Affjedring
Fra : AndersH

Dato : 15-04-09 09:28

Hej gruppen

Jeg har en lækkene forgaffel (igen) og må have været en spasser samt en
klovn da jeg samlede forgaflen sidste år. Nu vil jeg ikke forsøge mig selv
længere, nu ryger det på værksted.

I den forbindelse vil jeg gerne opdatere affjedringen lidt, fra standard
zx9r, til lidt bedre. Har fundet en Wilbers bagdæmper, lavet til zx9r. Har
undersøgt alt andet, og ud over Wilbers er det kun WP som laver dæmpere til
min maskine. WP koster ca. 5000 mere end hvad jeg skal give for Wilbers
dæmperen (som der nærmest ikke er kørt med - sælgeren solgte sin zx9r).. Jeg
har også overvejet at skrue den originale af, og sende den til Hyperpro i
Danmark og så få skiftet fjederen samt få den renoveret... Hvad tror i vil
være bedst?

Wilbers, næsten ny
Restaurering af den originale, samt ny fjeder?

Prisen er ca. den samme.

Et andet spørgsmål: Jeg vil i forbindelse med den utætte forgaffel have
skiftet fjedrene, nu der alligevel er åbnet. Alle taler progressive, så det
må blive sådan nogle.
Kan jeg godt mixe Wilbers bagdæmper med hyperpro front-fjedre, eller er det
bedre at finde nogle fra Wilbers?

Andre gode råd modtages også gerne

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-09 05:39

> [...]
> det må blive sådan nogle.
> Kan jeg godt mixe Wilbers bagdæmper med hyperpro front-fjedre, eller er

Hej
Jeg ville ringe til Michael Graversen Hyperpro og fortælle det som det er.
Tror helst jeg vil have renoveret både for og bagende ved ham ( den gamle
bagdæmper)
Hygge PD CBR1100t

Fra : AndersH

Dato : 16-04-09 09:23

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tror helst jeg vil have renoveret både for og bagende ved ham ( den gamle

Det kunne godt være jeg skulle gøre dét.. Selvom han højst sandsynligt vil
anbefale at få lavet det hele hos ham, det tjener han jo penge på? Måske er
jeg bare lidt for mistroisk? :)

Mvh Anders

Fra : Flemming Disc

Dato : 16-04-09 15:18

"AndersH" <anders@andersh.sletdette.dk> skrev i en meddelelse
.. Har
> undersøgt alt andet, og ud over Wilbers er det kun WP som laver dæmpere
> til min maskine. WP koster ca. 5000 mere end hvad jeg skal give for
> Wilbers dæmperen

Bitubo laver også dæmper til ZX9R til ca 4300 kr.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-04-09 20:04

"Flemming Disc" <virkerikke@discteknik.dk> skrev i en meddelelse

> "AndersH" <anders@andersh.sletdette.dk> skrev i en meddelelse
> . Har
>
> Bitubo laver også dæmper til ZX9R til ca 4300 kr.

Hmm ok, det er spændende.. Men jeg villle gerne kunne finde ud af hvad der
er bedst.. Synes det er meget lidt, der er skrevet om det.. eller også ved
jeg ikke hvor jeg skal lede

Mvh anders

Fra : Flemming Disc

Dato : 16-04-09 22:04

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er bedst.. Synes det er meget lidt, der er skrevet om det.. eller også ved

Bitubo er tæt på Øhlins, hvis ikke lige så god.
Et meget flot håndværk, der virker.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ninja Rider

Dato : 18-04-09 22:25

Hejsa

AndersH skrev:

> [...]
> være bedst?
>
> Wilbers, næsten ny
> Restaurering af den originale, samt ny fjeder?

Jeg har lige købt Öhlins fjedre til min GSX-R600
De kostede 1111kr ink. forsendelse. DE blev købt direkte fra F.I.
Motorcykler der er dansk impotør.

Mvh Emil
--
GSX-R600 SRAD