Audi A4 Avant Quattro 180 HK
Fra : Leonard

Dato : 24-05-09 23:45

Er der nogen, der har noget godt og skidt at sige om:
Audi A4 Avant Quattro 180 HK V6 Benzin, 4 år gammel, kørt 170.000 km

Særlige sygdomme eller svagheder?

--
Leonard

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-09 05:05

Leonard skriver:

> Er der nogen, der har noget godt og skidt at sige om:
> Audi A4 Avant Quattro 180 HK V6 Benzin, 4 år gammel, kørt 170.000 km
>
> Særlige sygdomme eller svagheder?

Den er lille.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-05-09 07:38

Tror ikke den er mindre end andre A4 ???
Men igen, jeg er ikke Audi expert....

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 25-05-09 01:46

On 25 Maj, 08:38, "Ralph Køster" <G...@grip.now> wrote:
> Tror ikke den er mindre end andre A4 ???
> Men igen, jeg er ikke Audi expert....

Korrekt, men andre A4 er også ret små i det.

En kollega har en, pladsen på bagsædet er ret minimal.....

Klaus

Fra : Leonard

Dato : 25-05-09 12:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Den er lille.....

Den er større end Lupo'en
.... og formålet er ikke at få en stor bil, men en bil der opfylder
bestemte krav til indretning og størrelse. De krav opfylder denne bil,
men hvis der er alvorlige sygdomme eller kendte fejl ved modellen, så
vil jeg måske vælge noget andet.

--
Leonard

Fra : KASO

Dato : 25-05-09 18:14

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> bestemte krav til indretning og størrelse. De krav opfylder denne bil,
> men hvis der er alvorlige sygdomme eller kendte fejl ved modellen, så

Jeg kan ikke huske, om det er den model, der havde problemer med
forhjulsophæng og bremser (i vådt vejr) - eller om den du spørger til, er
modellen efter (jeg ved ikke, hvornår de skiftede model)....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-09 21:57

KASO skriver:

> Jeg kan ikke huske, om det er den model, der havde problemer med
> forhjulsophæng og bremser (i vådt vejr) - eller om den du spørger til, er
> modellen efter (jeg ved ikke, hvornår de skiftede model)....

Nej, det var længe før det.

Fra : Mogens

Dato : 25-05-09 22:01

> Nej, det var længe før det.

Iflg. "nettet" var det i perioden 1994 - 2001...

Fra : KASO

Dato : 25-05-09 22:43

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Iflg. "nettet" var det i perioden 1994 - 2001...

Som tiden dog går, når man har det sjovt

Nå - men så har jeg ikke hørt om specielle problemer med modellen!

(Jeg undrer mig dog over en 6-cyl på "kun" 180hk - er det 2.4 (der jo ellers
plejer at yde 170hk)? - eller hvor stor er motoren egentlig? I 1977 ydede en
MB 2.7l 6-cyl 185hk - motorer idag yder normalt en del mere - evt. vha.
respirator)

Fra : TDN

Dato : 26-05-09 05:29

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> ellers plejer at yde 170hk)? - eller hvor stor er motoren egentlig? I 1977
> ydede en MB 2.7l 6-cyl 185hk - motorer idag yder normalt en del mere -

Jeg tror det er den berygtede 2,5 tdi 180 hk. Deres 1.8T i Quattro har 190
hk. og 163 hk i alm udgave i de årgange.

Mvh
Thomas

Fra : KASO

Dato : 26-05-09 20:47

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg tror det er den berygtede 2,5 tdi 180 hk. Deres 1.8T i Quattro har 190
> hk. og 163 hk i alm udgave i de årgange.

Nope - der spørges specifikt til en 6-cyl benzin med 180hk...

Fra : Mogens

Dato : 26-05-09 20:57

> Nope - der spørges specifikt til en 6-cyl benzin med 180hk...

En A4 V6 med 180 hk kunne være en 2,6 liter.
Men så passer årgangen vel ikke...

Fra : KASO

Dato : 26-05-09 21:15

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> En A4 V6 med 180 hk kunne være en 2,6 liter.
> Men så passer årgangen vel ikke...

Næhh - jeg kan ikke helt få det til at hænge sammen.... ?!?!??!

Fra : Leonard

Dato : 09-06-09 17:25

KASO wrote:

> Næhh - jeg kan ikke helt få det til at hænge sammen.... ?!?!??!

Beklager, det var mig, der havde fået sat tingene forkert sammen.

Det er en model 2004, reg. i 2005, motoren er 2,5 TDI 6 cyl. 180 HK
Sælger fortæller at det eneste problem har været en bremselyskontakt,
der blev skiftet ellers kun forventelige sliddele.

Så om et par mdr. skiftes Lupo'en ud med noget helt andet

--
Leonard

Fra : TDN

Dato : 11-06-09 18:02

> [...]
> der blev skiftet ellers kun forventelige sliddele.
>
> Så om et par mdr. skiftes Lupo'en ud med noget helt andet

Prøv lige at undersøge om der er problemer med 2,5 TDI i de årgange, for i
nogle årgange er en decideret fejlkontruktion på motoren som koster kassen
at få lavet og de årgange skal man holde sig langt væk fra.

Mvh
Thomas

Fra : Leonard

Dato : 11-06-09 18:23

TDN wrote:

> [...]
> for i nogle årgange er en decideret fejlkontruktion på motoren som
> koster kassen at få lavet og de årgange skal man holde sig langt væk

Jo, men den her har kørt 170.000 km, så mon ikke den var død, hvis det
skulle ske?

--
Leonard

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-06-09 13:58

http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=9031

--
vh
Torben

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-05-09 10:21

> Er der nogen, der har noget godt og skidt at sige om:
> Audi A4 Avant Quattro 180 HK V6 Benzin, 4 år gammel, kørt 170.000 km
>
> Særlige sygdomme eller svagheder?

Vores nabo har en A4 2002 1,8T (benzin) og han har haft en del problemer med
diverse følere/computerbokse til motoren.
Lamper der tænder/slukker i tide og utide, bilen går pludseligt i stå eller
nødprogram.
Hver gang er det endt med en relativt stor regning fra VW/Audi værkstedet.
Bilen har gået omkring 160000 km og han har haft den næsten fra ny.
Manchetterne på drivakslerne står iøvrigt også for en snarlig udskiftning.

Om noget af ovenstående er generelt eller om naboen bare har været uheldig
med sin, det ved jeg dog ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-05-09 16:52

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> Manchetterne på drivakslerne står iøvrigt også for en snarlig udskiftning.
>
> Om noget af ovenstående er generelt eller om naboen bare har været

Kunne lyde som et uheldigt værkstedsvalg, hvilket jo ikke er unormalt
med VW/Audi automobiler...

/Kent Glerup

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-05-09 17:05

"Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen

> Kunne lyde som et uheldigt værkstedsvalg, hvilket jo ikke er unormalt med
> VW/Audi automobiler...

Jeg har nu ikke hørt noget specifikt dårligt om netop det værksted han
bruger.
Fejlene har også været spredt ud over en "længere" årrække efterhånden og
det har jo ikke været samme fejl hver gang.
Der har jo også været perioder hvor bilen har fungeret udemærket, i et
stykke tid

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : HB

Dato : 26-05-09 21:35

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> med diverse følere/computerbokse til motoren.
> Lamper der tænder/slukker i tide og utide, bilen går pludseligt i stå

Lige netop den motor er meget holdbar. Der er lavet tuning på utroligt mange
af dem med álm. chip og komplet kompressor/turbo ombygning.
Lufmassemålere er den så vist til gengæld god til at æde...
Det med lamperne må da være fordi det er en Audi )

--
/HB

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-05-09 12:03

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Lige netop den motor er meget holdbar.

Det er jo som sådan heller ikke selve motoren, der er noget galt med i
naboens bil, det er "kun" det elektriske.

> Der er lavet tuning på utroligt mange af dem med álm. chip og komplet
> kompressor/turbo ombygning.
> Lufmassemålere er den så vist til gengæld god til at æde...

Den tror jeg så ikke han har haft problemer med (endnu).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : HB

Dato : 27-05-09 20:42

> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er jo som sådan heller ikke selve motoren, der er noget galt med i
> naboens bil, det er "kun" det elektriske.

Mandagsbil!!

> Den tror jeg så ikke han har haft problemer med (endnu).

Hmm.. underlig bil..

--
/HB

Fra : KASO

Dato : 27-05-09 21:46

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Mandagsbil!!

Tjah - hvad skal man forvente - selv om man giver en Skoda/VW "nålestribet
jakkesæt", er det jo stadig en husholdningsbil