Eftersøger ris og ros til K1100RS
Fra : Siavash T.

Dato : 29-04-09 07:59

Hej alle

Overvejer at skaffe mig K1100RS efter årgang 1993. Kender du til denne
model, må du gerne give mig tips omkring svaghed/styrke. tak

Fra : Asbjørn

Dato : 29-04-09 17:07

On 29 Apr., 15:59, "Siavash T." <siavash.taghiza...@gmail.com> wrote:
> Hej alle
>
> Overvejer at skaffe mig K1100RS efter årgang 1993. Kender du til denne
> model, må du gerne give mig tips omkring svaghed/styrke. tak

Sekundært... en jeg kender fra Falster er meget glad for sin Bimmer.
Jeg ved at elektronikken til benzinindsprøjtningen har drillet lidt,
men ellers en fin maskine, der er blevet brugt til mange langture på
tværs igennem Europa.

Mht. til kvalitet kontra pris og sammenligning med andre motorcykler,
tror jeg faktisk den ligger udemærket, hvis du sammenligner med andre
touringmaskiner.

Mvh. Asbjørn

Fra : Armand

Dato : 30-04-09 01:42

Siavash T. skrev:
> Hej alle
>
> Overvejer at skaffe mig K1100RS efter årgang 1993. Kender du til denne
> model, må du gerne give mig tips omkring svaghed/styrke. tak

Rolig Ib - jeg bider ikke på!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-04-09 17:04

Armand skrev:

> Rolig Ib - jeg bider ikke på!

Jeg er helt rolig. Jeg har jo en BMW, og derved mit på det tørre.

At den så drypper lidt olie og fedter lidt i koblingen må man leve med.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : H&M

Dato : 30-04-09 18:52

> Jeg er helt rolig. Jeg har jo en BMW, og derved mit på det tørre.
>
> At den så drypper lidt olie og fedter lidt i koblingen må man leve med.

Begge dele kan da laves, ny pakdåse i vandpumpen og inde bag koblingen.
Den i vandpumpen er faktisk rimelig nem at komme til. Hvis det er ud af
koblings huset den drypper, tja så er det den halvlange vej ind bag
koblingen du skal. Men så får du jo også smurt dine splines i kardannen
undervejs.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-04-09 19:11

H&M skrev:

> [...]
> koblings huset den drypper, tja så er det den halvlange vej ind bag
> koblingen du skal. Men så får du jo også smurt dine splines i kardannen

Det er vist tid til en tøhø. Jeg driller bare Armand. Jeg har skiftet
begge pakdåser, præventivt. Den med vandpumpen er typisk noget der skal
gøres når de er omkring 12-14 år. Den ved koblingen kunne man lige så
godt gøre når man var derinde. Den med at smøre spilens er ikke lige så
nødvendig på modeller med paralever. Men det skader ikke, så det er også
gjort.

Men du har sikkert læst tråden "Hvorfor skal gamle BMW'er være så dyre".
Samt en anden tråd af nyere dato også omhandlende BMW.

--
MVH
Ib Jakobsen