At vælge....
Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 08-05-09 14:35

Ja ja.
Som gammel skribent, vover jeg alligevel at høre om jeres mening.

Selv med ( nu 3 børn, 2 levende og et i himlen ) har konen lovet at vi snart
skal have MC igen.

Jeg har kastet mit blik på 2 modeller som jeg mener dækker vores behov,
nemlig lidt frisk kørsel, samt komfort.
Modellerne er:

XJ 600 og GS 500.

Budgettet ligger på ca 30.000, og alt tøjet + hjelme er i orden.

Jeg ved at jeg kan få en lidt nyere model ved valget af GS500 men tror selv
på at jeg vil få mere glæde af en XJ600 i længden. Jeg har ført kørt på en
GSX-R 250, og komfort på modellen samt langture var jo nærmest utopi, men
den klarede dog vores behov nogenlunde. Jeg ejede modellen i ca. 7 år, så
har jo lidt erfaring, selvom den nok er lidt rusten. Jeg har lånt et par
ture på et "bulder-es" et par gange, men denne model er lige en tand for dyr
til vores budget.

Det jeg egentlig ønsker er lidt for/imod erfaring for netop de 2 modeller.
Det skal også lige tilføjes at jeg ikke er bange for at skrue selv.

Hvis nogen kunne tænke sig at give en prøvetur ( mod passende betaling ) på
de 2 modeller, vil jeg blive glad, idet det også vil lette mit valg en del.

--
MVH
Ann-Rikka & Jon Søgaard

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-05-09 16:46

Hey Jon!

jeg kan godt huske dig og konen på gixxer 250 ved skovsøen, den fik sgu
snoninger

> Jeg har kastet mit blik på 2 modeller som jeg mener dækker vores behov,
> nemlig lidt frisk kørsel, samt komfort.
> Modellerne er:
>
> XJ 600 og GS 500.

Jeg havde en XJ600S i 5 år og 50000km.
Den opførte sig pænt alle år.
Fik stillet ventiler 1 gang om året og så kørte den.
Især med bagage osv tror jeg du vil blive glad for de lidt flere hypper ift
GS500, som jeg også prøvede da jeg havde XJéren og fandt lidt tam
Plus jeg synes den var for klein for en mand på 180cm.

Motoren på XJ600S er kendt for at holde længe, en kammerats har gået
105000kn og har ikke været åbnet.
Kun ventiler og kobling er der pillet ved i motoren.
Den kører fint endnu.

Så må i sgu lige kigge forbi søen, selvom der er et stykke vej

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Rasmus

Dato : 10-05-09 08:59

"Jon&Ann-Rikka" <spam@sapm.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvis nogen kunne tænke sig at give en prøvetur ( mod passende betaling
> ) på de 2 modeller, vil jeg blive glad, idet det også vil lette mit

Jeg ville vælge en XJ! jeg er selv ked af at skulle af med min
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59857518 Prisen er
til diskution.

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 17-05-09 15:10

"Jon&Ann-Rikka" <spam@sapm.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på de 2 modeller, vil jeg blive glad, idet det også vil lette mit valg en

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det er da ikke mange svar der er kommet. Har i travlt med at køre ???

Thomas.. det der ventil stilling ?? er det shims eller har man stilleskrue
??

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-05-09 10:59

Jon&Ann-Rikka wrote:

> Det er da ikke mange svar der er kommet. Har i travlt med at køre
> ???

Søg på gamle indlæg i gruppen. Netop de 2 gode gamle modeller er
gennemdiskuteret.