KØR ORDENTLIGT DERUDE FOLKENS
Fra : b.k

Dato : 13-04-09 06:57

Jeg ser til min skræk at mc dødsfald på vejene ikke virker særlig
afskrækkende på mange motorcyklister.Jeg kører mc selv og er overrasket over
hvordan mange motorcyklister skal "vise sig" og gi den gas i bebyggede
områder og især i byer.Jeg har set flere eksempler på mc'er som passerer
den lokale tankstation med langt over 100 km/t.Tag lige og tænk på at det
ikke bare jer selv det går ud over men andre uskyldige kan involveres.Det
gælder forresten også for bilister for mange af dem kører også som
uansvarlige idioter.
TAG JER SAMMEN...I SOM DET GÆLDER.

Kjeldsen

Fra : Asbjørn

Dato : 14-04-09 16:27

On 13 Apr., 07:57, "b.k" <b.kjeld...@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> ikke bare jer selv det går ud over men andre uskyldige kan involveres.Det
> gælder forresten også for bilister for mange af dem kører også som

Godt så!

Husk at dk.fritid.motorcykel er en debatgruppe...

Jeg tror de fleste tænker; ja, du har ret, men... jeg kender ikke
nogen med MC-kørekort, der ikke på et eller andet tidspunkt har prøvet
at lufte motorcyklen lidt mere end loven tillader. Det er mere et
spørgsmål til holdningen omkring det.

Loven skal holdes... punktum! Når det så er sagt - kan det være sjovt
at køre motorcykel alligevel. Jeg kender f.eks. mange sving omkring
hvor jeg bor, der er er fede ved både 50, 60 og 70 km/timen! Desuden
har jeg den holdning at fart er ligesom alkohol til en alkoholiker; og
stoffer til en narkoman... hvis du kun kører for at køre stærkt, skal
det gå endnu stærkere i morgen, før du får det samme kick, og en eller
anden dag ender det fatalt... Hvis du derimod kan nyde en tur med
almindelig fart, sol i fjæset, god udsigt og frisk vind i næseborene -
uden at der går pensionistkørsel over det - så kan det rent faktisk
været alt andet end bare farten, der er sjovt.

Jeg deler dine synspunkter, men prøv at vende den om et øjeblik. Der
findes en tumpe i alle der kører motorcykel;djælven på den ene
skulder, der siger du skal bruge vejene som racerbane og så står
Lauritz betjent og familie/venner på den anden skulder og minder dig
om, at du kun har et liv Vi bliver sgu' alle fristet (den der
siger nej, lyver!) til at vride hanen en ekstra gang på en varm
forårsdag, men sålænge der er lidt fornuft med i legen skal det nok gå
godt.

Det drejer sig mest om modenhed - fyr dog raketten af på vej ned af en
tilkørsel til motorvejen - fyr den af på en lang åben landevej indtil
du når 80-90 stykker og find de gode ruter hjemmefra med masser af
dejlige sving. Prøv maskinens kræfter af på en øde tre-sporet motorvej
(naturligvis ikke mere end 110/130 :). Lad at prøve at få en åbning
for private racerbaner på Sjælland, som de har det i Sturup til dem
der vil lege med motorcykler, der kan køre stærkt...

Jeg ved ærligt talt, ikke hvad der virker mest præventivt for de
rigtige fart-psykopater, der ikke kan nøjes med at køre indenfor
klippekortsgrænsen - men en led metode kunne f.eks. være at hvis du
mister kørekortet, må du kun kører lille-MC i de næste to år; den
ultimative ydmygelse

Mvh.
Asbjørn

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 15-04-09 20:31

Asbjørn skrev den 15 apr 2009 i news:3a8df8df-3dc7-4543-8ffe-
4533e963fe08@j12g2000vbl.googlegroups.com:

> sket over
klip

> [...]
> nogen med MC-kørekort, der ikke på et eller andet tidspunkt har prøvet
> at lufte motorcyklen lidt mere end loven tillader. Det er mere et

Eksemplet på rådden kørsel, der kun skader vores ry og rygte:
På vej hjem ud ad Strandvejen i dag ved 17-tiden, biler i stangtrafik i
begge retninger, og en flok knallerthjerner på MC der overhaler i den
smalle strimmel der er ledig på midterstriben. Sgi da noget af et chok man
får når der en halv meter fra den nedrullede siderude brager en MC
forbi bagfra. SÅ hensynsløst ser jeg ikke flokke af bilister køre. Pis,
hvor er det ærgerligt..... Længere ude holder der så en kvadret knallert
etellerandet lænet op af en lygtepæl, ambulancen havde været der, ik´at
det har noget med de andre MCér at gøre, men der blev i dag godt nok båret
ved til det bål der skal brænde vores berømmede frihed af. Jeg tilslutter
mig de forrige talere og siger også: Vent da for filen med dumhederne til
risikoen for personskade er begrænset til jer selv.
(Altså dem det gælder

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 15-04-09 20:39

> SÅ hensynsløst ser jeg ikke flokke af bilister køre.

Prøv at køre lidt rundt i kbh fra midnat og et par timer frem ... Ja der er
mindre trafik, men ikke mere hensynsfuldhed af den grund ...

Men enig at jeg oftest oplever hensynsløse bilister enkeltvis. Dvs en bil ad
gangen - der er oftest flere i bilen ...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-04-09 21:29

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Prøv at køre lidt rundt i kbh fra midnat og et par timer frem ... Ja
> der er mindre trafik, men ikke mere hensynsfuldhed af den grund ...

Den kan jeg skrive under på - når man kører i København en sen
aftentime, så skal man ikke tage for givet at folk stopper bare fordi
der er rødt lys. Jeg har oplevet et par gange at biler er kørt over et
lyskryds der var rødt for dem, lige foran næsen på mig.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Hekto

Dato : 15-04-09 15:05

> [...]
> ikke bare jer selv det går ud over men andre uskyldige kan involveres.Det
> gælder forresten også for bilister for mange af dem kører også som

De fleste kører rimeligt fornuftigt.

Men, en lille gruppe er uden for pædagogisk rækkevidde. Myndigheder
m.m. er godt klar over at denne gruppe aldrig kan råbes op og har
ingen forventninger til at de kan tales til fornuft. Darwin må klare
den sag.

Desværre er det så dem der kommer på forsiderne og ødelægger det for
alle os andre. Jeg tror at den eneste mulighed at at vi selv siger fra
over for disse 'typer'.

--

/Hekto

Fra : Grunnet

Dato : 16-04-09 06:35

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Ja! Desværre kommer de på forsiden af aviserne.
Og når det så er med en artikel som denne er det rigtig træls
http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/104694:Vejle--En-fartdjaevel-taler-ud
Men hans kæreste har vel sagt hvad der skal siges !!

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-04-09 07:36

Grunnet skrev den 16 apr 2009 i

> [...]
> http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/104694:Vejle--En-fartdjaev
> el-taler-ud Men hans kæreste har vel sagt hvad der skal siges !!

Sådan en nar: "Jeg håber bare, at jeg ikke tager andre med mig, hvis
der sker noget, tilføjer Kim." Han gør i hvert fald sit til at man skal
strække sin risikovillighed bare for at bevæge sig ud i trafikken

-

Den bilist her havde ikke en kinamands chance for at undgå at blive
ramt: http://ekstrabladet.dk/112/article1154573.ece

Fra : Jensen

Dato : 16-04-09 15:53

On 16 Apr 2009 06:35:40 GMT, Arne Lorenzen
<alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Sådan en nar: "Jeg håber bare, at jeg ikke tager andre med mig, hvis
>der sker noget, tilføjer Kim." Han gør i hvert fald sit til at man skal
>strække sin risikovillighed bare for at bevæge sig ud i trafikken

Med den nummerplade må alle engelsktalende da grine af ham.
Fart Gal = Prutte-tøs...

--
"Jeg ved en lærkerede,
jeg synes det er skæg'

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 16-04-09 08:19

"Grunnet" skrev >
> [...]
> http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/104694:Vejle--En-fartdjaevel-taler-ud
> Men hans kæreste har vel sagt hvad der skal siges !!
************
Urgh, det er da lige til at få noget galt i halsen over.

Jeg er glad for jeg ikke bor omkring Vejle.

--
/Jens S., Esbjerg
SYM Jet 100, GS 500 F

Fra : Armand

Dato : 16-04-09 09:42

Grunnet skrev:

> [...]
> http://www.vejleamtsfolkeblad.dk/artikel/104694:Vejle--En-fartdjaevel-taler-ud
> Men hans kæreste har vel sagt hvad der skal siges !!

Man har tydeligvis behov for enormt meget bekræftigelse når man sådan
skal have en provokerende nummerplade og konstant videofilmer for at
lægge sine bedrifter på internettet - Men man er fandeme hårdt ramt når
man ligefrem træder frem i pressen med det!
Hand mor må have ladet ham ligge for længe på sutten, eller faderen
været for meget på overarbejde :-/

Noget andet er at hvis én så sig totalt sur på ham viser det tyske klip
hvor uskyldigt man "kan komme til at køre ud foran ham" - Jég turde sq
ikke køre en meter på dén motorcykel/dragt =

--
Armand.

--
Armand.