Styrthjelm i håndbagage?
Fra : MKS - 74

Dato : 28-04-09 11:24

Må man tage sin hjelm med som håndbagage i fly?

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : J W Nielsen

Dato : 28-04-09 13:29

Du skal nok ikke gå boarde flyet med den på hovedet

Jørgen
K1200GT

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 28-04-09 13:48

MKS - 74 skrev den 28 apr 2009 i

> Må man tage sin hjelm med som håndbagage i fly?

Godt spørgsmål, var på vej med et lignende: Tager I jeres eget kluns,
handsker og hjelm med, når i skal over og køre i USA?

Fra : Armand

Dato : 29-04-09 15:22

Arne Lorenzen skrev:
> MKS - 74 skrev den 28 apr 2009 i

> Godt spørgsmål, var på vej med et lignende: Tager I jeres eget kluns,
> handsker og hjelm med, når i skal over og køre i USA?

Selvom tråden efterhånden fraviger Michaels spørgsmål, så vil jeg også
følge op med min erfaring på området:
Jeg har fra mine race-dage bragt alt mit køre-kluns med rundt i en stor
DMC-Radise. Sagerne pakkes således at hjelmen ligger godt beskyttet midt
i stakken. Tilstedeværelsen af rygbeskytteren dækker tillige godt og vel
det halve af side-stykket.
Denne oppakning tiltroede jeg fuldt ud at kunne klare de fire
bagage-håndteringer som min US-rejse t/r ville medføre, og der skete
heller ikke noget med nogen del af indholdet!

Er du så nervøs for din hjelm, Mikael, så er det nok en alt for dyr
porno-model!?
At købe sig en billig ekstra-hjelm ved Tante Hansen eller Ebay, var
måske en måde at komme over dét problem :-/

Men igen: Det er jo slet ikke sikkert at ovenstående scenarier svarer
til dit, eller hur?

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 29-04-09 15:58

On Wed, 29 Apr 2009 16:22:22 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Er du så nervøs for din hjelm, Mikael, så er det nok en alt for dyr
>porno-model!?

Jeg er skam ikke specielt nervøs, og det er såmænd heller ikke en alt
for dyr pornomodel (snarere min morfar mellemklassemodel = Schuberth
S1, pornohjelmen får lov at blive hjemme ), men det var mere fordi
jeg så evt. kunne _nøjes_ med håndbagage og slap for at indskrive
noget bagage....Så deeeet . Men det ender nok med at
klunset+hjelm+støvler+rygbeskytter alliwl ryger i en indskrevet sæk,
fordi det fylder lidt vel rigeligt det skidt...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-04-09 14:21

Arne Lorenzen <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> MKS - 74 skrev den 28 apr 2009 i

> Godt spørgsmål, var på vej med et lignende: Tager I jeres eget kluns,
> handsker og hjelm med, når i skal over og køre i USA?

Jeg har et par gange haft min egen jakke, rygbeskytter og handsker med
til USA. Så har jeg lånt/lejet en hjelm derovre. Ikke helt optimalt, men
klart bedre end kun at låne en hjelm. Der var flere der kiggede
mærkeligt på min rygbeskytter da vi stoppede for at spise den ene gang,
så sådan en tror jeg ikke er så udbredt blandt HD-folket derovre.

Jeg kørte på en HD Road King, så det var ikke ligefrem fordi der var
meget race over det. Fodpladerne skrabbede på hver gang vejen drejede
bare en anelse sjovt. Til gengæld var cyklen perfekt til de store brede
amerikanske veje, hvor man stille og roligt bare ruller afsted med 55
Mph.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : OV0VO

Dato : 28-04-09 22:12

On Tue, 28 Apr 2009 12:24:19 +0200, MKS - 74 <cbr600dk@gmail.com> wrote:
> Må man tage sin hjelm med som håndbagage i fly?

Jeg fløj til og fra USA uden problemer i februar sidste år.
Ingen specielle forholdsregler. Jeg havde den i håndbagage, i
en hjelmpose.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-04-09 09:44

"MBP" <mbp@fjern.mobil.dk> writes:

> Måske i skal undersøge om man må bruge EU godkendte hjemle i gud eget fri
> land..

Reglerne er forskellige fra stat til stat, men jeg kan ikke forstille
mig at nogen ville blive sure over at man kom kørende med sig gode
fullface hjelm, når man ser hvad de ellers kører rundt med derovre. I
flere stater er der fx slet ikke krav om styrthjelm, men kun om
øjenbeskyttelse/briller.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 29-04-09 14:06

MKS - 74 submitted this idea :
> Må man tage sin hjelm med som håndbagage i fly?

Jeg har været på Route 66 en gang tidligere.
Hjelm og tøj medbragte jeg hjemmefra.
Alt pakket godt ned i stor kuffert.

Jeg tager imorgen afsted til USA igen.
Denne gang tager jeg også jakke, bukser, handsker og hjelm med.
Igen alt pakket ned i en stor kuffert.

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : kontaktbenjamin@gmai~

Dato : 29-04-09 09:21

On 28 Apr., 12:24, MKS - 74 <cbr60...@gmail.com> wrote:
> Må man tage sin hjelm med som håndbagage i fly?

Jeg ved ikke om det er tilladt eller blot accepteret, men har været i
bl.a. Indien med min hjelm som "ekstra håndbagage", altså min taske og
så hjelmen i en hjelmpose ved siden af. I London skulle jeg åbne den
og vise hvad det var, men ellers var der ingen problemer. Har taget
den med som håndbagage for at undgå stød - man kan sikkert pakke den
godt ind i kufferten, men de har det nu med at være lidt hårdhændede
ved bagagen... Regner med at gøre det samme når jeg skal 4 uger
offroad i Bolivia i august

Vh Benjamin