/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
yamaha xtz750 lade relæ ?
Fra : Peter A. Larsen


Dato : 18-05-09 22:19

Er mit lade relæ defekt ?
Her skal lige siges at det blev skiftet for 2 år siden, min MC pusher sage
det var stel forbindelsen der fejlede, derfor lodede vi en ekstra ledning på
og nu lader dt til det er defekt igen.
Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
batteriet.

omd. m.lys langt lys u. lys
1000 11,9V. 11,95V 13,8V
2000 13,3V 13,38V 13,23V
3000 12,65V 12,83V 13,14V
4000 12,46V 12,49V 13,10V
5000 12,38V 12,37V 13,11V

Hvad kan der ellers være galt hvis det ikke er lade relæet og kan nogle
fortælle om jeg kan købe et der er bedre end det som sider standard på denne
yamaha XTZ 750 fra 1992 ?

--
MVH
Peter A. Larsen (4700 Næstved)
Yamaha XTZ750 Suzuki GN250 www.pedelarsen.dk


 
 
Anders Majland (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 19-05-09 07:15

> Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
> batteriet.
>
> omd. m.lys langt lys u. lys
> 1000 11,9V. 11,95V 13,8V
> 2000 13,3V 13,38V 13,23V
> 3000 12,65V 12,83V 13,14V
> 4000 12,46V 12,49V 13,10V
> 5000 12,38V 12,37V 13,11V
>
> Hvad kan der ellers være galt hvis det ikke er lade relæet og kan nogle
> fortælle om jeg kan købe et der er bedre end det som sider standard på
> denne yamaha XTZ 750 fra 1992 ?

Du skriver ikke hvad du har af problemer ?

Spændingerne er da ikke helt ved siden af (tror ikke du har et
måleinstrument hvor det giver mening at angive spændingen med 2 decimaler
....Men jeg kan jo tage fejl ...) - er batteriet ikke helt på toppen trækker
det spændingen ned ...

/A


Peter A. Larsen (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Peter A. Larsen


Dato : 19-05-09 08:40


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a124e67$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>> Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
>> batteriet.
>>
>> omd. m.lys langt lys u. lys
>> 1000 11,9V. 11,95V 13,8V
>> 2000 13,3V 13,38V 13,23V
>> 3000 12,65V 12,83V 13,14V
>> 4000 12,46V 12,49V 13,10V
>> 5000 12,38V 12,37V 13,11V
>>
>> Hvad kan der ellers være galt hvis det ikke er lade relæet og kan nogle
>> fortælle om jeg kan købe et der er bedre end det som sider standard på
>> denne yamaha XTZ 750 fra 1992 ?
>
> Du skriver ikke hvad du har af problemer ?
>
> Spændingerne er da ikke helt ved siden af (tror ikke du har et
> måleinstrument hvor det giver mening at angive spændingen med 2 decimaler
> ...Men jeg kan jo tage fejl ...) - er batteriet ikke helt på toppen
> trækker det spændingen ned ...
>
> /A


Mit problem er at det løber tør for strøm efter en længere tur med flere
stop og start.
Batteriet er 1½ år gammelt og jeg bruger en lader hver gang jeg kommer hjem,
en af dem der lader med minimal spændning, sådan en der holder batteriet i
god stand,
Og jo der er 2 decimaler på det multimeter jeg har, men du har da ret det
var ikke lige nødvendigt til denne måling.

Men det jeg har lært, eller rettere trodede var rigtigt, så lader man ikke
på batteriet hvis ikke der er mere end 12.00v over det når man køre, eller
har jeg misforstået noget ?
Og jeg ser jo at når jeg kører med 5000omd. og lyset er tænt så lader jeg
kun med 0.3V. er det ikke lige i underkanten ?


Anders Majland (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 19-05-09 09:58

> Mit problem er at det løber tør for strøm efter en længere tur med flere
> stop og start.

Lyder som en dårlig stelforbindelse (specielt da den er forsøgt udbedret en
gang)

Det er lidt "farligt" at stole for meget på et digitalt multimeter da det
man nemt kan måle en spænding over nogle dårlige stik uden at der kan
trækkes nogen fornuftig strøm igennem ...

Prøv at rense stelforbindelsen fra batteriet - evt også måle modstanden
mellems stel på spændings regulatoren og stel på batteriet.


Peter A. Larsen (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Peter A. Larsen


Dato : 19-05-09 11:54


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a127482$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Mit problem er at det løber tør for strøm efter en længere tur med flere
>> stop og start.
>
> Lyder som en dårlig stelforbindelse (specielt da den er forsøgt udbedret
> en gang)
>
> Det er lidt "farligt" at stole for meget på et digitalt multimeter da det
> man nemt kan måle en spænding over nogle dårlige stik uden at der kan
> trækkes nogen fornuftig strøm igennem ...
>
> Prøv at rense stelforbindelsen fra batteriet - evt også måle modstanden
> mellems stel på spændings regulatoren og stel på batteriet.

Oki det vil jeg lige gøre :)
Når du siger spændings regulatoren, er det så den med et køle element på ?
jeg går straks igang med at rense alle stik og forbindelser på batteri og
stel.

Takker for info, jeg vender tilbage med svar om det hjalp, når du Majland
har fortalt mig hvad spændings regulatoren er hehe :)



Anders Majland (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-05-09 00:34

>> Lyder som en dårlig stelforbindelse (specielt da den er forsøgt udbedret
>> en gang)

>> Prøv at rense stelforbindelsen fra batteriet - evt også måle modstanden
>> mellems stel på spændings regulatoren og stel på batteriet.
>
> Oki det vil jeg lige gøre :)
> Når du siger spændings regulatoren, er det så den med et køle element på
> ?
> jeg går straks igang med at rense alle stik og forbindelser på batteri og
> stel.

Spændingsregulator = "Lade relæ" - Yep den under sædet med køleribberne (At
den har køleribber betyder så at den er fra 1993 eller nyere. De ældre har
ikke og holder ikke)

> Takker for info, jeg vender tilbage med svar om det hjalp, når du Majland
> har fortalt mig hvad spændings regulatoren er hehe :)

Jeg har selv lidt langt til Næstved men ved at der er i tenere.dk er mindst
et medlem på en supertenere på de kanter... Og mener ikke det er dig

For det nemmeste er nok at prøve at bytte spændingsregulatoren med en der
virker og måle igen ...Så burde det da hurtigt afklare om det er den eller
generator eller bare dårlige forbindelser

Eller en nydelig lakering du har givet den. Mødte desværre en fasan i
sidste uge, så nu skal jeg også til at rep'e kåbe... Højre side flækkede pga
"den dumme gås"


--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 150 1998 [65Mm]
Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD 1993


Nybegynder (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Nybegynder


Dato : 19-05-09 17:48

Hej Peter

Prøv at måle strømforbruget når den er slukket og alt er slået fra! Måske er
der dårlig forbindelse som står og aflader det!

> Men det jeg har lært, eller rettere trodede var rigtigt, så lader man ikke
> på batteriet hvis ikke der er mere end 12.00v over det når man køre, eller
> har jeg misforstået noget ?

Kan ikke lige huske helt hvordan det er, men når batteriet er opladet, så
sker der et spændingsfald omkring ½ volt, mener jeg! Hvis du har et med 40
amp og du lader med 4 ampere, så det opladet efter 10 timer (altså hvis det
er tomt) og så sker der dette spændingsfald!


Mvh

Kenneth
Honda CB400F - 1976



Per V. Misser (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 19-05-09 18:21

Hej
"Peter A. Larsen" <pede@newmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4a12624d$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4a124e67$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
>>> batteriet.
>>>
>>> omd. m.lys langt lys u. lys
>>> 1000 11,9V. 11,95V 13,8V
>>> 2000 13,3V 13,38V 13,23V
>>> 3000 12,65V 12,83V 13,14V
>>> 4000 12,46V 12,49V 13,10V
>>> 5000 12,38V 12,37V 13,11V
>>>
>>> Hvad kan der ellers være galt hvis det ikke er lade relæet og kan nogle
>>> fortælle om jeg kan købe et der er bedre end det som sider standard på
>>> denne yamaha XTZ 750 fra 1992 ?
>>
>> Du skriver ikke hvad du har af problemer ?
>>
>> Spændingerne er da ikke helt ved siden af (tror ikke du har et
>> måleinstrument hvor det giver mening at angive spændingen med 2 decimaler
>> ...Men jeg kan jo tage fejl ...) - er batteriet ikke helt på toppen
>> trækker det spændingen ned ...
>>
>> /A
>
>
> Mit problem er at det løber tør for strøm efter en længere tur med flere
> stop og start.
> Batteriet er 1½ år gammelt og jeg bruger en lader hver gang jeg kommer
> hjem, en af dem der lader med minimal spændning, sådan en der holder
> batteriet i god stand,
> Og jo der er 2 decimaler på det multimeter jeg har, men du har da ret det
> var ikke lige nødvendigt til denne måling.
>
> Men det jeg har lært, eller rettere trodede var rigtigt, så lader man ikke
> på batteriet hvis ikke der er mere end 12.00v over det når man køre, eller
> har jeg misforstået noget ?
> Og jeg ser jo at når jeg kører med 5000omd. og lyset er tænt så lader jeg
> kun med 0.3V. er det ikke lige i underkanten ?
Nej jeg mener at Anders er på vildspor. Der er ikke tilstrækkelig
ladespænding tilstede på batteriet. Den skal ideelt være 14,4V.
Batteriets hvilespænding ved slukket motor og forbrug bør være 12,6 - 12,8 V
efter et døgn.
Et dårligt batteri trækker ikke ladespændingen ned, men op, fordi batteriets
indre modstand stiger som følge af dårligdommen. Det kan ikke aftage
strømmen, og så stiger spændingen.
Alt efter ladereferencens placering vil tændte forbrugere ofte også trække
ladespændingen op, fordi spændingsregulatoren mærker et spændingsfald som
følge af forbruget, og derfor forsøger at kompensere. Denne kendte effekt
ses ikke af målingerne.
Jeg tror at der enten er fejl på spændingsregulator, generator eller der er
dårlige forbindelser med stor overgangsmodstand.
venligst
Per V. Misser



Steen Gruby (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 19-05-09 18:16

On Mon, 18 May 2009 23:18:59 +0200, "Peter A. Larsen"
<pede@newmail.dk> wrote:

Hej Peter

>Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
>batteriet.
>
>omd. m.lys langt lys u. lys
>1000 11,9V. 11,95V 13,8V
>2000 13,3V 13,38V 13,23V
>3000 12,65V 12,83V 13,14V
>4000 12,46V 12,49V 13,10V
>5000 12,38V 12,37V 13,11V
>
>Hvad kan der ellers være galt hvis det ikke er lade relæet og kan nogle
>fortælle om jeg kan købe et der er bedre end det som sider standard på denne
>yamaha XTZ 750 fra 1992 ?

Jeg kender ikke XTZ750's ladesystem, så jeg kan ikke give dig nogen
specifikke hints, men kun generelle.

Det skema du opstiller viser med al tydelighed at der ikke lades, men
at generatoren dog kan levere en smule energi.
Fejlårsagen kan være at finde i flere komponenter.

Først er der den klasiske med kontaktfejl i stik mellem generator og
regulator, stik mellem regulator og batteri samt defekte ledninger.

Den næste er generatorens statorvikling.
Adskil generatoren fra regulatoren og belast generatoren med en gammel
forlygtepære. kan generatoren få pæren til at lyse fuldt op ved godt
2000 RPM kan den levere effekt nok.
Hvis det er en flerfaset generator, test da hver vikling for sig - De
skal være meget ens.
Mål så med et ohmmeter fra stel til faserne - Modstanden skal være
meget høj, nærmest uendelig.

Hvis generatoren kan erklæres fejlfri peger pilen i retning af
regulatoren.
Der ER metoder til at afprøve regulatoren, men da jeg ikke kender din
MC's ladesystem vil jeg afholde mig fra at komme med et bud.

Al fejlfinding er er spørgsmål om systematik.
Tag et trin ad gangen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Tau (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 19-05-09 22:46


"Peter A. Larsen" <pede@newmail.dk> skrev i meddelelsen
news:4a11d0c3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er mit lade relæ defekt ?
> Her skal lige siges at det blev skiftet for 2 år siden, min MC pusher sage
> det var stel forbindelsen der fejlede, derfor lodede vi en ekstra ledning
> på og nu lader dt til det er defekt igen.
> Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
> batteriet.
>
> omd. m.lys langt lys u. lys
> 1000 11,9V. 11,95V 13,8V
> 2000 13,3V 13,38V 13,23V
> 3000 12,65V 12,83V 13,14V
> 4000 12,46V 12,49V 13,10V
> 5000 12,38V 12,37V 13,11V
>
> Hvad kan der ellers være galt hvis det ikke er lade relæet og kan nogle
> fortælle om jeg kan købe et der er bedre end det som sider standard på
> denne yamaha XTZ 750 fra 1992 ?
>
> --
> MVH
> Peter A. Larsen (4700 Næstved)
> Yamaha XTZ750 Suzuki GN250 www.pedelarsen.dk


Du har fået mange gode svar, men du mangler et. Det kan også være dit
batteri der er defekt. Hvis et batteri over længere tid ikke er blevet ladet
fuldt op med generatoren, vil der med tiden opstå en belægning på pladerne,
som snyder dit ladereræ. Laderelæet tror at batterier er helt opladet uden
at være dette.
I gamle dage i min læretid ,brugte vi så det trick at sætte en lynlader på
batteriet, for at brænde belægning af. det lykkedes næsten altid, men det
går hårdt ud over batteriet.
Det interessante er, hvis det er muligt at måle vægtfylden på batteriet. det
tal kan vise dig om batteriet er opladet.
Jeg ved ikke helt, hvordan et batteri til en mototcykel er opbygget, men det
er da et forsøg værd som sidste udvej.
Er det således at lysert ændre sig ved omdrejningerne, for er det tilfældet
så lader du, eller samt med andre ord, generatoren afgiver strøm. Er det
således at lyset forsvinder, hvis du har en meget lang tur. altsa ingen
ladning, men kun forbrug på batteriet.

vh
Poul


Anders Majland (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-05-09 00:28

> Er det således at lysert ændre sig ved omdrejningerne, for er det
> tilfældet så lader du, eller samt med andre ord, generatoren afgiver
> strøm. Er det således at lyset forsvinder, hvis du har en meget lang tur.
> altsa ingen ladning, men kun forbrug på batteriet.

Btw har biltema et temmeligt billigt amperameter der er velegnet til
midlertidig montage (Det kan ikke tåle danske vintervejr)


Heise (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Heise


Dato : 20-05-09 18:50


"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse
news:4a13289d$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Peter A. Larsen" <pede@newmail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a11d0c3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Er mit lade relæ defekt ?
>> Her skal lige siges at det blev skiftet for 2 år siden, min MC pusher
>> sage det var stel forbindelsen der fejlede, derfor lodede vi en ekstra
>> ledning på og nu lader dt til det er defekt igen.
>> Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
>> batteriet.
>>
>> omd. m.lys langt lys u. lys
>> 1000 11,9V. 11,95V 13,8V
>> 2000 13,3V 13,38V 13,23V
>> 3000 12,65V 12,83V 13,14V
>> 4000 12,46V 12,49V 13,10V
>> 5000 12,38V 12,37V 13,11V
>>
>> Hvad kan der ellers være galt hvis det ikke er lade relæet og kan nogle
>> fortælle om jeg kan købe et der er bedre end det som sider standard på
>> denne yamaha XTZ 750 fra 1992 ?
>>
>> --
>> MVH
>> Peter A. Larsen (4700 Næstved)
>> Yamaha XTZ750 Suzuki GN250 www.pedelarsen.dk
>
>
> Du har fået mange gode svar, men du mangler et. Det kan også være dit
> batteri der er defekt. Hvis et batteri over længere tid ikke er blevet
> ladet fuldt op med generatoren, vil der med tiden opstå en belægning på
> pladerne, som snyder dit ladereræ. Laderelæet tror at batterier er helt
> opladet uden at være dette.
> I gamle dage i min læretid ,brugte vi så det trick at sætte en lynlader på
> batteriet, for at brænde belægning af. det lykkedes næsten altid, men det
> går hårdt ud over batteriet.
> Det interessante er, hvis det er muligt at måle vægtfylden på batteriet.
> det tal kan vise dig om batteriet er opladet.
> Jeg ved ikke helt, hvordan et batteri til en mototcykel er opbygget, men
> det er da et forsøg værd som sidste udvej.
> Er det således at lysert ændre sig ved omdrejningerne, for er det
> tilfældet så lader du, eller samt med andre ord, generatoren afgiver
> strøm. Er det således at lyset forsvinder, hvis du har en meget lang tur.
> altsa ingen ladning, men kun forbrug på batteriet.
>
> vh
> Poul
>
Hej
Jeg tror meget på Poul´s teori. Har selv lige haft samme problem.
Kom ud en morgen og den ville ikke starte p.g.a for lidt strøm. Troede i
første omgang at den havde stået med positionslys på, men efter en fuld
opladning
og 2 dage senere var det galt igen. Målte regulator og stator og alt tegn
tydede på at
regulatoren vat defekt. Den ladede fint i tomgang med slukket lys, men jo
flere omdr.
jo mindre volt. Tændte jeg lyset gik det helt galt. Fik monteret et nyt
batteri igår og
målte spændt ladespændingen. Tomgang uden lys, meget fin. Med lyset tændt,
dykker
den i ladespænding, men stiger i takt med omdr.
Har du ikke en du kan låne et batteri af, lige til at teste med..

Hilsen Heise
Fazer med fuld power på batteriet.



N/A (20-05-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-05-09 05:40



Ukendt (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-05-09 05:40


"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i meddelelsen
news:4a138675$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Peter A. Larsen" <pede@newmail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a11d0c3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Er mit lade relæ defekt ?
>> Her skal lige siges at det blev skiftet for 2 år siden, min MC pusher
>> sage det var stel forbindelsen der fejlede, derfor lodede vi en ekstra
>> ledning på og nu lader dt til det er defekt igen.
>> Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
>> batteriet.
>>
>> omd. m.lys langt lys u. lys
>> 1000 11,9V. 11,95V 13,8V
>> 2000 13,3V 13,38V 13,23V
>> 3000 12,65V 12,83V 13,14V
>> 4000 12,46V 12,49V 13,10V
>> 5000 12,38V 12,37V 13,11V
>>
>
> Mit bedste bud må være dårlig forbindelse mellem + på batteriet og + på
> laderæet.
> Prøv med standset motor og uden tænding at måle på relæet om ikke der er
> en batteriplus.
> Så sæt voltmeteret mellem der og + på batteriet og start motoren,
> spændingen skal blive tæt på 0 ved alle omdr.
> Hygge PD CBR1100r


Hekto (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 20-05-09 01:29

On May 20, 6:39 am, "Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:
> "Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i meddelelsennews:4a138675$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>
> > "Peter A. Larsen" <p...@newmail.dk> skrev i meddelelsen
> >news:4a11d0c3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> Er mit lade relæ defekt ?
> >> Her skal lige siges at det blev skiftet for 2 år siden, min MC pusher
> >> sage det var stel forbindelsen der fejlede, derfor lodede vi en ekstra
> >> ledning på og nu lader dt til det er defekt igen.
> >> Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
> >> batteriet.
>
> >> omd.    m.lys        langt lys    u. lys
> >> 1000    11,9V.    11,95V    13,8V
> >> 2000    13,3V     13,38V    13,23V
> >> 3000    12,65V   12,83V    13,14V
> >> 4000    12,46V   12,49V    13,10V
> >> 5000    12,38V   12,37V    13,11V
>
> > Mit bedste bud må være dårlig forbindelse mellem + på batteriet og + på
> > laderæet.
> > Prøv med standset motor og uden tænding at måle på relæet om ikke der er
> > en batteriplus.
> > Så sæt voltmeteret mellem der og + på batteriet og start motoren,
> > spændingen skal blive tæt på 0 ved alle omdr.
> > Hygge PD CBR1100r

Nogle laderegulatorer er forsynet med en referenceledning der måler på
spændingen et sted 'fremme' i elsystemet. Dette gøres for at
kompencere for spændingsfald i ledninger og stik, når man f.eks. har
lys på. Det er noget djævelskab hvis der er irrede stik og dårlige
stelforbindelser.

Referencen er en selvstændig ledning der er ført op til hornet, lygten
eller andet der forbruger strøm igennem nogle lange ledninger.

Peter A. Larsen (30-05-2009)
Kommentar
Fra : Peter A. Larsen


Dato : 30-05-09 10:36

Efter en gennemgang af ledningerne viste det sig at der var en af dem der
ikke havde rigtig stel forbindelse :(
Nu er polerne renset og der er smurt silikonefedt på så nu har det bare at
holde :)
Takker til alle her inde :)


"Peter A. Larsen" <pede@newmail.dk> skrev i meddelelsen
news:4a11d0c3$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Er mit lade relæ defekt ?
> Her skal lige siges at det blev skiftet for 2 år siden, min MC pusher sage
> det var stel forbindelsen der fejlede, derfor lodede vi en ekstra ledning
> på og nu lader dt til det er defekt igen.
> Her er lidt målinger jeg har målt med et volt meter på plus og minus på
> batteriet.
>
> omd. m.lys langt lys u. lys
> 1000 11,9V. 11,95V 13,8V
> 2000 13,3V 13,38V 13,23V
> 3000 12,65V 12,83V 13,14V
> 4000 12,46V 12,49V 13,10V
> 5000 12,38V 12,37V 13,11V
>
> Hvad kan der ellers være galt hvis det ikke er lade relæet og kan nogle
> fortælle om jeg kan købe et der er bedre end det som sider standard på
> denne yamaha XTZ 750 fra 1992 ?
>
> --
> MVH
> Peter A. Larsen (4700 Næstved)
> Yamaha XTZ750 Suzuki GN250 www.pedelarsen.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste