Garmin zumo 550 Europa vs. TomTom Rider 2n~
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 07-05-09 14:17

Hej NG
så skal jeg i byen og købe ny GPS, men hvad skal jeg dog vælge?

Hilsen
Niels

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 07-05-09 14:39

Niels Rasmussen skrev den 07 maj 2009 i

> Hej NG
> så skal jeg i byen og købe ny GPS, men hvad skal jeg dog vælge?

Zumo har jeg (2 år), den er jeg tilfreds med.
TomTom har en flottere visning af kortet.
Garminén har et stærkere ruteplanlægningsværktøj (mener jeg).

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 07-05-09 15:30

Hej Arne
jeg tror du har ret i at planlægningsværktøjet er ringe i Tomtom. Jeg
har netop downloadet programmet (ruteplanlægning fra programmet Tomtom
Home) og umiddelbart (for mig at se) kan jeg kun planlæge en rute fra A
til B. Der er ingen mulighed for at indlægge waypoints og redigere en
rute - men kan det vikelig være rigtig?!? måske der er andre, der kan
svare på det.

Hilsen Niels

Fra : Erling Christensen

Dato : 07-05-09 20:57

On Thu, 07 May 2009 16:29:48 +0200, Niels Rasmussen
<boellebo@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>til B. Der er ingen mulighed for at indlægge waypoints og redigere en
>rute - men kan det vikelig være rigtig?!? måske der er andre, der kan

Man kan hente et gratis program ( http://www.tyre.tk/ ) som bruger
Google Maps til og planlægge en rute.

Programmet integrerer fint med TomTom Home...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk

Fra : Peter larsen

Dato : 07-05-09 21:54

Erling Christensen skrev:

> [...]
> Google Maps til og planlægge en rute.
>
> Programmet integrerer fint med TomTom Home...

Jeg har brugt begge to, og jeg vil sige at jeg foretrækker TomTom frem
for Garmin. Jeg havde en del problemer med Garmin, de skriver at den er
vandtæt min døde i regnvejr,fik dog byttet den på garanti jeg havde også
problemer med stikforbindelse, belægningen faldt af og "platiklåget"
smuldrede væk.
Tomtom er også bedre på vejen end Garmin efter min mening.
Har kørt med TomTom i snart 2 år i al slags vejr og har ingen problemer
haft med hardwaren overhovedet og med freeware programmer som Tyre kan
TomTom sagtens hamle op med Garmin på rute-planlægnings delen.

Mvh Peter.

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 09-05-09 14:54

Mange tak for svar. Dem vil jeg nu nærlæse.

Hilsen
Niels

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-05-09 17:39

Niels Rasmussen skrev:
> Hej NG
> så skal jeg i byen og købe ny GPS, men hvad skal jeg dog vælge?
>
> Hilsen
> Niels
Prøv at spørg i

dk.teknik.satelit.navigation

Det må vere der der kan gives svar på slige sager

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 07-05-09 18:25

Tak for svaret, det prøver jeg.

Hilsen Niels

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-09 20:05

> Prøv at spørg i
> dk.teknik.satelit.navigation
> Det må vere der der kan gives svar på slige sager

Garmin <> TomTom nærmer sig religion

Begge har sine tilhængere og deres forcer/ulemper.

Største forskel er imho at skal man dele spor med andre er Garmin ikke til
at komme udenom.

Selv bruger jeg min 60'er på mc og har vel logget mere end 70000km på den i
alt slags vejr. Det har den været robust nok til... Dem jeg kender der har
taget livet af en garmin har det oftest involveret noget med at smide mc'en
ovenpå gps'en ....

Skulle jeg bruge en gps "bare" til at finde vej, ville jeg se mest på
prisen.

Og den integration mellem maps.google.com og tomtom lyder smart - det må jeg
skaffe mig en demo af en dag. Garmins mapsource er jeg til gengæld glad for,
men det ville da være fedt at få sat billeder ind som baggrund under
vejnettet ... Den kan kun den anden vej hvor den kan vise router og spor i
google earth

--
anders dot majland at jyde dot dk
Garmin Ique 3600 & GPSmap 60CSx

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-09 20:12

Anders Majland skrev:

> [...]
> glad for, men det ville da være fedt at få sat billeder ind som baggrund
> under vejnettet ... Den kan kun den anden vej hvor den kan vise router

Mit budskab var nu egentlig at i det omfang der diskuteres GPS som
fænomen, er det vel retteligen ikke har det hører hjemme - religion i
andre grupper eller ej :-\

Hvis der er MC specifikke problemstillinger - bevares jo, men om man
skal vælge A eller B, er ikke MC relevant, lige så lidt som man skal
spørge om råd i forbindelse med om man skal gifte sig med nabodatteren
til højre eller til venstre :-\

På den anden side ønsker jeg ikke at starte en krig desangående

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-05-09 22:01

J.C.Kløve skrev den 08 maj 2009 i

> På den anden side ønsker jeg ikke at starte en krig desangående

Så hvad nu ?

Er det efter din mening i orden eller ej at diskutere "slige" dimser hvis
de sidder på en MC, eller regner det bare vildt meget uden for dit vindue?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-09 22:18

Arne Lorenzen skrev:
> [...]
> de sidder på en MC, eller regner det bare vildt meget uden for dit vindue?

Jeg mener ikke slige dimer hører hjemme her - siddende på en MC eller ej
(derfor er der grupper til slige sager)

Der kan sidde mange ting på en MC, fra duller til radioer.

Når det er sagt så kan der naturligvis være MC-specifikke
problemstillinger (lang-stilkede duller til sports MC f.eks.) der har
relevans - så helt enkelt er det ikke.

Men valg af dims - tilbehør til dims (a kort m.v., eller G-streng til
dullen, må vist foregå i dertil indrettede og relevante fora IMO)

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jesper Hedegard

Dato : 08-05-09 22:29

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men valg af dims - tilbehør til dims (a kort m.v., eller G-streng til
> dullen, må vist foregå i dertil indrettede og relevante fora IMO)

Nu blir jeg sgu nysgerrig - hvilken gruppe hører duller hjemme i
- ikke at vi skal starte en lang debat om emnet her - men jeg har endnu ikke
fundet sådan en gruppe

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-09 22:43

Jesper Hedegard skrev:

> Nu blir jeg sgu nysgerrig - hvilken gruppe hører duller hjemme i
> - ikke at vi skal starte en lang debat om emnet her - men jeg har endnu ikke
> fundet sådan en gruppe

dk.liv.tilbehør.duller
dk.marked.liv.duller
dk.marked.liv.duller.stumpemarked

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-09 22:41

On Fri, 08 May 2009 23:17:33 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Jeg mener ikke slige dimer hører hjemme her - siddende på en MC eller ej
> (derfor er der grupper til slige sager)

Lige så lidt som "udstyr" til transport af bagage.

Orla Pedersen, størrelse 43
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Anders Majland

Dato : 09-05-09 15:51

> Mit budskab var nu egentlig at i det omfang der diskuteres GPS som
> fænomen, er det vel retteligen ikke har det hører hjemme - religion i
> andre grupper eller ej :-\

Udvalget af GPS'er specifikt for mc brug og anvendelsen af samme finder jeg
pænt indenfor fundatsen af denne gruppe. Dermed ikke sagt at den anden
gruppe ikke er relevant - det er den da bestemt også.

> Hvis der er MC specifikke problemstillinger - bevares jo, men om man skal
> vælge A eller B, er ikke MC relevant,

Jeg kunne også have valgt at følte henvisningen om at fut'te derover men
valgte at holde den her. Mest for ikke at havne i religionskrigen derovre...
Bare fordi de fleste XX måske er bedre end de fleste YY i en bil til alm
navigation er ikke det samme som at en XX.mc_model er bedre end YY.mc_model.

Både tomtom og garmin har haft mange issues med deres mc holdere - Både
elektrisk og mekanisk. Men hvad jeg har hørt så virker begge vist ganske
fint nu.

/A

Fra : Boye Wildt

Dato : 11-05-09 18:23

Hvis du skal ud at investere i en GPS og er i tvivl om det skal være Garmin
eller TomTom, bør du læse lidt om 550errens afløser Gamin Zumo 660. Den var
lovet på markedet i april, men er desværre lidt forsinket. Den kommer til at
koste under kr. 5000,-
Hilsen
Boye

Fra : Niels Rasmussen