Hein-gericke vs. Louis.
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 11-04-09 23:02

Hej NG

Jeg må efterhånden give op og indvistere i et nyt sæt lædertøj, i et par nr.
størrer end det jeg har.

Jeg tænker på at tage en lille tur til Tyskland i næste uge og shoppe.

Jeg har været i en Louis forretning, men aldrig i Hein-gericke. Har nogen
erfaringer mht. pris og kvalitet?

Jeg fryser næsten altid når jeg sover i telt, og soveposen skulle gå ned
til -17.
Nogle der har erfaringer med særligt varmt undertøj?

Vi ses derude

Charlotte.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-04-09 07:00

Charlotte P. Korsør skrev:
> Hej NG
>
> Jeg må efterhånden give op og indvistere i et nyt sæt lædertøj, i et par nr.
> størrer end det jeg har.

Det kryber om vinteren - kender det godt

> Jeg tænker på at tage en lille tur til Tyskland i næste uge og shoppe.
>
> Jeg har været i en Louis forretning, men aldrig i Hein-gericke. Har nogen
> erfaringer mht. pris og kvalitet?

Hvis du vil tage til tyskland, så tag til Hamburg,

Profil
Spaldingstrasse 210,

Hein Gericke GmbH & Co.
Spaldingstrasse 218

Polo
Spaldingstrasse 160,

Go To Helmstudio GmbH
Heidenkampsweg 32

Detlev Louis GIGA
Süderstrasse 83

Louis FUN COMPANY
Süderstraße 129

Heidenkampsweg forbinder Süderstrasse og
Spaldingstrasse der er parallelle og ligger med 5-600m mellem sig.
Altså rimeligvis inden for gå afstand.

Så er der da mulighed for virkelig at boltre sig i alt hvad der er til
rådighed.

> Jeg fryser næsten altid når jeg sover i telt, og soveposen skulle gå ned
> til -17.
> Nogle der har erfaringer med særligt varmt undertøj?

Man bør ikke fryse i en sovepose der skal kunne holde til -17 !
Så mon det er soveposen der er noget galt med?

Ellers fås der uldundertøj til viksne ala det man kan få til små børn,
altså noget ganske tyndt noget, det er også godt at have på under læder.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-09 09:22

> Man bør ikke fryse i en sovepose der skal kunne holde til -17 !
> Så mon det er soveposen der er noget galt med?

Eller ligge underlaget! Hvad sover du på? En luftmadras duer ikke hvis der
skal isoleres nedefra

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-04-09 21:00

"tp" <nomail> skrev i en meddelelse

> Eller ligge underlaget! Hvad sover du på? En luftmadras duer ikke hvis
> der skal isoleres nedefra

Hvad skal man vælge i stedet for? De der liggeunderlag på 3 milimeters
tykkelse er jo pisse elendige at ligge på.. Skal man så have både luftmadras
og liggeunderlag med, eller findes der en smart løsning? :)

Mvh Anders

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-04-09 21:09

On Sun, 12 Apr 2009 21:59:38 +0200, "Anders Houmark"
<no@email.available.dk> wrote:

Hej Anders.

>Hvad skal man vælge i stedet for? De der liggeunderlag på 3 milimeters
>tykkelse er jo pisse elendige at ligge på.. Skal man så have både luftmadras
>og liggeunderlag med, eller findes der en smart løsning? :)

Jeg har en selvoppustelig luftmadras af den type militæret anvender.
Den opfylder til fulde de krav mine gamle knogler kræver, og så fylder
den meget lidt når den er rullet sammen.
Jeg mener at den fås hos flere forhandlere i en civil udgave.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-04-09 10:19

Steen Gruby skrev:
> [...]
> den meget lidt når den er rullet sammen.
> Jeg mener at den fås hos flere forhandlere i en civil udgave.

hmm
jeg købte også et selvoppustelig, og det er egentlig fint nok, så længe
jeg ligger på det, for sammen med soveposen udgør overfladen en
skøjtebane der ville være et isarena værdigt - jeg glider simpelthen af

Er wolf camper modellen mon bedre (ikke med glat nylon overflade)?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-09 16:19

On Mon, 13 Apr 2009 11:18:31 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Er wolf camper modellen mon bedre (ikke med glat nylon overflade)?

Wolf'en er fin ru, men jeg købte den smalle, og det er lige i underkanten.
Kæresteriet har så købt 2 Sigma 198*66*5 til os, (bilcamping), og det duer.
I øvrigt nøjagtigt samme type som Wolf'en.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-04-09 07:30

J.C.Kløve wrote:

> Er wolf camper modellen mon bedre (ikke med glat nylon overflade)?

Metro har en der er lang nok til mig og ikke glat. Min kone har en
hundedyr 7cm's sag der er meget kraftig i stof og ventiler, jeg mener at
hun fandt den i Jensens i Hillerød (outdoor butik).

--
vh
Torben

Fra : Simon

Dato : 13-04-09 09:37

Anders Houmark wrote:

> Hvad skal man vælge i stedet for? De der liggeunderlag på 3 milimeters

De selv-oppustende har været nævnt og er sikkert rigtigt gode. En anden
(og billigere) mulighed er "æggebakken" ThermaRest Z-lite, som på grund
sin facon både er varmere og mere fjedrende end de flade skum-underlag:
http://www.friluftsland.dk/default.aspx?load=main&&Data=productprops&Key=16863&show=16863

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : S.B.

Dato : 12-04-09 07:50

> [...]
> til -17.
> Nogle der har erfaringer med særligt varmt undertøj?

Køb noget fornuftig ski-undertøj det koster ikke alverden og virker rigtig
godt, både som godnat tøj og når man triller rundt i de først forårs
måneder.
Desværre er det sjældent ret sexet at se på, hvad nogen piger jo har et
problem med

Søren

Fra : Peter

Dato : 12-04-09 21:28

Underlaget er nok vigtigere end undertøjet og soveposen.
Jeg skiftede til et Wolfcamper liggeunderlag og fryser ikke mere.
http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=81
Det er selvoppusteligt. Fylder ganske vist lidt mere end mange andre, men
det virker bare. Det eneste jeg er kold overfor er prisen, min nattesøvn er
det værd!!
mvh Peter

Fra : BikeManiac

Dato : 12-04-09 23:19

Efter min mening virker Hein Gericke mere kvalitetsorienteret. Louis
virker lidt Harald Nyborg agtigt - MC udstyr/tøj til masserne.

Lucas

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 13-04-09 07:26

> [...]
> til -17.
> Nogle der har erfaringer med særligt varmt undertøj?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Anbefaler Hein-Gericke eller Polo.
Louis synes jeg virker " poppet ".

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-04-09 08:12

Jon&Ann-Rikka skrev:

> "Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:49e11350$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Anbefaler Hein-Gericke eller Polo.
> Louis synes jeg virker " poppet ".

???
Nu er der to der "afbefaler" Louis, dels med henvisning til poppet, dels
med henvisning til "HaraldSkrald"

Så vidt jeg kan se er der ikke noget man kan få i Polo elle HG, man ikke
kan få tilsvarende/det samme hos Louis, derimod er der (godt som skidt)
betragteligt meget man kan få hos Louis man ikke kan få de to andre steder.

nå ja - det mest poppede IMO jeg har købt, er da for øvrigt købt hos HG
til min datter :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 13-04-09 11:36

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> steder.
>
> nå ja - det mest poppede IMO jeg har købt, er da for øvrigt købt hos HG

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nå ja.. kan jo kun dele mit synspunkt. Jeg synes servicen hos Karla i HG (
Skandinavian park ) samt hos Polo var bedre end den jeg oplevede hos Louis.
Jakken + bukser jeg købte hos HG, ( og for så vidt min 2.delte læderlap ),
holder nu på 7. år uden voldsomt se-bart slid, så jeg er godt tilfreds med
kvaliteten. Men som sagt er det kun mit synspunkt.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-04-09 11:46

> [...]
> ), holder nu på 7. år uden voldsomt se-bart slid, så jeg er godt
> tilfreds med kvaliteten. Men som sagt er det kun mit synspunkt.

jo jo godt ord igen - det er såmend ikke for at fremhæve Louis specielt,
men jeg finder bestemt ikke at det vil være fornuftigt at udelukke dem.
Og jo Karla er sød og hjælpsom bestemt, men det syntes jeg nu også de
var i Hamburg (Louis) selv om de ikke talte dansk

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 13-04-09 11:51

> [...]
> Og jo Karla er sød og hjælpsom bestemt, men det syntes jeg nu også de var
> i Hamburg (Louis) selv om de ikke talte dansk

xxxxxxxxxxxx

Yup.. enhver må gøre deres erfaringer og habdle på baggrund af disse.

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-04-09 14:27

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og jo Karla er sød og hjælpsom bestemt, men det syntes jeg nu også de var
> i Hamburg (Louis) selv om de ikke talte dansk

Helt enig, jeg har kun fået god service i Louis (samt alle andre butikker vi
var i, i Hamborg.. Har også været i nogle i Berlin, de var også fine).
Da den butik vi besøgte ikke lige havde handlebar rizerz (der var virkelig
smæk på s z og c ved den ekspedient vi talte engelsk med :). så han
anbefalede os nogle andre Louis butikker..

Vi var også i Polo, og da de ikke havde en læderdragt jeg kunne lide,
anbefalede ekspedienten os (igen på engelsk) at tage forbi 2-3 andre
butikker, og ingen af dem var Polo butikker, men bare i nabolaget. God
service synes jeg.
Endte også med at købe en Bags-connection taske hos Polo

Vi kom forbi en butik der hed Helmet studio, meget lille sammenlignet med de
andre, og KUN tøj.. Vi var lige ved at gå videre, men nu var vi jo dernede..
Igen en super god service. Ekspedienten kunne ikke så godt engelsk, og min
ven og jeg er elendige til tysk, så ekspedienten fik kaldt på en lidt ældre,
meget høj makker ud fra baglokalet, og han var oprindeligt fra England, han
fungerede så som tolk.. Vi havde det pisse sjovt! Købte en 2 delt Berik
dragt hos dem, samt et Daineese rygskjold..

Der var også en anden butik, som jeg desværre havde glemt navnet på.. Men de
havde en masse Rukka tøj, og det var rimelig billigt :)

Mvh Anders

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 13-04-09 10:05

Hej igen.

Ja selvfølgelig har jeg en luftmadres, idet jeg ikke syntes at min gamle ben
på 43 år, er i form til de selvoppustelige. Men måske er de blevet bedre?
Syntes bare også at de fylder en del. Den fra friluftland er måske en
mulighed.

Soveposen, tjaaa, jeg ved ikke hvem der har komfort temp. ved -17, det er
bare ikke mig.

Har set på ski undertøj, og der er jeg HELT ligeglad om det er sexy eller
ej, vil bare have varmen. Men der er så mange slags, så der er jeg gået lidt
i stå i min recearch.

Knus og tak for input

Charlotte

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-04-09 07:35

Charlotte P. Korsør wrote:

> [...]
> på 43 år, er i form til de selvoppustelige. Men måske er de blevet bedre?
> Syntes bare også at de fylder en del. Den fra friluftland er måske en

De er blevet meget bedre. Man kan få mange forskellige tykkelser og
bredder - og det er helt sikkert luftmadrassen der lukker jordkulden
lige op til dig. Min ellers kræsne kone på omkring din alder er glad for
sin 7cm's selvoppustelige madras, efter mange år med camping på
luftmadras. Nu fryser hun ikke mere

--
vh
Torben