Hvilken "halvhjelm" ?
Fra : Bo :o\)

Dato : 28-04-09 20:31

Hej

Min far har købt en veteranmotorcykel og vi skal ud og have købt en
styrthjelm til ham.

Han siger at det skal være en klassisk styrthjelm uden hagestykke og jeg
ville gerne have lidt inputs på hvad man skal gå efter da vi er helt novicer
på det område.

Derfor er alle inputs forslag o.s.v. meget velkomne.

På forhånd tak.

Bo

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 28-04-09 21:05

"Bo " <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> novicer på det område.
>
> Derfor er alle inputs forslag o.s.v. meget velkomne.

Prøv at se på Davida hjelmene her:
http://touringshop.dk/group.asp?group=23
- de passer da godt til en veterancykel.

Jan Selchau-Hansen

Fra : Bo :o\)

Dato : 29-04-09 09:34

> Prøv at se på Davida hjelmene her:
> http://touringshop.dk/group.asp?group=23
> - de passer da godt til en veterancykel.
>
> Jan Selchau-Hansen
Hej

Tak for linket, det var lige hvad JEG havde i tankerne. Nu skal jeg så lige
have forklaret "ham den gamle" hvad en god hjelm koster

Og som J.C. skriver jeg ville nu også foretrække noget der beskytter kæbe og
hage men sådan skal det vist ikke være ifølge min far.

Bo

Fra : KentBM

Dato : 29-04-09 12:32

Bo skrev:
> Og som J.C. skriver jeg ville nu også foretrække noget der beskytter kæbe og
> hage men sådan skal det vist ikke være ifølge min far.
Schuberth laver en pilot-hjelm, hvor der kan sættes en bøjle på.

http://www.schuberth.de/index.php?id=22&L=0

Den er sikkert dyr og langt fra så god som en fuld integral-hjelm, men
har indbygget solvisir og heldækkende ansigts visir.

http://www.louis.de/_20fb4f4f943404f2eacfd68825884ed8f0/index.php?topic=list

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 29-04-09 12:43

KentBM skrev:
> Den er sikkert dyr og langt fra så god som en fuld integral-hjelm, men
Kr. 3400 i følge schuberth.dk

--

Kent

Fra : N/A

Dato : 30-04-09 22:33

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-04-09 21:06

Bo skrev:
> [...]
> på det område.
>
> Derfor er alle inputs forslag o.s.v. meget velkomne.

Schuberth laver en med en "hage-bøjle" den hedder J1

Hvis I søger lidt på nettet kan i finde mange mange skadede hjelme, hvor
netop hage beskyttelsen er temmeligt ridset og skadet, så det er godt
med sikkerhed der - så mener jeg J1 vil være et godt bud når nu det
_skal_ være sådan

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Lohmann

Dato : 29-04-09 14:26

Vil man ofre den sikkerhed der er i en full face hjelm, så mener jeg
helt sikker, at de flotteste open face (og goggles) kommer fra
http://www.davida.co.uk/

Schuberth'en er i mine øjne utrolig grim, da især til en veterancykel!
Så hellere en full face med retro bemaling, f.eks. Arai Chaser Phil
Read eller en af X-lite's X-801RR Replica Legend.

Mvh
Lohmann

Fra : KentBM

Dato : 30-04-09 22:33

Lohmann skrev:
> Schuberth'en er i mine øjne utrolig grim, da især til en veterancykel!
> Så hellere en full face med retro bemaling, f.eks. Arai Chaser Phil
> Read eller en af X-lite's X-801RR Replica Legend.
Jeg bruger selv enten en BMW sportsintegral eller en Schuberth C2 og
kunne ikke drømme om at bruge en pilothjelm.

Men i stedet for en ren pilothjelm (open face) er en Schuberth J et
(måske lille) nummer bedre. Og så er det muligt at den ikke er for køn.
Hvilket jeg overhovedet ikke vil argumenterer imod.

--

Kent

Fra : N/A

Dato : 30-04-09 22:33

Fra : Bo :o\)

Dato : 01-05-09 18:10

> Derfor er alle inputs forslag o.s.v. meget velkomne.
>
> På forhånd tak.
>
> Bo

Hej igen

Endnu en gang tak for alle inputs.

Vi var nærmest hele Danmark rundt for at finde en hjelm han kunne lide.
Først så vi en Arai i matsort og ret lækker og hos en anden forhandler så vi
Davida hjelmene som efter min mening er så lækre det skulle være forbudt !,
desværre delte min far ikke min holdning.

Til sidst fandt vi en hjelm han kunne lide ikke specielt dyr men han synes
den var lækker at bære og da siderne gik meget langt ned så der er en hvis
beskyttelse af kæben alligevel var jeg hurtig til at sige den skal du da
bare have.
Jeg har ikke lige hjelmen her og kan desværre ikke huske typen.

Der er dog ingen tvivl om at hvis jeg får taget mig sammen til at tage
"pappet" så skal jeg have en Davida hjelm til når jeg kører på den klassiske
maskine og så en fullface til den Kawasaki 250R Ninja jeg drømmer om

Bo