Stærkt fremmøde på "Motorcykelfascination"~
Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 16-04-09 03:50

Da højskolernes formålsparagraf går på "at skabe indsigt i
tilværelsens større sammenhænge uden brug af fast pensum eller
eksamen", og MC for mange er en uadskillelig del af tilværelsen!
arrangerer højskolen på Kalø igen i uge 28 sommerkurset
"Motorcykelfascination".

Oplægsholdere er racerkøreren Robbin Harms (Honda), kaospilot og
globetrotter Ida Tin (Aprilia), "Biker" Jens Romundstad (Harley),
tidl. vicestatsminister Bendt Bendtsen (BMW) og advokat, MC-mekaniker
Annette Birkmann (BMW) og ortopædkirurg og MC-sikkerhedsekspert Finn
Kronborg Mazanti (Honda).

Hertil kommer kapaciteter og gengangere som journalisterne Peter
Rahbek (Honda) og Gunnar Skrydstrup (Honda), Nimbus-oraklet Poul Jørss
(også Harley) og fællesture til CAP's i Århus og Otte Billes spøjse
totaktssamling (Suzuki), MC Touring Camp og Feldballe Ducati Center.

OK, for os er højskolernes oplysningspligt blevet til et "akademi for
den højere MC-oplysning", i hvert tilfælde fra den 5.-11. juli 2009.
Der vil være kopieret vejkort over det MC-venlige Kalø, Mols og omegn
til de der vælger at springe et programpunkt eller to over for i
stedet på motorcykel at dyrke terrænnet.

Ellers er det højskoleophold med hygge ved 'lejrbålet', mulighed for
badning i middagspausen, biker-film i de sene nattetimer; al mad er
økologisk, øllet inklusive.

Nærmere oplysninger på http://www.europahojskolen.dk/korte-kurser/motorcykel-fascination.aspx.
Da vi allerede før Påske havde flere tilmeldinger til 2009 end
kursister i 2008, tilrådes ikke for sen tilmelding.

Venlig hilsen,
John de Summer-Brason
kursusleder (Suzuki)
Europahøjskolen på Kalø
www.europahojskolen.dk
Skovridervej 1,
8410 Rønde

Fra : Jesper

Dato : 16-04-09 12:37

SPAM

Fra : Johnny Hansen

Dato : 16-04-09 14:22

mener også dette lugter kraftigt af reklame

Fra : Per V. Misser

Dato : 16-04-09 21:06

Hej
"Johnny Hansen" <Johnny-hnospam@pc.dk> skrev i en meddelelse
> mener også dette lugter kraftigt af reklame
> "Jesper" <jesperhjem@mail.dkk> skrev i en meddelelse

Mener også at det er mindst for tredie år i træk at "Motorcykelfascination"
lanceres her i gruppen.
Tidligere har det passeret med et par små grynt, bl.a fordi J-dS-B også har
taget del i andre debatter og tråde i gruppen.
Denne gang synes jeg at det går over stregen, og hvis der er et "Stærkt
fremmøde ..." er det jo ikke nødvendigt at annoncere herinde, og hvis det
ikke er en annonce, så efterlyser jeg budskabet?

Kort sagt John de Summer-Brason, så bør et sådant indlæg forføjes til
markedsgrupperne!
Har du en kommentar?

Venlig hilsen
Per V. Misser
CX500E 82

Fra : N/A

Dato : 17-04-09 23:25

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-04-09 13:42

On Thu, 16 Apr 2009 02:49:41 -0700 (PDT), John de Summer-Brason
<brason@get2net.dk> wrote:

Kommercielt bras og slet skjult reklame.

Dear John: Kunne du ikke ulejlige dig med at læse fundasen for denne
NG og efterfølgende overveje om du følger den?

Et er sikkert:
Jeg vil aldrig så meget som skæve til noget du er med i.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 16-04-09 22:31

Steen Gruby skrev:
> [...]
> NG og efterfølgende overveje om du følger den?
>
> Et er sikkert:
> Jeg vil aldrig så meget som skæve til noget du er med i.

Rolig nu, de sommer-kurser er slet ikke noget for os, det er en rent
akademisk øvelse.
Tænk sig at man skal "føres" rundt i "miljøet" på et kursus???

Nej vel

Det hensætter deltagerne vil jeg mene (ja ja fordom, men læs videre
) til en snæver gruppe der finder "kulturen" spændende, og hvis tilgang
til "at være en del af den" er "antropoligisk"

Bedste eksempel da kurset besøgte Campen sidste sommer, (og dette er
alene hvad jeg blev fortalt da de ankom til campen - så det er "hear
say"!) var der ikke nær de deltagere der var forventet,(det er fakta, jo
jo jeg var der selv) herunder b.la. fordi at to af deltagerne havde
tanket diesel!!

At een tager fejl - ok - vi er alle "uperfekte" (for nu at bruge en
ugelset persons ord) men to! Der oven i købet er på kursus i MC - Det er
fanme for komisk

Når det så er sagt vil jeg da opfordre ALLE der gerne vil være MC'ister
til at komme der hvor andre MC'ister færdes, til træf, i klubber, på
mødesteder og på Campen - slap af, slå en "Tø-Hø" og bliv helt uden
nærmere akademisk introduktion assimileret i MC-kulturen, der er plads
til hvis ikke alle så 99%
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 16-04-09 23:37

J.C. Kløve skrev:

> [...]
> mødesteder og på Campen - slap af, slå en "Tø-Hø" og bliv helt uden
> nærmere akademisk introduktion assimileret i MC-kulturen, der er plads

- - - Hvilket f.eks. kunne være til MC-Chaufførernes Åbent-hus på lørdag!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 16-04-09 23:03

Steen Gruby skrev:
> [...]
>
> Dear John: Kunne du ikke ulejlige dig med at læse fundasen for denne
> NG og efterfølgende overveje om du følger den?

Samt evt. gøre det samme for gruppen dk.opslag.foredrag :-|

--
Armand.

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 17-04-09 07:55

On 16 Apr., 22:06, "Per V. Misser" <per_mis...@mail.dk> wrote:
> [...]
> ikke er en annonce, så efterlyser jeg budskabet?
>
> Kort sagt John de Summer-Brason, så bør et sådant indlæg forføjes til

Kære Misser,
Jeg mener du går helt fejl af begreberne "markede" og "annoncering".
Vi taler ikke om et privat kommercielt kursus, men om folkeoplysning,
hvor vi til syvende og sidst skal stå til ansvar overfor
Undervisningsministeriet (det har nu også nogle fordele, som
kursisterne hurtigt mærker.)
John de Summer-Brason

Fra : Bo Nielsen

Dato : 17-04-09 23:25

> [...]
> hvor vi til syvende og sidst skal stå til ansvar overfor
> Undervisningsministeriet (det har nu også nogle fordele, som

Uagtet din store entusiasme og do. engagement (som jeg i øvrigt ikke
drager i tvivl!) i mc-livets mange facetter: der skal betales en pris
for denne ydelse, ikke? Ergo er det en vare der udbydes til salg, en
vare du tydeligvis har interesser (ikke nødvendigvis økonomiske!) i.
Dette gør dit indlæg til markedsføring/reklame (husker ikke de nøjagtige
definitioner), hvilket hører til i andre grupper end denne!!!!!

ScooterBo

Fra : H. P. Holm

Dato : 17-04-09 23:53

Bo Nielsen skrev:

> [...]
> Dette gør dit indlæg til markedsføring/reklame (husker ikke de nøjagtige
> definitioner), hvilket hører til i andre grupper end denne!!!!!

Sludder & vrøvl, hr. højtråbende sheriff scooterhjerne. Pak dig bort!

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 18-04-09 07:52

H. P. Holm skrev den 18 apr 2009 i

> Sludder & vrøvl, hr. højtråbende sheriff scooterhjerne. Pak dig bort!

Retteligt:
"3.1 Ønskes ikke:
Køb og salg henvises til dk.marked.privat.motorcykel og
dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked. Vedhæftede filer. Billeder
henvises til enten gallerierne på http://www.dkfritidmotorcykel.dk
eller dk.binaer.motor" fra:
http://www.usenet.dk/fundats/dk.fritid.motorcykel.txt

Til tråden:
Det er ligesom med pappet og tøjklemmen på en eger for at kompensere
for manglende lyd på en elmc, contra en plastikdims produceret i Taiwan
til at sætte på. Noget for enhver smag

Af en eller anden grund kører man MC - det ligger måske til familien,
vennerne kører, man har brug for et transportmiddel, man elsker at køre
stærkt, klublivet, langturene, friheden, der er mange flere muligheder
- contra at betale for at blive "introduceret" men ingen kan gøre sig
til dommer over hvad der er "det rigtige", vel?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Bo Nielsen

Dato : 18-04-09 08:29

H. P. Holm skrev:

> Sludder & vrøvl, hr. højtråbende sheriff scooterhjerne. Pak dig bort!

Kære Hr. H. P. Holm,

hvis De ville have gjort Dem selv den tjeneste at læse videre i
fundatsen, ville De være bekendt med punkt 3.1, som bl.a. lyder: "Køb og
salg henvises til dk.marked.privat.motorcykel og
dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked..." Som jeg beskriver i
citerede indlæg, er Hr. John de Summer-Brasons indlæg klart udformet som
reklame for kurset, og hører derfor retteligen til i ovennævnte grupper.

Mht. til Deres omtale af undertegnede, ville det glæde mig, om De kunne
afklare et par punkter, som jeg ikke helt forstår.

Højtråben er, på usenet, angivet med versaler (undskyld hr. Holm - dvs.
store bogstaver), hvilke jeg ikke benytter mig af i mit indlæg. De må
således meget gerne forklare, på hvilken måde jeg er højtråbende.

Jeg er ligeledes uforstående over for betegnelsen sheriff; af uddannelse
kan jeg skrive på mit CV: sergent, sprogstuderende samt kok, men en
sheriff uddannelse har jeg ikke gennemgået, og jeg vil derfor bede Dem
klargøre hvorfor De mener jeg bestrider denne stilling.

Termen "scooterhjerne" har jeg ikke umiddelbart kunnet slå op i nogle
danske ordbøger eller leksika, og vil derfor bede Dem definere dette, så
vi kan kommunikere på samme intellektuelle niveau, og ikke igen kommer
til at "tale forbi hinanden"

På forhånd tak for Deres hjælpsomhed.

Med venlig hilsen

Bo Nielsen
(ScooterBo)

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 18-04-09 09:08

> Bo Nielsen skrev:&
> H. P. Holm skrev:

> noget der kan udvikle sig unødigt.

Skal vi nu ikke lige få kammertonen

Det har aldrig været god tone i DFM med slige diskussioner som d'herre
er ved at rode sig ud i, det er dk.fritid.motorcykel, ikke dk.dritid.bil
vi befinder os i :-\

Please - skal vi nu ikke lade det ligge der!

På forhånd tak

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Bo Nielsen

Dato : 18-04-09 23:14

J.C. Kløve skrev:

> [...]
> vi befinder os i :-\
>
> Please - skal vi nu ikke lade det ligge der!

Det er hermed gjort - jeg beklager, at jeg lod mig provokere.

Der er ikke mere herfra i dette lille intermezzo.

ScooterBo

Fra : BoA

Dato : 20-04-09 12:46

Bo Nielsen skrev:

> Det er hermed gjort - jeg beklager, at jeg lod mig provokere.
>
> Der er ikke mere herfra i dette lille intermezzo.
>
> ScooterBo

Jeg har lige siddet og ærgret mig over
en større omgang mudderkastning på
d.f.sejlads og tænkt "godt at MC folk
generelt ikke er lige så hysteriske.
Jeg vil godt lige klappe i hænderne og
uddele et smil fordi du stopper i
tide og er voksen nok til at beklage.

" Ingen er for stor til høflighed og
venlighed - men mange er for små ! "

Med bedste hilsner til alle på gruppen -
og lad os så komme ud og nyde det
dejlige vejr !!!!!

BoA

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-04-09 12:09

"J.C. Kløve" wrote:
> Det har aldrig været god tone i DFM med slige diskussioner som d'herre
> er ved at rode sig ud i

Endnu en grund til ikke at poste reklamer.

/jima

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 17-04-09 08:16

On 16 Apr., 23:31, "J.C. Kløve" <j...@noea.dk> wrote:

> [...]
> mødesteder og på Campen - slap af, slå en "Tø-Hø" og bliv helt uden
> nærmere akademisk introduktion assimileret i MC-kulturen, der er plads

Du skriver, at et højskolesommerkursus om MC "ikke er for os". Hvilket
vil er det samme som at sige, at du aldrig kunne drømme om at bruge en
uge af din sommerferie på højskole. Men, og nu taler jeg erfaring, det
er der rigtig mange andre som gerne gider. Også folk, der kører
motorcykel. Hvorfor så ikke lade dem have fred med det? I stedet for
at afskrive højskolerne, skulle du heller glæde dig over, at vores
fælles interesser når ud på de steder, hvor folk samles om sommeren,
og det er - sorry - f.eks. højskolerne med deres tilgang til herlig
natur, kammeratligt samvær, sproglærerinder af det andet køn (Allan!),
god mad etc.

Jeg forstår ikke helt Grubys stærke afstandstagen. Jeg har faktisk
tidligere sammen med Gruby deltaget på et DMC-kursus, der kostede
penge, men akkurat som "Motorcykelfascination" var ikke-kommercielt.
Gruby virkede tilfreds og fornøjet som han sad der på sin Ducati Paso.
Men er det i virkeligheden ikke det elektriske som er Grubys stærke
side?

Kløve, du har i øvrigt ret i, at vort fremmøde på MC Touring Camp ikke
var overvældende. Allan og Johnny og adskillige andre ville ikke have
deres Rocket III og "Fulldresser" og GS 1200 ud i det regnvejr, der
herskede netop den dag. Men hvad skal vi gøre? Som det fremgår af
ovenstående er der ikke møde- eller eksamenspligt på højskoler.
Faktisk opfordrer vi folk til at køre sig nogle flotte Mols- eller
Djursland-ture de tidspunkter de ikke gider høre f.eks. en Robbin
Harms eller en Niels Aage Rasmussen.

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 17-04-09 22:28

John de Summer-Brason skrev:

> [...]
> og det er - sorry - f.eks. højskolerne med deres tilgang til herlig
> natur, kammeratligt samvær, sproglærerinder af det andet køn (Allan!),

Jeg ville hjertens gerne høre Robin, Niels Aage og Jens fortælle om
deres oplevelser med motorcykler, men helst over en "kold fad" på
campen, i en mudderpål på et træf eller på en racerbane, så jeg selv kan
komme med vinkler (skrøner) på mit helt-almindelige-dagligdags-MC'ist
liv. - Det er så mig.

Jeg lever af uddannelse, så du får mig _aldrig_ til at påstå at man ikke
skal uddanne sig eller lære. Gør det. Der er udvikling bundet i måsen af
det.

Men Kurset er på godt og ondt en objektgørelse af MC-livet, og en
akademisering af noget der basalt set IMHO skal _leves_ ikke forstås.
På en 8-10 timer lang køretur hvor du er alene med dig selv i din hjelm,
(uden GPS tøser, telefoner, eller musik-larm) kommer den dybere
reflektion over "hvorfor" helt af sig selv, og ofte skal der såmend ikke
mere end en times tid til - men det forudsætter selvfølgelig modet
til at være alene med sig selv og sine tanker

Og fortvivl ikke, omend jeg selv ville vælge anderledes, (prisen rækker
til en trackday, eller en tur til Holland) lader jeg deltagerne i fred,
som også de lader mig i fred, når de "betragter" mig på campen på deres
besøg, istedet for at gå i baren og få en vand (de skal jo køre) og
taler til og med mig, sparker lidt dæk og måske får en anvisning på
hvordan de kommer med i nyhedsgruppen.*

Jeg glæder mig tillige også over at motorcykel facinationen trækker
interesserede og at kendskabet til og glæden ved motrocykler formidles.

[ZIP]

> [...]
> Faktisk opfordrer vi folk til at køre sig nogle flotte Mols- eller
> Djursland-ture de tidspunkter de ikke gider høre f.eks. en Robbin

Det er de ikke ene om (ikke at ville have deres MC "nasset" i grimt
vejr) - dermed udgør de forøvrigt også i sig selv en facette af
MC-livet, der kunne være et studie værd.

Som du ser af det jeg skrev, ekskluderer jeg ikke nogen. (måske med
undtagelse af den 1% der frivilligt eskluderer sig selv).

*
Overvej da for øvrigt at arrangre camp-besøget anderledes. Slæb
deltagerne ud til de besøgende, de frivillige hjælpere, fastliggerne, og
lad _dem_ fortælle om hvad Campen er for en størrelse. Det tror jeg vil
være mere givende for deltagerne. Det kunne give svar på hvad
bevæggrunden er for, at den helt "ufacinerende MC'ist" befinder sig på
Campen, og hvad de får ud af MC livet (sammel evt. et panel af bemeldte.
til at supplere Gunnar)

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Anders Majland

Dato : 17-04-09 17:55

Jeg er enig med de fleste andre debatører i at indlægget ligger undenfor
fundatsen. Og debatten var her også sidste år:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/3fa6e1458a293766/708ddc05353efe72?q=Motorcykelfascination+2008

Men når det er sagt så ser vi også gennem fingre med f.eks reklame for dmc's
kørekurser. Oftest er det dog en skribent uden direkte tilknytning der gør
opmærksom på et eller andet. F.eks et åbent hus en forhandler, foredrag
eller lign.

Så sålænge John begrænser sig til et enkelt opslag så støjer det imho ikke
slemt. Der er trods alt ikke så mange mc arrangementer i dk at vi vil blive
begravet i offtopic indlæg ...

Hvis en "John Doe" havde skrevet et indlæg om nogle kendte nogen der have
været på sådan et kursus, linkede til programmet for i år og spurgte til
erfaringer var det jo ok.

Så hellere som John at tone rent flag og smider en kommersiel reklame som
det den er uden at skjule det...

Bortforklaringer om at højskole ikke er kommerciel men folkeoplysning er
imho ikke klædelige ... Jeg er ret sikker på at de foredragsholdere der
annonceres for ikke kun gør det forkeoplysningens skyld ...

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 17-04-09 22:32

Anders Majland skrev:
> [...]

> imho ikke klædelige ... Jeg er ret sikker på at de foredragsholdere der
> annonceres for ikke kun gør det forkeoplysningens skyld ...

Hvilket baklageligvis også er årsagen til at jeg (som efterlyst i mit
svar til John D.S.B. i tidligere indlæg) ikke møder disse "MC'ister" på
campen, til træf, eller på en track-day, og der kan slå en sludder af om
motorcykellivet :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld