166 vs. Kappa
Fra : tiper

Dato : 22-05-09 14:06

Hey NG

Har kig på de 2 modeller, men er i tvivl om jeg skal springe på
Kappa'en som er den mest luksuiøse eller tage det emre sportslige
alternetiv i 166.
Prisniveauet er ca. 100.000,- og det rækker til 96-00 modeller med ca
150.000km på tælleren.
Kappa'en vil blive en 2,0 motor og 166 vil ende med en 2,5 V6.

Alfa V6 motoren er efter mit vidende kendt som en ganske stabil og
holdbar motor. Og lyden er lokkende. De ekstra kræfter vil jeg nok
også blive glad for ifht 2,0 R5'eren. Som også er en lækker motor.
Kunne selvfølgelig være jeg skulle lede efter en 2,4 istedet.

Hvad siger i, og jeres erfaring jer?

Mvh
Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 24-05-09 07:35

On 22 Maj, 22:05, tiper <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> også blive glad for ifht 2,0 R5'eren. Som også er en lækker motor.
> Kunne selvfølgelig være jeg skulle lede efter en 2,4 istedet.

Ikke nogen der kender til dem??

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-05-09 18:41

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote in news:b8bdd253-65da-4d7c-895c-
f4c4bd0d450a@k2g2000yql.googlegroups.com:

> Hvad siger i, og jeres erfaring jer?

At det begge er biler man vælger med hjertet. Hvis du søger noget
praktisk/økonomisk bør du søge andet steds.

Find en bil med veldokumenteret fortid i så god stand som din pengepung
formår. Så er der størst chance for en langvarig kærlighedshistorie og ikke
bare en kort forelskelse.

Det er en god idé at søge råd og vejledning i mærkespecifikke klubber.
Måske er http://www.cuoresportivo.dk/ er godt sted at starte.

Personligt ville jeg vælge Alfa'en af de 2.

Fra : KASO

Dato : 24-05-09 21:18

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Får du brug for stumper (og det gør du før eller siden), er de nok nemmere
at skaffe til Alfa'en end til Lancia'en, der vidst aldrig har været
officielt importeret hertil.

Fra : Mogens

Dato : 24-05-09 22:08

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Får du brug for stumper (og det gør du før eller siden), er de nok nemmere
> at skaffe til Alfa'en end til Lancia'en, der vidst aldrig har været
> officielt importeret hertil.

Jow jow - det har den. Om man vælger den ene eller den anden må være et
spørgsmål om design mv. Jeg ville vælgeren Alfa'en på grund af den 6
cylindrede motor og så ville jeg finde de extra penge til en 3 liters.

Sidstnævnte begrunder jeg med erfaringen fra et familiemedlem, som kørte
Lancia Kappa turbo, men udskiftede den til en ny Alfa Romeo 166 2,5. Efter 3
mdr lavede han en deal med forhandleren således, at han fik en 3 liters
istedet. Den 2,5 liters motor opleves for lille til 155'eren, hvis man er
vant til lidt "musik" mellem hænderne.

Idag har han suppleret Alfa'en med en '06 Maserati Quattroporto - dét er sød
musik

Fra : Mogens

Dato : 24-05-09 22:09

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Den 2,5 liters motor opleves for lille til 155'eren

Der skulle stå 166'eren...