Ny (brugt) MC til max ca 20k
Fra : Berndt K

Dato : 24-04-09 05:02

Jeg overvejer at anskaffe mig en ny mc der kan lidt mere end min nuværende
250cc der kun kan trække en person, og 110km/t.

Den nye, brugte, skal være på 250cc eller over, og under 999cc, da jeg ikke
kan få forsikret en på 1000cc eller over til en fornuftig pris.

jeg har kigget lidt på 3 forskellige på nettet, som alle ser lovende ud

den første: Kawasaki Z 750 GT fra 1983 (kardantræk)
har kørt 59000 km ifølge forhandler
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_z_750_gt_1983.php

nr 2: Suzuki GSX-R 250 fra 1991 (lille rap racer)
har kørt 38000 ifølge forhandler
http://bikez.com/motorcycles/suzuki_gsx-r_250_1988.php

og den sidste: Honda CB 400 C
(klassikeren inden for brugt MC)
kan ikke finde specs på denne, men er et billede fra forhandlerens side
http://www.garagedanois.dk/Billeder/Salgsbilleder/Full/Hon_cb400c.jpg

hvis nogle har andre forslag (og gerne med link til hvor den bliver solgt
til min prisgruppe) er dette også velkommen. (Helst ikke for langt fra
Århus, en 100km derfra går vel an, længere hvis det er et rigtig godt
tilbud, der er værd at køre efter)

Fordele og ulemper ved de forskellige modeller modtages gerne, og de må
helst heller ikke være alt for dyre at reparere på skulle noget gå i
stykker.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 23-04-09 15:34

On 24 Apr., 06:01, "Berndt K" <a.s0meo...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Fordele og ulemper ved de forskellige modeller modtages gerne, og de må
> helst heller ikke være alt for dyre at reparere på skulle noget gå i

Jeg er lidt forvirret - det er tre meget forskellige maskiner....

Hvad er det du er på udkig efter - udover en lidt ældre japaner til
fornuftige penge....

Som jeg ser det er det vigtigeste hvad du ønsker af din mc - udover en
rimelig forsikringspræmie...

Jeg ville meget overveje om det er pengene værd at ofre en kasko på
maskiner til de priser og med så mange år på bagen. Den ene er en
minracer, den andne en meget aldrene lidt større gademaskine og
endeligt en softshopper,,,

Hvis du søger på mc under 20k på dba er der en utrolig variation - fra
nye kinesercykler - se anden nyere tråd - til oldgamle klassikere

Kan du ikke præcisere hvad der er du går efter

Fra : Asbjørn

Dato : 23-04-09 16:08

On 23 Apr., 23:33, Bent_Albertslund <glent...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> nye kinesercykler - se anden nyere tråd - til oldgamle klassikere
>
> Kan du ikke præcisere hvad der er du går efter- Skjul tekst i anførselstegn -

Forholdet mellem ydelse (HK) og motorstørrelse (ccm) siger noget i
grove hovedtræk om hvor meget service, der kræves hen ad vejen.

Kig du kun på vedligehold har kardantrækket nogle fordele - lidt mere
modstand end kæde, men du kan bare kører derudaf uden at skulle
stramme noget op pånær engang om året og evt. skifte olie på
samlingen.

Husk nu klassikere med manden der peger på et par køleskabe, og siger
han gerne vil have det billigste: sælgere udpeger et køleskab til
12.000 kr. og manden spørger om han er helt rask oppe i hovedet. Jep,
siger sælgeren, de bliver dit billigste køleskab pga. strømforbruget!

Serviceomkostninger vil udgøre en betragtelig del af din udgiftspost i
forbindelse med en motorcykel til 20k. Måske kan andre vejlede dig
bedre end mig, men jeg mener at optimere antal kubik pr. krone du
poster i en motorcykel kan være et bagvendt regnestykke, da der på de
4 cylinderen store maskiner også er meget mere, der kan gå i stykker.

Jeg har selv fulgt nøje med i markedet for mellemkubik-maskiner
(400-500) for 15-25.000 kr og her kan du absolut for noget ordentligt
for 20k.

Hvad angør valg mellem 750 kardan og 250 lavkubik, må du jo selv
træffe et valg mht.. hvad for en motorcykel du helst vil køre på.

Mvh. Asbjørn
(Honda CB450S)

Fra : Armand

Dato : 23-04-09 23:29

Berndt K skrev:
> [...]
>
> og den sidste: Honda CB 400 C
> (klassikeren inden for brugt MC)
> kan ikke finde specs på denne, men er et billede fra forhandlerens side

GT750'eren er sq en tung traktor at springe op på - Jég vil ikke
anbefale den medmindre at man netop har et større touring-behov for to
med oppakning!

Baby-GSXR'eren er nok ved at være temmelig udnyttet nu :-/
Selvom km-tyallet skulle passe, har den været kompliceret at finde
stumper til, selv da den var ny (er kun solgt i Japan Og New Zealand,
samt i to sæsoner herhjemme)!

Har du fat i CB400-Twin'en, er der, oveni den nævnte UR-model, hele
spektret af modeller med samme motor at vælge imellem til de nævente
20.000,-.
F.eks:
- Den nydelige CB400N:
<http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb400-II%2078.htm>!
- Den grimme (og ligeså gammel som 400C'en) CB400T:
<http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb400t%2076.htm>
- Den anderledes CB450S:
<http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cb450s%2087.htm>!
- Den kedelige CB450DX:
<http://www.donbarato.com/fotos/26922_1.jpg>

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-04-09 23:32

Forresten:
Hvad er det der går galt med din PC's timing (se tidspunktet for
indlægget her på gruppen, sammenholdt med alle andre tids-definitioner) :-/

--
Armand.

Fra : Berndt K

Dato : 24-04-09 13:10

Ja, uret på min PC er lidt underligt, det har det med at "nulstille" sig
selv nogle gange (softwarefejl)

og mht Bent's post, jeg ved nemlig ikke endnu hvilken type MC jeg vil have,
har haft en kineser det sidste halve år, som jeg har været glad for, men der
er ikke den store mulighed for 2 personer på sådan en, da den ikke rigtig
kan trække 150+ kg

Men mit forbrug er vel mest hyggetyure på landet, og kørsel til/fra folk i
ny og næ, ikke noget med hverdagsbrug til/fra arbejde.

Skal lige siges at jeg heller endnu ikke har prøvekørt nogle af maskinerne.

mvh Berndt K

Fra : S.B.

Dato : 25-04-09 16:31

"Berndt K" <a.s0meone6@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ny og næ, ikke noget med hverdagsbrug til/fra arbejde.
>
> Skal lige siges at jeg heller endnu ikke har prøvekørt nogle af

Køb honda'en
Har selv (engang for mange år tilbage) kørt 60.000 km på en CB 400 N
de kører fornuftig godt, og holder man dem, kan de køre langt.

mht til km de har kørt, er især tyskere berygtede for at have et godt
forhold til det med at justere spedometeret, er lovlig nok, bare man lige
husker at oplyse det.
En cykel der er 25 år gammel og har gået under 50.000 km, er i mine øjne nok
ikke helt realistisk, så kig godt efter slitage, er fx. fodhvilerne meget
slidt, slør i bremsearme, osv.

Søren

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-04-09 07:27

Berndt K wrote:
> Jeg overvejer at anskaffe mig en ny mc der kan lidt mere end min
> nuværende 250cc der kun kan trække en person, og 110km/t.

GS500

/jim