Beregning af dæktryk
Fra : tommylar@gmail.com

Dato : 13-04-09 01:39

Jeg har en GSX750F, som er monteret med et 170'er bagdæk, og den er jo
født med et 150'er. Dæktrykket i instruktionsbogen er jo ud fra det
smalle dæk, hvordan beregner man det korrekte tryk med andre
dimensioner end de originale?

Fortsat go' påske derude!

Mvh Tommy

Fra : Thomas Trockmann Pet~

Dato : 13-04-09 09:05

<hvordan beregner man det korrekte tryk med andre
<dimensioner end de originale?

Typisk står der hvilket max tryk i kold tilstand og ved max vægt belastning
(mc) dækket er beregnet til, ud fra dette plejer jeg at prøve mig frem. Det
er jo ikke ligegyldigt om man har konen og al ferie oppakning bagpå, eller
om det er en smuttur alene, derfor "bør" man justere dæktrykket efter de
aktuelle forhold. (læs: prøve sig frem og og mærke sig ved hvilken
belastning og tryk mc køre bedst)

Fra : Armand

Dato : 16-04-09 00:25

tommylar@gmail.com skrev:
> [...]
> født med et 150'er. Dæktrykket i instruktionsbogen er jo ud fra det
> smalle dæk, hvordan beregner man det korrekte tryk med andre

Slå op på en dækfabrikants hjemmeside og se - Det er næppe andet end
0.1bar at det drejer sig om :-/

--
Armand.