Blackbird rasler.
Fra : Nismo

Dato : 19-04-09 23:45

Hej.
Jeg har en Honda Blackbird fra 1998 som lige har rundet 29000 km, den rasler
i motoren fra ca. 3000 til ca. 4000 omdrejninger, hvad kan det være der gør
det ? Ventiler er justeret.

Håber der er en/nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.

-----
Nismo
Super Blackbird

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-04-09 00:04

Knastkæden...men det er meget tidligt...måske den har fået stryg
tidligere...

Fra : MKS - 74

Dato : 20-04-09 00:07

On Mon, 20 Apr 2009 00:44:34 +0200, "Nismo" <ubrugligt@@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>i motoren fra ca. 3000 til ca. 4000 omdrejninger, hvad kan det være der gør

En mulighed kunne være raslen fra knastkæde/knastkædestrammerenheden
p.g.a slidt/defekt CCTL, et velkendt CBR-"problem" - Start evt. med at
skifte CCTL'eren, det er et relativt nemt og billigt fix(-forsøg). DSS
har den -

http://www.davidsilverspares.co.uk/parts/by-part-number/part_06140MAT305/

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : B&O

Dato : 20-04-09 18:55

"Nismo" <ubrugligt@@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har en Honda Blackbird fra 1998 som lige har rundet 29000 km, den
> rasler i motoren fra ca. 3000 til ca. 4000 omdrejninger, hvad kan det være

Giv den en ny knastkædestrammer. Så er den klar til sommeren som jo allerede
er i gang.

Hilsen Ove XX

Fra : Nismo

Dato : 21-04-09 13:43

Mange tak for svarene.
Jeg prøver at skifte kæde strammeren.
Er det noget bøvlet noget, eller kan jeg roligt gå igang med det selv, jeg
har teknisk/mekanisk snilde og en Haynes.

Nismo