Fedt på ny knastaksel.??
Fra : Rene´

Dato : 09-05-09 00:45

I min Haynes bog står der, at ved montering af en NY knastaksel skal
den have et tyndt lag molybdændisulfid-fedt på de belastede steder.
Men de mekanikere jeg har talt med, siger at jeg bare skal give den en
gang motorolie. Hvad er den rigtige måde at gøre det på.???

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-05-09 08:08

Rene´ skrev:
> [...]
> Men de mekanikere jeg har talt med, siger at jeg bare skal give den en
> gang motorolie. Hvad er den rigtige måde at gøre det på.???

Det vil i hvert fald ikke skade, skal vi ikke sige det sådan.

Om en mekaniker bruger det eller ej er vel reelt ikke så interessant, de
bliver betalt for at være effektive ikke kærlige
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-09 12:24

Jeg er igang med at sætte nye lejer i min Dragbike , og har fået den samme
besked , dvs DU SKAL BRUGE DET , og i min Haynes står der det samme , så der
er nok lidt om det

Jeg fik en lille bøtte med ,mine nye lejer , og fik at vide brug kun lidt
ellers ødelægger du din kobling

Per E

Fra : Per V. Misser

Dato : 10-05-09 03:09

Hej

> Jeg fik en lille bøtte med ,mine nye lejer , og fik at vide brug kun lidt
> ellers ødelægger du din kobling
>
> Per E

Her er dine ord lov.
Knæfald for mekanikerarbejdet, når man arbejder i grænseområdet for det
mulige!!
Er du iøvrigt tilstede i Allingåbro den 23. maj?

--
Venlig hilsen
Per Misser

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 12:45

Ja da

Det er min lov :)

PE

Fra : Rene´

Dato : 10-05-09 07:01

"PE" wrote:
> [...]
> er nok lidt om det
>
> Jeg fik en lille bøtte med ,mine nye lejer , og fik at vide brug kun lidt

Tak for svaret. Det med koblingen havde jeg ikke lige tænkt over. Det
ku lige passe at man gav den en ordentlig gang fedt, så man udover køb
af knastaksel og vippetøj også skulle ofre ny kobling.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-09 19:01

Det ligner bare alm olie , og den besked jeg fik brug kun halvdelen af hvad
du havde regnet med

Men jeg alså skiftet lejer en del gange på div MCer og det er første gang
jeg støder ind i det , men det er også en Suki ;)

Så ved ikke helt om det bare er noget , men hvem tør tage chancen

PE