tage en ung kvinde
> med.....

Ja, desværre. Og TV-billederne viser tydeligt, hvor meget der er sket med
bilers sikkerhed gennem de sneste ti år. Kvindens mazda 323F er stort set
kvadret helt hen til B-stolpen, hvor Seat Altea'en har plads til
overlevelse...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-05-09 18:25

"Henrik B." skriver:

> [...]
> bilers sikkerhed gennem de sneste ti år. Kvindens mazda 323F er stort set
> kvadret helt hen til B-stolpen, hvor Seat Altea'en har plads til

"Heldigvis" ikke nok plads.

Det kan også være at det var de samme ambulancefolk som ved sidste
uheld, så de har knækket nakken på ham?

Fra : Henrik B.

Dato : 26-05-09 18:43

> "Heldigvis" ikke nok plads.

Eller også har "Einstein" kørt uden sele.....han var typen på det.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-05-09 12:01

> Per Beer Hansen skriver:

> HAn var 6 dage i fængsel (på grund af tidligere ulovligheder) og kom så
> ud igen. Men da sagen endnu kke har været for retten, har han ikke fået
> taget pappet.

Jo men det jeg mener det er, at hvis det havde været med sprit på, dengang,
så havde de jo beholdt hans kørekort med det samme, selv om han ikke havde
været i retten.
Hvorfor gør de ikke det når det er narko?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : alexbo

Dato : 26-05-09 18:03

"Per Beer Hansen" skrev

> Hvorfor har han fået lov at beholde sit kørekort?

Fordi vi ikke har en fast narkogrænse, man kan ikke direkte måle at en
bilist er over grænsen for narkoindtagelse, så sagen skal bedømmes af en
domstol.
Og da han ikke er dømt for at køre påvirket har han selvfølgelig sit
kørekort.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin Bak

Dato : 26-05-09 23:59

> "Per Beer Hansen" skrev

> Fordi vi ikke har en fast narkogrænse, man kan ikke direkte måle at en
> bilist er over grænsen for narkoindtagelse, så sagen skal bedømmes af en
> domstol.

Har vi ikke? Er grænsen ikke 0 ?

--
Martin