Bilradio der kan afspille mp3-filer ???
Fra : Jake

Dato : 24-05-09 17:56

Hej,

Jeg har en USB-nøgle med nogen mp3-filer på og er på udkig efter en bilradio
(max 1000 kr) med USB-port, så man bare kan sætte USB-nøglen i USB-porten og
afspille de filer der ligger på nøglen.

Vil høre om der er nogen her i gruppen der kan anbefale noget?

Vil også gerne vide om der er nogen ting man skal være opmærksom på når man
udskifter bilradioen i ens bil?

Kan man bare tage den gamle radio ud og regne med at ledningerne passer til
den nye radio? Eller er det et større arbejde?

Tak på forhånd

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 18:05

"Jake" <jake@nomail.invalid> skrev :

>Vil høre om der er nogen her i gruppen der kan anbefale noget?

anbefale og anbefale .....

Thansen har da en JVC radio der kan det du be'r om, til prisen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2809686059&n=-2100663142&pn=-1379348469

>Kan man bare tage den gamle radio ud og regne med at ledningerne passer til
>den nye radio? Eller er det et større arbejde?

måske, til begge spørgsmål
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-05-09 18:07

Jake skriver:

> Vil også gerne vide om der er nogen ting man skal være opmærksom på når man
> udskifter bilradioen i ens bil?

Ikke specielt

> Kan man bare tage den gamle radio ud og regne med at ledningerne passer til
> den nye radio? Eller er det et større arbejde?

Det kommer an på så meget....

Hvilken bil, hvad radio er der i forvejen osv....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : alexbo

Dato : 24-05-09 18:10

"Jake" skrev

Ja.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=2809700904&n=1995298773&pn=-1458723680

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 18:48

"Jake" <jake@nomail.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan man bare tage den gamle radio ud og regne med at ledningerne passer
> til den nye radio? Eller er det et større arbejde?

Harald Nyborg har en Sony, der fungerer glimrende.
Jeg har selv købt denne model og bruger USB nøgler til henholdsvis min og
fruens musik.
Det er enkelt at bladre i musikken, og den har en drejeknap til volumen.

De røde taster lyser lidt kraftigt IMHO, men det kan vist dæmpes via en
menu - Jeg har bare ikke fået taget mig sammen.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1773&n=10

Hvis din bil har standardstik til radio - Det har alle nyere biler, er det
let at skifte radio.
Som regel er det mest besværlige at få den gamle ud, fordi man har smidt
oplåsningsnøglen væk

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-05-09 07:40

Mit råd til dig er at købe en radio der kan spille MP3 cd.
Du får en meget bedre lyd fra en cd end fra en USB-nøgle.
Bare et godt råd....overvej det...

Ralph.

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-05-09 09:46

Ralph Køster skrev:
> Mit råd til dig er at købe en radio der kan spille MP3 cd.
> Du får en meget bedre lyd fra en cd end fra en USB-nøgle.
> Bare et godt råd....overvej det...

Hvordan giver mp3 filer på en cd bedre lyd end mp3 filer på en usb nøgle?

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 11:22

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
> Mit råd til dig er at købe en radio der kan spille MP3 cd.
> Du får en meget bedre lyd fra en cd end fra en USB-nøgle.
> Bare et godt råd....overvej det...

Det tvivler jeg godt nok på. Mp3 filer er data, der streames fra et givent
medie og konverteret til analoge signaler efterfølgende.
Skal man pine det ud, burde USB-nøglen faktisk være bedre, da der ingen
fejllæsning er på samme måde som ved CD'en. På den anden side, så cacher
afspillerenheden godt op, så du heller ike får nævneværdige fejl fra CD,,
med mindre den er ulæselig. Såvidt jeg ved kører begge dele med checksum
modsat traditionel CD.

Men bevares, hvis man gider bøvle med skiver, så kan Sony-radioen vist også
det.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Armand

Dato : 25-05-09 16:08

Frodo Nifinger skrev:

> [...]
> checksum modsat traditionel CD.
>
> Men bevares, hvis man gider bøvle med skiver, så kan Sony-radioen vist

Som data-medie er CD-rommen ved være spillet ud i stil med floppydisc'en
! Hvorfor besvære sig med en skrøbelig plastskive af dén størrelse når
man 8Gb's dongler koster næsten gratis og ligger godt i lommen!?

--
Armand.

Fra : Ralph Køster

Dato : 25-05-09 21:31

Jeg taler bare ud fra min egen erfaring med et SONY anlæg som tager både mps
og USB-stick.
Elendig lyd på USB-stick....langr bedre lyd på CD'en.

Men hvis i andre ved bedre, så siger jeg da ikke at i ikke har ret...

Det var bare mine erfaringer...

Fra : Henrik B.

Dato : 25-05-09 21:55

> Jeg taler bare ud fra min egen erfaring med et SONY anlæg som tager både
> mps og USB-stick.
> Elendig lyd på USB-stick....langr bedre lyd på CD'en.

Sony anlæg? Hjemmeanlæg?

Det du oplever, er det ikke at USB-stick'en har MP3-filer, hvor CD'en
afspiller almindelig lydfiler - altså ukomprimerede?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Jesper Juul

Dato : 26-05-09 13:43

Ralph Køster skrev:
> [...]
> Elendig lyd på USB-stick....langr bedre lyd på CD'en.
>
> Men hvis i andre ved bedre, så siger jeg da ikke at i ikke har ret...

Det lyder helt vanvittigt, og det er de samme mp3 filer der har været på
både usb sticken og på cd'en ?

Jesper

Fra : Anders Majland

Dato : 27-05-09 16:02

> Det lyder helt vanvittigt, og det er de samme mp3 filer der har været på
> både usb sticken og på cd'en ?

I givet fald må det være en defekt spilledåse ,,,

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-05-09 22:32

> I givet fald må det være en defekt spilledåse ,,,
Er det mulligt at D/A-konverteren ikke bruges til USB-porten ?
Eller at USB-porten og CD-drevet harr hver sin konverter ?

Ellers kan jeg absolut heller ikke se nogen fornuft i påstanden om at man
kan høre forskel.
Min bil-spille æder CD, SD og USB - jeg kan sgu ikke høre forskel på hvilket
medie det samme nummer spilles fra

Men tilbage til emnet - på Dealextreme.com har de for ganske nyligt
præsentere 2 spiller, der begge klarer MP3 fra...hvordan var det nu - USB og
SD. Den ene ku vist begge, medens den anden kun havde den ene port - vistnok

Men spillerne er ikke i fuld dybde - du kan ikke stoppe en CD i ! Radio og
MP3 er alt.
Se selv her:

Eller en alternativ løsning:

Men lad nu være med at kigge på det sent på aftenen - det firma's hjemmeside
er en tidsrøver uden lige.
De har alt for meget legetøj
--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-05-09 22:43

Jesper Hedegaard skriver:

> Er det mulligt at D/A-konverteren ikke bruges til USB-porten ?
> Eller at USB-porten og CD-drevet harr hver sin konverter ?

Nej, for er det Mp3 skal det ikke "kun" gennem en D/A, men første en
microprocessor. Det er den samme der "regner baglæns" uanset hvilken
datakilde man bruger.

Fra : Jesper Juul

Dato : 28-05-09 09:46

Jesper Hedegaard skrev:
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
> Er det mulligt at D/A-konverteren ikke bruges til USB-porten ?

Hvordan skal digital signalet ellers omdannes?

> Eller at USB-porten og CD-drevet harr hver sin konverter ?

I en bilradio, næppe?

> Ellers kan jeg absolut heller ikke se nogen fornuft i påstanden om at man
> kan høre forskel.

Nej, ikke medmindre et af medierne er defekte.

Jesper

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 25-05-09 02:52

On 25 Maj, 08:39, "Ralph Køster" <G...@grip.now> wrote:
> Mit råd til dig er at købe en radio der kan spille MP3 cd.
> Du får en meget bedre lyd fra en cd end fra en USB-nøgle.

Hvordan i alverden kan man få bedre lyd fra en Mp3 fil på en CD skive
frem for en USB nøgle?

Klaus