Hvad kan problemet være - ved varm start
Fra : Siavash T.

Dato : 18-04-09 03:06

Med kold motor intet problem med starter, men når motoren er godt varm
(efter 5-10 km) ved trykker på start knappen virker det som om der
ikke er strøm nok til at sætte den i gang. Lige så snart motoren er
blevet kold, vil den starte igen.

Fra : Grunnet

Dato : 18-04-09 12:34

"Siavash T." <siavash.taghizadeh@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

--------------

Det tyder på en dårlig forbindelse i ledningsnettet.
Start med at se efter om ledningerne er skruet ordentligt fast på batteriet
og om forbindelserne er rene (fri for ir).
Hvis det er som det skal være må du fortsætte derfra og rundt med
ledningsnettet.
En dårlig forbindelse vil typisk give problemer som du nævner, idet en
dårlig forbindelse udvikler varme og ringere ledeevne.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : kontaktbenjamin@gmai~

Dato : 18-04-09 08:32

On 18 Apr., 11:06, "Siavash T." <siavash.taghiza...@gmail.com> wrote:
> [...]
> (efter 5-10 km) ved trykker på start knappen virker det som om der
> ikke er strøm nok til at sætte den i gang. Lige så snart motoren er

Jeg har selv oplevet et lignende problem, da min laderegulator (eller
hvad det nu hedder) var defekt. Mit batteri blev ladet med over 18V,
hvilket resulterede i, at det "kogte" og fordampede alt vandet. Det
var således ikke reelt pga. varm motor den ikke kunne starte, men
fordi batteriet ikke kunne levere strøm når det kogte, men efter 10-15
min. var der lidt strøm på igen, og så sprang den i gang.

Vh Benjamin