Volvo Penta 2030 - omdrejninger
Fra : sailor99

Dato : 25-04-09 22:31

Jeg fik forgangne år ilagt en ny VP 2030, som nu er kørt til. Den burde nu
kunne gå op på ca 3400 omdrejninger ved fuld gas.
I frigear med gashåndtaget i bund får jeg den på ca. 2800 omdrejninger, og
min hukommelse fra sidste tur på vandet i 2008 siger 2600 omdrejninger ved
fuld kraft frem.
Nu forestår en omgang "gratis" service, og jeg går ud fra, at det burde være
et justeringsspørgsmål at få motoren op i omdrejninger.Eller er der andet,
jeg skal være opmærksom på?
Hvilken praktisk betydning har det/kan det have, om motoren kan komme op på
det maksimale omdrejningstal / fuld kraft i en kortere periode?

Marchhastigheden skal jo iflg. "den kloge bog" ligge 300 - 500 omdrejninger
lavere end det maksimale.

Jeg takker på forhånd for jeres hjælp og kommentarer!

Mv.
Georg

Fra : blueocean

Dato : 27-04-09 14:43

On 25 Apr., 23:30, "sailor99" <sailo...@removeoekgnet.dk> wrote:
> [...]
> lavere end det maksimale.
>
> Jeg takker på forhånd for jeres hjælp og kommentarer!

Hej Georg

Min VP2030 har ingen problemer med at de 3500 omdr. Så spørgsmålet er
om dit gaskabel ikke er langt nok, du kan jo prøve at skuppe til gas
armen på motoren os om du der kan få den højre op i omdr.
Den sidde i venstre side af motoren, med et kabel på.

Gert