Advarsel: MC-forum i Ølstykke
Fra : Asbjørn

Dato : 20-04-09 03:14

Nu vil jeg ikke den der ligger andre røv på hjul og stejle, men...

Jeg var fornylig inde at kigge på en hjemmeside for brugte
motorcykler, MC forum - og den motorcykel jeg prøvekørte i oktober
2007 er stadig til salg. En grøn Suzuki 400GS.

På daværende tidspunkt havde jeg lige fået pappet og havde i god tid
ringet for at få en prøvetur på Suzuki'en.

Da jeg dukkede op var den ikke gjort klar, så jeg ventede vel en 1
times tid, før jeg kom ud. Irriterende, men fair nok - vi laver alle
fejl.

Så kørte jeg en tur og efter 5 km døde den og jeg måtte ringe til
forretningen og ventede en times tid på at blive hentet... Imens
opdage jeg så at gashåndtaget faktisk havde sat sig løst og kunne
snurres rundt!

Lidt skræmmende at tænke på, at de sætter nye grønne motorcyklister ud
på sådan en gang l***.

Så det var altså et tilfælde - om der er flere skal jeg ikke sige -
men pas på derude ved brugtkøb kan jeg kun sige, før du overhovedet
ruller motorcyklen ud på asfalten.

Mvh. Asbjørn

Fra : de_Biafra

Dato : 21-04-09 07:50

On 20 Apr., 11:13, Asbjørn <s973...@student.dtu.dk> wrote:
> [...]
>
> Så det var altså et tilfælde - om der er flere skal jeg ikke sige -
> men pas på derude ved brugtkøb kan jeg kun sige, før du overhovedet

Lyder godt nok ubehageligt.
Jeg er selv ganske grøn og købte min 1ste mc sidst i januar hos
Frankies MC i Randers.
Det gik anderledes godt med at få en tur og prøvekøre cyklen - til
gengøld var han overhovedet ikke til at stikke i mht. prisen, men da
jeg ville have maskinen måtte jeg jo betale. Efterfølgende fandt jeg
til min rædsel ud af at den manglede kølervæske - jeg havde vel kørt
2-300 km og tænkte at jeg lige måtte tjekke omo den bruger olie el.
vand, og hovsa, så havde den ædt ca. 1 liter vand! ÆV, tænkte jeg, så
er der vel noget der er slidt eller ødelagt i motoren, så jeg holdt et
ekstra øje på vandstanden det næste stykke tid. Nu har jeg så rundet
de første 2kkm og der er stadig vand på den - den bruger altså ikke
vand, og pyha for det, men med andre ord: de havde ikke tjekket det
hos Frankie's! Og det synes jeg er noget beskæmmende.

VH
Jesper