/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny/gammel røg ?
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-09 16:30

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1171714.ece

Hvordan er forskellen mht. røgudvikling
i de nye og de gamle typer programmering
af motorstyringen ?



 
 
Klaus G. (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 25-05-09 17:34

> Hvordan er forskellen mht. røgudvikling
> i de nye og de gamle typer programmering
> af motorstyringen ?
Er det en amatør der laver det, så ryger den som en færge. Er det en prof,
så ryger den ikke mere af den grund.


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Ukendt (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-05-09 21:00


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1ac859$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvordan er forskellen mht. røgudvikling
>> i de nye og de gamle typer programmering
>> af motorstyringen ?
> Er det en amatør der laver det, så ryger den som en færge. Er det en prof,
> så ryger den ikke mere af den grund.

Dvs. det har været amatører vi har
set oftest indtil nu ?
Ikke betryggende.



Bo :o\) (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Bo :o\)


Dato : 26-05-09 17:54

KLIP
> Dvs. det har været amatører vi har
KLIP

JA !. En ordentlig udført "chiptuning" ryger ikke mere end
standardprogrammet det er et spørgsmål om luft og brændstofsmænger skal
passe sammen. Plus lidt andre detaljer så som timing o.s.v.

Og hvis programmet er lavet af en rigtig dygtig tuner så vil man ofte opleve
at bilen er mere letkørt end på standardprogrammet. F.eks er en del af VW´s
TDI'r temmelig trælse at koble til i og bare den mindste ivrighed gør at de
går i stå, med et godt program i bliver de noget nemmere at have med at
gøre.

Bo



Ukendt (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-09 19:50


"Bo " <bo.oo.dk@fjerndetteGMAIL.com> skrev i en meddelelse
news:4a1c1e8e$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...


>> Dvs. det har været amatører vi har...

> JA !.

Tænkte det nok.



Bo :o\) (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Bo :o\)


Dato : 26-05-09 20:39



>
> Tænkte det nok.
>

Hej

Hvad der er endnu værre er at en "amatør" også kan få lavet en dårlig
mapning som absolut slet ikke ryger, oftest fordi at ladetrykket er hævet
uhensigtmæssigt meget og så kommer der turbo dele flyvende ud.... eller bare
en masse olie

Bo



leo.5500@gmail.com (25-05-2009)
Kommentar
Fra : leo.5500@gmail.com


Dato : 25-05-09 14:42

On 25 Maj, 22:00, ">> Eque <<" <-> wrote:
> "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:4a1ac859$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >> Hvordan er forskellen mht. røgudvikling
> >> i de nye og de gamle typer programmering
> >> af motorstyringen ?
> > Er det en amatør der laver det, så ryger den som en færge. Er det en prof,
> > så ryger den ikke mere af den grund.
>
> Dvs. det har været amatører vi har
> set oftest indtil nu ?
> Ikke betryggende.

Værre endnu: Ford's ingeniør er amatører. De fleste nyere biler med et
TDCI-skilt ryger, også selv om de ikke accelerer specielt hurtigt.

Leo

Henrik B. (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 25-05-09 21:56

<leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen news:6d52df57-16c3-45c7-8cc9-


> Værre endnu: Ford's ingeniør er amatører. De fleste nyere biler med et
> TDCI-skilt ryger, også selv om de ikke accelerer specielt hurtigt.

Det undrer ikke....

--
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-05-09 16:48


<leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:6d52df57-16c3-45c7-8cc9-1dc7bafd752b@h23g2000vbc.googlegroups.com...

>> Værre endnu: Ford's ingeniør er amatører.
>> De fleste nyere biler med et
>> TDCI-skilt ryger, også selv om de ikke accelerer specielt hurtigt.

Mange nyere dieselbiler ryger, hvis
de får lidt pedal, og dêt uanset mærke.
Hvor langsom er en TDCI i acceleration
sammenlignet med resten af feltet ?



Armand (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-05-09 23:42

>> Eque << skrev:
> <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:6d52df57-16c3-45c7-8cc9-1dc7bafd752b@h23g2000vbc.googlegroups.com...
>
>>> Værre endnu: Ford's ingeniør er amatører.
>>> De fleste nyere biler med et
>>> TDCI-skilt ryger, også selv om de ikke accelerer specielt hurtigt.
>
> Mange nyere dieselbiler ryger, hvis
> de får lidt pedal, og dêt uanset mærke.
>
Kommer vel an på hvor længe den har ligget og sodet til ved inden/mellem
-by's kørsel!
Min Hdi'er kan ikke lokkes til at ose de første par dage efter at have
været på weekend i Germania!

--
Armand.

Ukendt (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-09 19:56


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4a1c6fe8$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kommer vel an på hvor længe den har ligget og sodet til ved
> inden/mellem -by's kørsel!

Nå da.
Hvis den 'soder til' har den vel en fejl eller er direkte defekt hehe...
Kommentar udbedes fra anden skribent tak.

> Min Hdi'er kan ikke lokkes til at ose de første par dage efter at have
> været på weekend i Germania!

Nå da.
Skal den køres så langt og længe før den
er nogenlunde røgfri ???



Armand (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-05-09 23:05

>> Eque << skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a1c6fe8$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Kommer vel an på hvor længe den har ligget og sodet til ved
>> inden/mellem -by's kørsel!
>
> Nå da.
> Hvis den 'soder til' har den vel en fejl eller er direkte defekt hehe...
> Kommentar udbedes fra anden skribent tak.
>
>> Min Hdi'er kan ikke lokkes til at ose de første par dage efter at have
>> været på weekend i Germania!
>
> Nå da.
> Skal den køres så langt og længe før den
> er nogenlunde røgfri ???
>
Det var et eksempel som modpol til "sode til -scenariet)!

Fik 'Gøjten synet dagen efter at vi var kommet hjem fra påsketur til
Hockenheim-området og klerken forbavsedes over at miljømålingen (som vel
ikke kun er sod?) lå under den norm som Pugeot selv havde indset
nødvendigheden af en tilladt 33% overskridelse af!

--
Armand.

Ukendt (28-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-05-09 18:45


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4a1db8f4$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det var et eksempel som modpol til "sode til -scenariet)!

Ja godt man ikke har de problemer.
Når noget 'soder til', så er ordet 'til' slemt.
Men måske en justering kan rette fejlen.

> Fik 'Gøjten synet dagen efter at vi var kommet hjem fra påsketur til
> Hockenheim-området og klerken forbavsedes over at miljømålingen (som vel
> ikke kun er sod?) lå under den norm som Pugeot selv havde indset
> nødvendigheden af en tilladt 33% overskridelse af!

Jeg røg også gennem motormålingnerne men var
også lige et smut forbi ringvejen inden.



Armand (25-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-05-09 22:06

>> Eque << skrev:
>
>
> Hvordan er forskellen mht. røgudvikling
> i de nye og de gamle typer programmering
> af motorstyringen ?
>
Det er stadig det samme: Slipper røgen ud af motoren, går den i stå!

--
Armand.

leo.5500@gmail.com (26-05-2009)
Kommentar
Fra : leo.5500@gmail.com


Dato : 26-05-09 06:31

On 25 Maj, 23:05, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>  >> Eque << skrev:
>
> > Hvordan er forskellen mht. røgudvikling
> > i de nye og de gamle typer programmering
> > af motorstyringen ?
>
> Det er stadig det samme: Slipper røgen ud af motoren, går den i stå!
>
> --
> Armand.

Lidt i stil med at alle elektronikkomponenter indeholder røg, og hvis
den slipper ud holder de op med at virke ??

Leo

Armand (26-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-05-09 16:25

leo.5500@gmail.com skrev:
> On 25 Maj, 23:05, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
>> >> Eque << skrev:
>>
>>> Hvordan er forskellen mht. røgudvikling
>>> i de nye og de gamle typer programmering
>>> af motorstyringen ?
>> Det er stadig det samme: Slipper røgen ud af motoren, går den i stå!
>>
>
> Lidt i stil med at alle elektronikkomponenter indeholder røg, og hvis
> den slipper ud holder de op med at virke ??
>
Jup!

--
Armand.

N/A (26-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 26-05-09 16:25



leo.5500@gmail.com (27-05-2009)
Kommentar
Fra : leo.5500@gmail.com


Dato : 27-05-09 01:07

On 26 Maj, 17:48, ">> Eque <<" <-> wrote:
> <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:6d52df57-16c3-45c7-8cc9-1dc7bafd752b@h23g2000vbc.googlegroups.com...
>
> >> Værre endnu: Ford's ingeniør er amatører.
> >> De fleste nyere biler med et
> >> TDCI-skilt ryger, også selv om de ikke accelerer specielt hurtigt.
>
> Mange nyere dieselbiler ryger, hvis
> de får lidt pedal, og dêt uanset mærke.
> Hvor langsom er en TDCI i acceleration
> sammenlignet med resten af feltet ?

Når jeg skriver langsom acceleration mener jeg almindelig afslappet
kørsel, bag en bybus f.eks
0-60 km/t på 15 sekunder, og mange af dem ryger. Jeg ved ikke om
årsagen er kørsel i 3. gear og bundgas ved 700 o/m eller andre
tåbeligheder, men jeg ser det tit.
Jeg griner altså af at sådan en potte skal lave sort røg for
overhovedet at bevæge sig.

MVH Leo

Ukendt (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-09 19:56


<leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:6d38961e-f9bb-4e98-901b-7437ff72570a@x5g2000yqk.googlegroups.com...
On 26 Maj, 17:48, ">> Eque <<" <-> wrote:

> Hvor langsom er en TDCI i acceleration
> sammenlignet med resten af feltet ?

Når jeg skriver langsom acceleration mener jeg almindelig afslappet
kørsel, bag en bybus f.eks
0-60 km/t på 15 sekunder, og mange af dem ryger. Jeg ved ikke om
årsagen er kørsel i 3. gear og bundgas ved 700 o/m eller andre
tåbeligheder, men jeg ser det tit.
Jeg griner altså af at sådan en potte skal lave sort røg for
overhovedet at bevæge sig.

Jeg har aldrig set noget
tilsvarende og kender som regel
mit mærke på travet, men ja,
du har nok ret i, det må bero
sig på 'tåbeligheder' og ikke
bilen i sig selv.
Og 0-60 på 15 sekunder. VorHerre bevares...



leo.5500@gmail.com (27-05-2009)
Kommentar
Fra : leo.5500@gmail.com


Dato : 27-05-09 13:36

On 27 Maj, 20:55, ">> Eque <<" <-> wrote:
> <leo.5...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:6d38961e-f9bb-4e98-901b-7437ff72570a@x5g2000yqk.googlegroups.com...
> On 26 Maj, 17:48, ">> Eque <<" <-> wrote:
>
> > Hvor langsom er en TDCI i acceleration
> > sammenlignet med resten af feltet ?
>
> Når jeg skriver langsom acceleration mener jeg almindelig afslappet
> kørsel, bag en bybus f.eks  
> 0-60 km/t på 15 sekunder, og mange af dem ryger. Jeg ved ikke om
> årsagen er kørsel i 3. gear og bundgas ved 700 o/m eller andre
> tåbeligheder, men jeg ser det tit.
> Jeg griner altså af at sådan en potte skal lave sort røg for
> overhovedet at bevæge sig.
>
> Jeg har aldrig set noget
> tilsvarende og kender som regel
> mit mærke på travet, men ja,
> du har nok ret i, det må bero
> sig på 'tåbeligheder' og ikke
> bilen i sig selv.
> Og 0-60 på 15 sekunder. VorHerre bevares...

De 0-60 på 15 sekunder var *kun* for at understrege at det ikke går
stærkt når det sker. Ham jeg svarede skulle jo lige høre hvor langsomt
jeg da syntes det gik.
Ganske almindelig trafik, TDCI-bilerne oser alligevel, jeg hænger uden
problemer på i 2CV'en. Der ryges især ved igangsætning. Jeg må jo
filme det, det kan ikke blive svært at fange...

Leo

Ukendt (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-09 21:01


<leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:33e20c61-1a3d-45d7-8284-eb831a4803ac@o14g2000vbo.googlegroups.com...

> Jeg må jo
> filme det, det kan ikke blive svært at fange...

Næh.
Med alle disse motorer som findes
i både Ford og Peugeot og sikkert
flere mærker, må der virkelig være
noget at filme...



Henrik B. (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-05-09 21:48

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a1d9bdf$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Næh.
> Med alle disse motorer som findes
> i både Ford og Peugeot og sikkert
> flere mærker, må der virkelig være
> noget at filme...

Som en bekendt siger: "Diesel ér og bliver en ækelmotor...".

--
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (27-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-05-09 22:08


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a1da6f3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Som en bekendt siger: "Diesel ér og bliver en ækelmotor...".

Forhjulstræk er for hjemmeplejen.
Diesel er for bønderne
Baghjulstræk er for rigtige biler.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste