Marine radio ??
Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 22:07

Hvad er det lige (bortset fra marketing) der gør sådan en radio til
"Fully-Marinized..." ??

Er de "Weather Band" noget man kan bruge på søen ?? Jeg studser over at der
er "Traffic announcer" i den. Tyder på "marinificeringen" ikke stikker så
dybt ...

http://www.shipshop.dk/luxmult/images/boss_audio/mr1640.pdf

BJarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-04-09 22:15

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:49fa130e$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> der er "Traffic announcer" i den. Tyder på "marinificeringen" ikke stikker

Et gæt kunne være at den er lavet af materialer der gør at den ikke
ruster!!!!

Mvh
JR

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 22:29

Det er min erfaring at "Fully Marinized" i mange tilfælde indebærer at
prisen på produktet er to-tre gange højere end på "almindelige"
produkter, men iøvrigt er uden de store forskelle i kvalitet og
holdbarhed ... ...
Det man på CBS kalder Segmenteret Marketing!

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-09 23:39

Det var også min mistanke, men jeg vil gerne have en ny og kunne godt tænke
mig en der var tilpasset lidt bedre til brug i båden, end en alm. autoradio
(som jeg pt har).

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ole Pagh

Dato : 01-05-09 06:38

Bjarke M. Christensen skrev den 2009-04-30:

> Er de "Weather Band" noget man kan bruge på søen ?? Jeg studser over at der
> er "Traffic announcer" i den. Tyder på "marinificeringen" ikke stikker så
> dybt ...

De opgivne frekvenser (7 frekvenser i det maritime VHF bånd) er vist
KUN brugt i USA af NOAA til vejradvarsler.
se: http://www.nws.noaa.gov/nwr/nwrrcvr.htm

Så det er IKKE et godt salgsargument her i DK.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ole Pagh

Dato : 01-05-09 06:51

Ole Pagh:

> De opgivne frekvenser (7 frekvenser i det maritime VHF bånd) er vist KUN
> brugt i USA af NOAA til vejradvarsler.
> se: http://www.nws.noaa.gov/nwr/nwrrcvr.htm
>
> Så det er IKKE et godt salgsargument her i DK.

Rettelse:
Jeg kan se på Shipshops hjemmeside at de IKKE bruger Weather Band som
salgsargument. Det er godt.

Jeg studsede blot over data i specifikationerne i Bjarkes link.
Om radioen så er så tolerant over for maritimt milsø, må andre bedømme.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-09 07:47

> [...]
> der er "Traffic announcer" i den. Tyder på "marinificeringen" ikke stikker

Hej Bjarke,

de omtalte weatherbands er fuldstændigt ubrugelige i danske farvande - de er
til brug i US farvande hvor man kan modtage storm/orkanvarslinger o.s.v..

Traffic announcement "der er sket et uheld på Køge Bugt motorvejen i
sydgående retning" er vist også lidt ligegyldigt på havet

Hvad angår "mariniseringen" af en autoradio så tillader jeg mig at tvivle på
at diverse metaller alle er skiftet ud med rustfrit/tæringsfrit materiale -
så fortsæt du med din almindelige autoradio som de fleste andre. Jeg har i
snart 3 år haft en helt almindelig autoradio monteret (500 kr.) - virker
perfekt - ingen tæring eller andet bøvl.

Jeg overvejer dog her til sommer at skifte til en anden voldsomt dyr model
(600 kr) - fordi jeg så får aux indgang på fronten - hvilket betyder at
hvis jeg vil have f.eks. tv-lyden lidt bedre (mere fylde og styrke i forhold
til tvéts indbyggede små højttalere), kan jeg smide den over i autoradioen
og ud via dens højttalere.

venlig hilsen

JN

Fra : elquapo@ofir.dk

Dato : 01-05-09 05:32

> [...]
> til tvéts indbyggede små højttalere), kan jeg smide den over i autoradioen

Jeg kan anbefale at få en der også har USB indgang på fronten og kan
spille mp3-filer. De fåes også til omkring 600kr. Man kan så købe et
USB-stick på f.eks. 4GB til 100kr, og smide hvad der vel svarer til
30-40 cd'er på den. Så har man masser af musik med uden at have cd'er
til at flyde over det hele.

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-09 13:13

<elquapo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>USB-stick på f.eks. 4GB til 100kr, og smide hvad der vel svarer til
>30-40 cd'er på den. Så har man masser af musik med uden at have cd'er

Helt enig - og det er der faktisk også på den radio jeg vil anskaffe

venlig hilsen

JN

Fra : Per Kaaber

Dato : 01-05-09 19:11

JN tastede følgende:
> <elquapo@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig - og det er der faktisk også på den radio jeg vil anskaffe
>
> venlig hilsen
>
> JN

Husk også lige, at få en med fjernbetjening. Så kan du styre sagerne
fra cockpittet

--
Venlig hilsen

Per A Lot