Can Am Spyder - spottet i Karlstejn (Tjekk~
Fra : Torben Scheel

Dato : 14-04-09 07:27

Umiddelbart ligner den en cool krydsning mellem en havetraktor og en MC
- men hvem kører sådan en?

http://spyder.brp.com/en-US/

--
vh
Torben

Fra : Tau

Dato : 14-04-09 15:25

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Umiddelbart ligner den en cool krydsning mellem en havetraktor og en MC -
> [...]

De har da bare ved en fejl, fået styret monteret i den gale ende.

vh
Poul

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-04-09 05:51

Tau wrote:

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> De har da bare ved en fejl, fået styret monteret i den gale ende.

2 forhjul er ellers sjovere at dreje og bremse samtidigt med

Fejlen er i mine øjne at den ikke tilter ind i svinget.

--
vh
Torben

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 15-04-09 04:23

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in

> Umiddelbart ligner den en cool krydsning mellem en havetraktor og en MC
> - men hvem kører sådan en?
>
> http://spyder.brp.com/en-US/

Så en på gaden i forgårs, jeg gloede altså også lige en ekstra gang.

--
Steen Lindved Nielsen
Doha, Qatar

Fra : VMX

Dato : 15-04-09 08:55

"Steen Lindved Nielsen" <lindved@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in

> Så en på gaden i forgårs, jeg gloede altså også lige en ekstra gang.

aaahhhh ved i nu hvad... det er da en gammel ting
http://www.youtube.com/watch?v=w46gw8YMTeA&feature=related

Robert

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-04-09 09:36

VMX wrote:

> aaahhhh ved i nu hvad... det er da en gammel ting
> http://www.youtube.com/watch?v=w46gw8YMTeA&feature=related
>
> Robert

Ja, netop derfor undrer det mig at den ikke er kommet videre. Carver
(http://www.youtube.com/watch?v=iPOkeJCiw9A&feature=related) og
princippet i Alan Maurers tilting trike
(http://www.youtube.com/watch?v=GCJp4tU4TE4) er da bedre bud.Det der med
at hænge udad i svingene er ikke specielt smart.

--
vh
Torben

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 15-04-09 16:18

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Umiddelbart ligner den en cool krydsning mellem en havetraktor og en MC -
> [...]
Så cyklen eller hvad man nu skal kalde den, i Norge sidste sommer hos en
forhandler. Prisen deroppe var 110.800,- for den billigste og 123.200 norske
kr. for den dyreste.
Dertil skal så lægges moms og afgift. Det betød, at den billigste kom til at
koste 208.195,-
Forhandleren fortalte, at den var udstyret med ABS og flere andre
sikkerhedsting. Det betød bl.a. at den nærmest var umulig at vælte med, for
lige så snart den begyndte at løfte et hjul, blev motoren bremset.
Flere af disse sikkerhedsting kan slås fra og der kan leveres et tuningssæt
til den også. Og så skulle den blive rigtig sjov at køre på.
Han fortalte også, at nogle var begyndt at køre løb på bane med dem.
Hos BMW forhandleren i Oeversee syd for Flensborg kan køretøjet både ses og
prøves.
Hilsen Matthias