Hvad er mest ulovligt ? (vedr. nummerplade~
Fra : Carsten

Dato : 18-04-09 18:56

Min nummerplade er blevet stjålet, og jeg vil jo gerne kunne køre indtil jeg
får købt en ny nummerplade. Hvad er mest ulovligt (=størst bøde): køre uden
nummerplade ? køre med en hvid plade med det rigtige nummer på som man selv
har "malet" ?

Er der andre løsninger ?

Carsten

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-04-09 19:02

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden nummerplade ? køre med en hvid plade med det rigtige nummer på som

teknisk set er det at lave den selv jo en forfalskning, så lad være med det.

Når du har meldt din plade stjålet, kan en betjent der evt. stopper dig se
du har meldt den stjålet og derfor er der en grund til du ikke har den.
Så den er nok nemmere at snakke sig ud af, såfremt det skulle blive
nødvendigt.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 19-04-09 09:30

Hvad der er mest ulovligt ved jeg ikke. Men jeg vil da bare lige nævne, at
du jo ikke skal vente på at man får lavet en ny plade med dit nummer. Du går
blot mandag på motorkontoret og omregistrerer motorcyklen til dig selv, og
køber en ny nummerplade. Det koster så blot nummerpladens pris. Når man
omregistrerer til sig selv kræves der ikke syn af køretøjet. Jeg anvendte
denne løsning da jeg fik stjålet begge nummerplader på min bil. Jeg anvendte
den i øvrigt også da min kone fik ny mc. Da den skulle registreres tog jeg
min egen nummerplade samt papirer med på motorkontoret. Så kunne vi få
registreringsnumre lige efter hinanden - det ser da lidt sejt ud

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

Fra : Carsten

Dato : 19-04-09 18:33

"Ivan Nielsen" <ivan@kloge.dk> wrote in message
> [...]
> går blot mandag på motorkontoret og omregistrerer motorcyklen til dig
> selv, og køber en ny nummerplade. Det koster så blot nummerpladens pris.

Jeg er bekendt med proceduren men ville blot gerne liiige se om ikke policen
fandt min nuværende plade, så jeg kunne spare 600 dask.

Carsten

Fra : Michael D

Dato : 19-04-09 21:46

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i meddelelsen
> "Ivan Nielsen" <ivan@kloge.dk> wrote in message
>
> Jeg er bekendt med proceduren men ville blot gerne liiige se om ikke
> policen fandt min nuværende plade, så jeg kunne spare 600 dask.
>
> Carsten

Hvis du kender proceduren, hvorfor følger du den så ikke bare?
Uanset hvilken anden "metode", så er den dyr, med mindre du undlader at køre
på dyret imens.
Så dit pørgsmål må vel være hvordan du kommer hjem, og hvis du ikke er
kommet hjem endnu, så ring 114 og spørg!

--
Michael D

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 19-04-09 20:31

"Ivan Nielsen" skrev
Du går blot mandag på motorkontoret og omregistrerer motorcyklen til dig
selv, og køber en ny nummerplade.
*****************
Et nyt nummer må vel også siges at være det smarteste, hvis den gamle plade
evt. bliver "misbrugt" - brugt ved fartoverskridelser...., røveri ell. andet
slemt .....

Så slipper man da for bøvl og unødig mistanke hvis man har en helt anden
plade på.

Gad vide om man kan slippe for fotofælder hvis man "engang" har fået stjålet
en nummerplade, og igen har fået samme nummer ....

--
/Jens S., Esbjerg
SYM Jet 100, GS 500 F