Alternativ til P-watch
Fra : KASO

Dato : 24-05-09 08:14

Nu ser det langt om længe ud til, at der er kommet et alternativ til
P-watch - og den kræver ingen installation, men kan bare sættes i forruden.
Det lyder jo forjættende - men er der nogen, der har prøvet den?

http://inspiration.dk/produkt/98498/elektronisk-p-skive

(Jeg læste første gang om den for flere år siden - men dengang blev den
trukket tilbage før den nåede butikkerne - angiveligt havde den det ikke så
godt i varmen, når bilen stod i solen. Nu er problemet (formodentlig) blevet
fikset, så den er i handlen, men jeg ved ikke, hvor længe den har været til
salg uden at jeg har opdaget det - så måske nogen har nået at få
erfaringer?)

Fra : Jesper

Dato : 24-05-09 08:31

KASO wrote:
> [...]
> blevet fikset, så den er i handlen, men jeg ved ikke, hvor længe den har
> været til salg uden at jeg har opdaget det - så måske nogen har nået at

Kender den ikke, men jeg tror det er P-watch der står bag, da den hedder
FS04, og går derfor ud fra at kvaliteten må være på det plan, om det så
er godt eller skidt, det er op til dig ;)

Hilsen Jesper

Fra : KASO

Dato : 24-05-09 09:23

"Jesper" <xxx@yyy.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> FS04, og går derfor ud fra at kvaliteten må være på det plan, om det så er

Den optræder ikke på deres hjemmeside - og jeg læste også betegnelsen som
godkendelsesnummeret fra Færdselsstyrelsen - nr. 4 af slagsen (efter 3 stk.
P-watch) - så umiddelbart tror jeg ikke, at de har noget med hinanden at
gøre.

Skulle den være fra P-watch alligevel, bygger den åbenbart på anden teknik
(da den ikke kræver tilslutning) - men om det er godt eller skidt.....?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-05-09 10:00

En anden detalje jeg kom til at tænke på:
Der står at den er "godkendt af færdselsstyrelsen i Danmark" - det er
formentlig det samme for en P- Watch
- men hvordan forholder det sig i resten af verden (EU rækker for mig) ?
- er der nogensinde nogen her som har haft dårlige erfaringer med en P-Watch
og en emsig kontrollant i et andet land ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ole Schultz

Dato : 24-05-09 10:30

On Sun, 24 May 2009 10:59:59 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>- er der nogensinde nogen her som har haft dårlige erfaringer med en P-Watch
>og en emsig kontrollant i et andet land ?

Ifølge dette link er det kun Danmark, Norge, Sverige og Tyskland

http://www.p-watch.com/produkter/p-watch_parkeringsure/faq/?PAGE=4433

mvh Ole

Fra : Knud

Dato : 24-05-09 14:01

Så vidt jeg ved er Danmark et af de få (eneste) lande, som opererer med
tidsbegrænset parkering baseret på brug af p-skiver.
Derfor er P-watch heller ikke særlig relevant uden for Danmark.

Knud

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-09 12:26

"KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote in

> http://inspiration.dk/produkt/98498/elektronisk-p-skive

Hvor stor er sådan en fætter?

Jeg syns generelt de der p-watch er alt for store og grimme til at jeg
gider have en siddende i min bil. Den der ser ikke ud til at være meget
mindre ... og så er den da også overdrevet dyr :( Det burde være muligt at
lave en miniudgave der ikke er meget større end displayet der viser
klokkeslettet.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-05-09 14:03

Henrik Stidsen skrev:

> Jeg syns generelt de der p-watch er alt for store og grimme til at jeg
> gider have en siddende i min bil.

Er det ikke bare din bil der er for lille!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-09 14:34

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> Er det ikke bare din bil der er for lille!?

haha, den var rigtig nok sjov ;)

Har ingen klistermærker eller lign. på min bil (kun toyota og t-sport logo
på kølergrillen) og heller ikke nogen fastmonteret p-skive. Gider ikke have
sådan en kæmpestor dims sidden og ødelægge helhedsindtrykket :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-05-09 13:59

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> Nu ser det langt om længe ud til, at der er kommet et alternativ til
> P-watch - og den kræver ingen installation, men kan bare sættes i
> forruden. Det lyder jo forjættende - men er der nogen, der har prøvet den?

Hvordan kommer du i tanke om at den ikke skal installeres - den skal jo gå i
p-mode når bilen slukkes?

Jeg købte engang en næsetrimmer i Inspiration - en OBH. Det burde borge for
kvaliteten, men jeg fik den byttet meget tit, fordi den gik i stykker. Hos
Tiger købte jeg en næsetrimmer - den havde samme elendige egenskaber, men
der stod ikke OBH på den. Indholdet har garanteret været lige dårligt.

Jeg betragter "din" P-watch som en gammel P-skive i nye klæder.

Jeg har selv en P-watch og er glad for den. Og på det rette tidspunkt koster
den omkring det halve i f.eks. Bilka.

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-09 14:37

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> wrote in

> Hvordan kommer du i tanke om at den ikke skal installeres - den skal
> jo gå i p-mode når bilen slukkes?

"Den elektroniske parkeringsskive designet af Jacob Jensen™ er ledningsfri
og kræver derfor ikke værkstedsmontering."

Den bruger formentlig noget accelerometer/bevægelsessensor og finder på den
måde ud af hvornår bilen kører og hvornår den holder stille. Den funktion
findes allerede i p-watch sådan at man SKAL flytte på bilen før den
opdaterer tidspunktet.

Fra : KASO

Dato : 24-05-09 15:10

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
>
> Hvordan kommer du i tanke om at den ikke skal installeres - den skal jo gå
> i p-mode når bilen slukkes?

Tjah - måske fordi det står i alle reklamerne - bl.a. den, jeg linkede
til....
Den er ledningsfri og kræver ingen installation.....

> [...]
> men der stod ikke OBH på den. Indholdet har garanteret været lige dårligt.

Spændende historie - hvad har den med emnet at gøre?

> Jeg betragter "din" P-watch som en gammel P-skive i nye klæder.

Jeg har ingen P-watch - eller anden elektronisk P-skive. Indtil videre har
jeg kun gode, gammeldags P-skiver med manuel betjening i mine biler, men jeg
er interesseret i en automatisk løsning - navnlig i den ene bil, hvor
p-skiven reelt er uden for rækkevidde fra førersædet.

> Jeg har selv en P-watch og er glad for den. Og på det rette tidspunkt
> koster den omkring det halve i f.eks. Bilka.

Jamen - det er da fint - og hvad koster installationen så - for den er vel
næppe med i prisen hos Bilka?

Netop den manglende installation er jo det interessante her - og om et par
måneder er den nye nok også på tilbud et eller andet sted.

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 16:01

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Jeg købte engang en næsetrimmer i Inspiration - en OBH.

Er din næse så stor den skal trimmes, eller er
det fordi du ofte har "snotten for langt fremme"
så den får skrammer

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-09 22:23

> [...]
> P-watch - og den kræver ingen installation, men kan bare sættes i
> forruden. Det lyder jo forjættende - men er der nogen, der har prøvet den?

Link til "tingen", men ingen teknisk info endnu:
http://www.jacobjensen.com/#/int/news/coming_up/electronic_parking_disc//

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Carsten

Dato : 25-05-09 11:10

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Link til "tingen", men ingen teknisk info endnu:
> http://www.jacobjensen.com/#/int/news/coming_up/electronic_parking_disc//

Hmmm, tyder billederne ikke på (bl.a. kan jeg se en "set" og en up/down
knap), at det er en elektronisk, men manuelt indstillelig p-skive ? Jeg tror
at den ikke indeholder nogen (kør/parkering) automatik men alene er en
"smart" p-skive.

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 25-05-09 11:20

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in message
> [...]
> knap), at det er en elektronisk, men manuelt indstillelig p-skive ? Jeg
> tror at den ikke indeholder nogen (kør/parkering) automatik men alene er

nå - der var jeg vist lidt hurtigt i aftrækket. Der står jo rent faktisk (i
første link), at den selv stopper tiden når bilen stopper.

Carsten

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-05-09 18:33

> [...]

> p-skive ? Jeg tror at den ikke indeholder nogen (kør/parkering)
> automatik men alene er en "smart" p-skive.

Knapperne er nok til at indstille parkeringstiden HVIS man parker før den
tidsbegrænsede parkering starter. Svjh kan p-watch tidspunktet ændres i ~15
sek efter man er stoppet.

Fra : KASO

Dato : 25-05-09 21:04

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Knapperne er nok til at indstille parkeringstiden HVIS man parker før den
> tidsbegrænsede parkering starter. Svjh kan p-watch tidspunktet ændres i

+ i f.eks. Tyskland, hvor man skal stille til nærmeste halve time (svjh.).

Fra : GiWeo

Dato : 26-05-09 16:23

Købt, monteret og virker til UG med kryds slange og det hele !

Fra : KASO

Dato : 26-05-09 17:13

"GiWeo" <no@mail.here> skrev i meddelelsen

> Købt, monteret og virker til UG med kryds slange og det hele !

Det lyder godt - der ryger sådan 2 på ønskesedlen her