Jubilæumsfilosoferen
Fra : Armand

Dato : 08-04-09 22:53

Her ovenpå stressen omkring min nylige fødselsdag, går det op for mig at
jeg helt og holdent har forglemt at jeg en måneds tid forinden havde
været at finde her på gruppen igennem samfulde 10 år

Ikke at der er noget ekstremt deri - der er stadig jævnlige skribenter
der allerede var igang de jeg kom til fra højre, men faktisk er gruppen
ikke mange år ældre end dét!

Selvom jeg egentlig vár opmærksom på det hen på vinteren, blev jeg
mindet om det under gennemlæsning af min gæstebog, der er genbrug af
samme fra min 40-års fødselsdag. Og fra dengang var der en der
kommenterer min entre på gruppen med en "misytring" om at gruppen var
blevet et helvede at downloade

Dét giver så samtidig tid til eftertanke:
Tænk sig at på blot ti år er et ord som: "modem" blevet helt fremmed og
download er noget der sker med en fart så man ikke regner det for noget
på nyhedsgrupperne
Jeg selv er nok en af de allersidste her på gruppen der gik fra modem
(husker hvorledes jeg ærgredes over at blive linket til tunge
videosekvenser med 56kb opkalds-DL ).
Mon der overhovedet er nogen der stadig er på derigennem ???

Og når nu der alligevel filosoferes: Hvorledes mon det så ser ud om 10
år :-/
Ved denne vinters mandtal viste der sig et markant mandefald ligesom
indlægs-statistikken bekræftede det samme.
- Er der mon blevet sagt/skrevet hvad der kan skrives om det begrænsede
emne, og klarer Google bedre problemerne for givne newcomers?
- Vedbliver nyhedsgrupper at blive en tilgængelig service hos net-udbyderne?
- Udvikler teknologien sig mon til uforudseelige højder
(billede/online/yuo name it) ?

Jeg tager sq lige et tiår mere og ser hvad det ender med, og piller nok
dette indlæg frem igen til den tid

På den anden side, så plejer jeg at sige at 10 år er mange år frem i
tiden at planlægge som motorcyklist

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 09-04-09 07:42

> - Er der mon blevet sagt/skrevet hvad der kan skrives om det begrænsede
> emne, og klarer Google bedre problemerne for givne >newcomers?

jeg synes stadig gruppen her giver bedre svar end fx motorcykelgalleriet, da
gruppen er mere seriøs, og folk har det med at forsvinde hvis de ikke kan
klare tonen og de kontante svar.

> - Vedbliver nyhedsgrupper at blive en tilgængelig service >hos
> net-udbyderne?

frygter de forsvinder stille og roligt, men kunne godt tro at de blev holdt
i live, i hvert fald bruges de stadig flittigt til download af diverse ting,
men så er det på betalingsservere.

> Jeg tager sq lige et tiår mere og ser hvad det ender med, og piller nok
> dette indlæg frem igen til den tid

jeg skal gerne drille dig 10 år frem, selvom du ikke bider så hårdt som du
gjorde da jeg begyndte at læse med for en 7-8år siden.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Grunnet

Dato : 09-04-09 20:07

"Thomas Jensen" <oelhunden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> jeg skal gerne drille dig 10 år frem, selvom du ikke bider så hårdt som du
> gjorde da jeg begyndte at læse med for en 7-8år siden.

Her er jeg helt enig med Thomas - du bider ikke så hårdt mere

Jeg har fulgt gruppen siden slutningen af 1998 (det var det år jeg "tog"
MC-kørekortet) og jeg husker udemærket mit første "møde" med Armand - jeg
havde svaret på et indlæg om olietyper (religion) og fik (fortjent eller
ufortjent - kan ikke huske det) et ordentigt "rap over nallerne" af Armand.

Men læg lige mærke til - jeg er her endnu - så du skræmte mig ikke væk fra
gruppen (hvilket måske kan tyde på at "rappet" var fortjent).
Jeg får ikke kørt så meget MC mere (den er stadig ikke kommet frem fra
vinterhiet og sidst år blev det til under 500 km), men gruppen her følger
jeg næsten dagligt, den vil jeg ikke undvære.

Gruppen er en god blanding af morsomme indlæg og så de dybt seriøse indlæg
med lige så seriøse svar, hvilket gør gruppen værd at følge, samdig med at
der er meget lidt "mudderkastning". Lad det fortsætte på denne måde, da det
er disse ting der gør at gruppen vil overleve.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 23:05

Grunnet skrev:
> [...]
> ufortjent - kan ikke huske det) et ordentigt "rap over nallerne" af Armand.

Hæ!
Prøv at google dig til debatten - Måske at du følte det hårdere end det
var og derfor også husker det som sådant :-/
Ikke at jeg fornægter at have bidt ind imellem, men tidligt er man også
mere følsom end med år på bagen (det være sig usenet, såvel som
mc-branchen) og det kunne være sjovt at erfare din genoplevelse af sagen
hér flere år efter

Jeg husker ikke at Bager havde XJ600, men derimod at Kløve blev vældig
fornærmet over min nedladenhed over modellen. Men det ér glattet ud
sidenhen

10 år ér længe og folk er da også kommet og gået gennem tiden.
Personligt er mine største skuffelser de meget news-aktive studerende
der åbentlyst får et og andet at se til efter at eksamen er i hus! Men
efter at have defineret årsag og sammenhæng her jeg forliget mig bedre
med det. Til gengæld har det sat sit præg på min opfattelse af sådannes
ihærdighed den dag i dag

Indimellem dukker der uvilkårligt nogle gamle gruppe-deltageres navne op
i erindringen:
Bl.a. Jørund, der hidtil er den eneste der nærmest er død i armene på os
Men også en Thomas der et års tid sprællede hårdt imod gruppens
stivnakkede holdning til ham og has GSXR750 á hans første motorcykel.
Han forsvandt egentlig meget pludselig (selvom det som sådan lå i
kortene at han ville kunne boltre sig bedre på andre mc-fora), så man
kan ikke lade være med at tænke på om han virkelig overlevede på den
750'er, endsige nåede at udvikle sin mc-hobby i brugbar form :-/

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-04-09 09:31

> [...]
> mere følsom end med år på bagen (det være sig usenet, såvel som
> mc-branchen) og det kunne være sjovt at erfare din genoplevelse af sagen

du har nok ikke ment det så hårdt, når man først har fanget tonen herinde og
de faktisk gode intentioner bag, lærer man at tage lidt blødt på indlæg der
kan virke hårde, og så tage det man kan bruge til sig.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Grunnet

Dato : 10-04-09 10:09

> [...]
> mere følsom end med år på bagen (det være sig usenet, såvel som
> mc-branchen) og det kunne være sjovt at erfare din genoplevelse af sagen

Tja! Nu er jeg jo en ældre herre, hvilket må have en vis indflydelse på min
hukommelse (alzheimer ligth).
Det er lykkes mig at finde et 9 år gammelt indlæg om olie hvor vi "mødes",
og der kan jeg absolut ikke læse mig til "et rap over nallerne".
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/41946ac7c30fe1ea/914708f5c983b7be
Så det må være min hukommelse det er galt med, forstået på den måde at det
må være en tråd om et andet emne der har givet "rappet" - og hvem ved, måske
var det slet ikke dig der gav det )
Du har jo også ret i at man som læser af gruppen bliver mere "hårdhudet" med
årene, efterhånden som man vænner sig til tonen og ved at den til tider
hårde tone ikke bunder så dybt.

Fra : Armand

Dato : 10-04-09 11:25

Grunnet skrev:
> [...]
> Det er lykkes mig at finde et 9 år gammelt indlæg om olie hvor vi "mødes",
> og der kan jeg absolut ikke læse mig til "et rap over nallerne".

Hæ! sjovt nok at gense

> [...]
> årene, efterhånden som man vænner sig til tonen og ved at den til tider

Jeg tror faktisk ikke at det nødvendigvis er gruppen der hærder, men
mere at man modnes og ikke føler sig så angrebet blot nogen er uenig,
som man kan gøre i sine sidste teenage-år (holddakæft hvor jeg lyder
gaaaammel nu! ) Jeg kan til en vis grad genkende det fra
læreknægtene på arbejde: Selvom de principielt er på indlærngs-stadiet
kan man godt opleve at en og anden føler sig angrebet og bebrejdet over
at få et fagligt tip á:"man kán nu også bare lige gøre det sådan her" !

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-04-09 14:16

On Fri, 10 Apr 2009 12:24:51 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

> [...]
>kan man godt opleve at en og anden føler sig angrebet og bebrejdet over
>at få et fagligt tip á:"man kán nu også bare lige gøre det sådan her" !

Et sikkert tegn på at alderen begynder at trykke er den alvor hvormed
alle mulige mærkedage, så som runde fødselsdage, jubilæer mm, bliver
omgået (fejret).

Og så er der lige den der med lærlingene.
I min læretid var det således:
Det hedder "javel mester" når der deles viden ud.
Ellers faldt der brænde ned

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 10-04-09 15:05

Steen Gruby skrev:
> [...]
>

> Og så er der lige den der med lærlingene.
> I min læretid var det således:
> Det hedder "javel mester" når der deles viden ud.

Nu er det jo langtfra alle lærlinge der er lige genstridige og lidt
trods er vel også et positivt tegn!
Yngstelærling holder ryggen rank med forklaringen om at som lærling er
det først 3. gang han gør en fejl at man kan bebrejde ham!
Mine nærmeste lærlinge formår generelt at være nysgerrige og lytte
(eller blot se interesserede ud?) når den gamle smedesvend vrøvler nogle
af sine faglige floskler af.
Så sent som i den forgangne uge har jeg netop filosoferet over at de
mange år frem i tiden, som svend, sikkert kommer til at stå overfor en
næsten jævnaldrende kollega og konstantere: "nå, DU har også stået i
lære under Armand, siden du bruger X vending eller Y historie"

--
Armand.
(hvis foretrukne lære-anekdoter omhandler Boing 707 hhv. en same i den

Fra : Cykellapper

Dato : 09-04-09 10:19

> Jeg tager sq lige et tiår mere og ser hvad det ender med, og piller nok
> dette indlæg frem igen til den tid

Vi er mange, der er glade for at kunne trække på din enorme viden - og
kvalificerede holdninger.

Tak for det! - og tillykke med jubilæet

I øvrigt et skulderklap til os alle herinde. Her er en god og kammeratlig
tone, der efterhånden er sjælden på usenet. Lad os bevare den gode ånd.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : KentBM

Dato : 09-04-09 11:57

Armand skrev:
> [...]
> - Er der mon blevet sagt/skrevet hvad der kan skrives om det begrænsede
> emne, og klarer Google bedre problemerne for givne newcomers?
De mange muligheder som findes i dag er desværre nok ikke en fordel for
dk.fritid.motorcykler. For 10 år siden ville 100 motorcyklister være
her, men i dag vil de 40 være på Facebook, 40 på motorcykelgalleriet og
40 her. Der vil selvfølgelig være et overlab, men det bliver sværere at
få samling om tingene.

Men det kan da sagtens være, at jeg er kommet på Facebook om 10 år. Om
ikke af lyst så af nødvendighed.

--

Kent

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 12:01

KentBM skrev:

> [...]
> få samling om tingene.
> Men det kan da sagtens være, at jeg er kommet på Facebook om 10 år. Om

Jup. Netop Facebook var en af mine overvejelser; men som du synes også
jeg at man udstiller sig rigeligt på newsg. og kan slet ikke forestille
mig som navlepiller på fjæs-bogen!

--
Armand.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 09-04-09 14:21

> Og når nu der alligevel filosoferes: Hvorledes mon det så ser ud om 10 år
> :-/

Det tror jeg vi er mange der gerne ville vide, en PC og en MC vil unægtelig
se noget anderledes ud til den tid

> [...]
> - Er der mon blevet sagt/skrevet hvad der kan skrives om det begrænsede
> emne, og klarer Google bedre problemerne for givne newcomers?
Google er et glimrende sted at søge konkrete oplysninger, men jeg bruger
Usenet til at læse om erfaringer, produktoplysninger der ikke er skrevet af
sælgeren og ikke mindst gode råd om dette og hint. Her kan Google på ingen
måde være med.

> Jeg tager sq lige et tiår mere og ser hvad det ender med, og piller nok
> dette indlæg frem igen til den tid

Vi har sikkert alle nogle personer her i Usenet som vi lige skal se hvad
mener om et indlæg, og jeg selv har tilladt mig at inkludere dine blandt
disse personer. Synes som de andre at der er en god tone, og ikke mindst en
ånd omkring MCér og erfaringsudveksling som er guld værd for undertegnede.
Så også herfra; tillykke med jubilæet - jeg er her også om 10 år
De bedste hilsener
John

Fra : Hekto

Dato : 09-04-09 07:32

On Apr 9, 1:01 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Jup. Netop Facebook var en af mine overvejelser; men som du synes ogs
> jeg at man udstiller sig rigeligt p newsg. og kan slet ikke forestille
> mig som navlepiller p fj s-bogen!
>
> --
> Armand.

Der sker jo hele tiden en udvikling. Den stærkeste vil overleve.

dk.fritid.motorcykel tror jeg er sejlivet p.gr.a. høj faglighed og god
selvjustits.
Motorcykelgalleriet tror jeg ikke overlever - det er en indtægtskilde
uden nogen MC-relateret seriøsitet bag.
Der findes mange andre fora rundt om på nettet, der har noget med
motorcykler at gøre - men meget få af dem opnår nogen nævneværdig
aktivitet. Af dem er motorcykelforum.dk nok et af de bedre.

Faren ligger i spredningen af information, så man lige pludseligt skal
lede mange steder på nettet. Styrken her er at der er megen
information samlet ét sted - i nyhedsgruppen.

--
/Hekto

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 14:59

Armand skrev:
> Her ovenpå stressen omkring min nylige fødselsdag, går det op for mig at
> jeg helt og holdent har forglemt at jeg en måneds tid forinden havde
> været at finde her på gruppen igennem samfulde 10 år

Gravede lige lidt i det:
Ret præcist én måned før min fødselsdag qua 22.feb.1999 (á i starten
under handle't: @vip.cybercity.dk og signeret: Kim.

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-04-09 15:17

Jeg dukkede op i gruppen ½ år før Armand, og kan godt huske indtoget.
Især da Armand påstod min XJ600'er var noget lort (hvilket den var )
Mit første indlæg var noget om at en CB 750 mini Bo´dór projekt var en
god ting at starte op på som begynder

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-04-09 15:27

> Jeg dukkede op i gruppen ½ år før Armand

Jeg fandt mit 1. indlæg: 9 august 1998 kl 9.00 (man var vel
studerende...)
Jeg er ved at tage kørekort, og vil købe en motorcykel her sidst i
efteråret. Jeg er 25 år gammel 1.96 høj. Jeg har
max 30.000Kr at købe motorcykel for. Jeg har lidt kig på en Honda Bol
d'or
750 fra ca. 83. Er det helt hen i vejret?
Er den for vild at starte på?
Er Honda dyre i stumper?
Er der andre valg der er helt åbenlyse basic cykler jeg har overset?
Hvad er sædehøjden på en Bol d'or?

Hold op der er flydt meget vand i åen

Fra : Armand

Dato : 09-04-09 17:07

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> [...]
> Jeg er ved at tage kørekort, og vil købe en motorcykel her sidst i
> efteråret. Jeg er 25 år gammel 1.96 høj. Jeg har.........

Jup!
Men trøst dig med at du tilsyneladende var så forudseende at du kun
nævnte alder og højde - Og ikke vægt!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 10-04-09 10:15

> Bager:
> Jeg dukkede op i gruppen ½ år før Armand
> Jeg fandt mit 1. indlæg: 9 august 1998 kl 9.00 (man var vel studerende...)

Og jeg dukkede op herinde omtrent samtidig med at jeg havde besluttet at
tage mc kørekort - Følge groups.google var det 27 Jan. 1998 - Onde tunge
påstår så at der gik rigtig mange år inden jeg købte en mc ... (Og jeg har
stadig aprilia'en - står i skammekrogen i udhuset og venter på at jeg tager
mig sammen og gør noget ved kølingen ...)

> Hold op der er flydt meget vand i åen

Uha ja ... og heldigvis også mange km under hjulene* ... Det er jo ikke
'indernet' og usenet det hele ...

* 165.000km fordelt på blot 3 mc'er
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 150 1998

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-04-09 16:06

On Thu, 09 Apr 2009 15:58:35 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Orakulix.

> [...]
Tillykke med føs'daen - Nu er du jo gammel
(Ikke protestere - Spørg datteren din) )))

>Gravede lige lidt i det:
>Ret præcist én måned før min fødselsdag qua 22.feb.1999 (á i starten
>under handle't: @vip.cybercity.dk og signeret: Kim.

Det må nu ha' været ret fredsommeligt - Jeg husker ingen knuppede ord
fra dengang, men det er også længe siden.
Jeg har nok skrevet mit første indlæg ca. et år før dig.
Jeg husker tonen lige så venlig som i dag, og oplysningsniveauet for i
øvrigt også.
Det er min bestemte opfattelse at det der holder de værste finker fra
fadet er at alle er mere "legitime" i denne news gruppe end i så mange
andre - Anonyme tror de kan tillade sig hvad som helst, hvilket er en
lidt kedelig tendens.
På den anden side har news grupperne den kæmpe fordel at der ikke er
nogen der "ejer" dem, så det er op til os selv at holde stien ren.

Det tekniske niveau her passer mig fortrindeligt - Det er lige
nøjagtigt på et niveau der ofte tvinger mig til at grave dybt i kisten
for at finde et evt. svar - Som jeg for i øvrigt ofte ikke skriver
idet et par af de faste skribenter (Guess who) oftest har svaret før
jeg får mig nosset færdig og svaret dermed er irrelevant.
Eller nogle gange - Heldigvis hvis jeg ville have været på tynd is

Jeg tror (håber) at news grupperne vil bestå trods private fora som
f.eks. "Fjæs".
Jeg har kigget på Fjæs, opfordret af min håbefulde pode, men trak
hurtigt følehornene til mig.
For overhovedet at komme indenfor skal man opgive persondata jeg
bestemt foretrækker at holde for mig selv, og da jeg en morgen i
radioen hørte en af Fjæs danske ejere udtale at man overvejede at
sælge disse data til kommercielt interesserede, blev jeg endnu mere
kold over for det projekt - Mængden af spam i min mailbox er helt
tilstrækkelig

Jeg vælger derfor at blive hængende i news gruppen så længe den og jeg
eksisterer.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Houmark

Dato : 09-04-09 22:06

> Her ovenpå stressen omkring min nylige fødselsdag, går det op for mig at
> jeg helt og holdent har forglemt at jeg en måneds tid forinden havde været
> at finde her på gruppen igennem samfulde 10 år

Tillykke med fødselsdagen og jubilæet!

> Ikke at der er noget ekstremt deri - der er stadig jævnlige skribenter der
> allerede var igang de jeg kom til fra højre, men faktisk er gruppen ikke
> mange år ældre end dét!

Jeg googlede lige i grupperne, og kan se, at jeg selv kom ind for næsten 9
år siden, som 17 årig :)
Spurgte efter en bagsædetur for at se om det var noget for mig at køre
motorcykel.. Svarene kom fra mange folk, flere af dem er desværre hoppet af
(f.eks. Lars Molnit, Jens Arnfast m.f.).. Fik faktisk en tur af en der
hedder Thomas Nielsen, han kørte på en VFR.
Hold kæft hvor var jeg bare solgt!

> [...]
> min 40-års fødselsdag. Og fra dengang var der en der kommenterer min entre
> på gruppen med en "misytring" om at gruppen var blevet et helvede at

Haha det husker jeg godt. Folk skulle ikke poste i HTML, det fyldte jo 0,5
KB mere, og hvis alle gjorde det, så ville det tage 3 minutter længere at
downloade hele gruppen når du gik online! heheh :)

> [...]
> videosekvenser med 56kb opkalds-DL ).
> Mon der overhovedet er nogen der stadig er på derigennem ???

Jeg tror slet ikke man kan koble op via modem længere? hehe.
Hold op hvor er der sket meget på de år. Jeg sidder i dag med en 20/20 mbit
forbindelse. I dag kan jeg jo downloade mere på den tid det tager at gå ud
med skraldeposen, end jeg kunne på et helt døgn dengang jeg kørte med modem

Tilbage i 2000 koblede jeg op via modem, og en stor del af lønsedlen
dengang, blev brugt på at betale internetopkoblingen.. Når det virkelig gik
løs for sig, ja så røg alle pengene til internetforbindelsen, og så måtte
man liige tage sig sammen næste måned, og ikke være så meget online hehe.

> [...]
> net-udbyderne?
> - Udvikler teknologien sig mon til uforudseelige højder

Jeg tror ikke, at der vil være særlig meget gang i Usenet om 10 år. Folk
falder fra, og det er som om der ikke kommer flere til. Der mangler frisk
blod.
Folk kan ikke forstå, at man kan nøjes med et tekstbaseret diskutionsforum,
hvor man ikke kan dele video eller filmklip, hvor man ikke kan have avatars
eller personlige signatur-billeder, og nybegyndere har svært ved at finde ud
af, hvordan de skal befærde sig.. Og så er det jo nemmere at finde et PHP
bulletin-board forum, som de kender fra utallige andre sider af.. Sørgeligt
synes jeg.

Et andet problem er, at flere og flere udbydere vælger at skrotte deres
usenet servere. Folk bruger dem jo ikke, og de koster flere og flere penge
at vedligeholde. Datamængden der bliver sendt dagligt er VOLDSOM, grundet
mange bruger grupperne til fil-deling, og det koster penge.. samt serverne
skal være gigantiske og have tonsvis af plads. Det gør nok, at mange
udbydere vælger at stoppe med den service.
Jeg køber selv min usenet adgang i dag. Det er ikke så dyrt, til gengæld er
det stabilt og har 1 års rentention på alle artikler.

> Jeg tager sq lige et tiår mere og ser hvad det ender med, og piller nok
> dette indlæg frem igen til den tid

Jeg skal nok blive og hænge ud herinde :)
Mvh Anders

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-04-09 09:53

> Haha det husker jeg godt. Folk skulle ikke poste i HTML, det fyldte jo 0,5
> KB mere, og hvis alle gjorde det, så ville det tage 3 minutter længere at
> downloade hele gruppen når du gik online! heheh :)

det havde sgu helt glemt.
Kan også huske man fik godt nok fortalt hvis man ikke quotede rigtigt.

> Jeg tror slet ikke man kan koble op via modem længere? >hehe.

det kan man godt men det er så typisk med mobiltelefon, men det er jo blevet
ubrugeligt, prøv bare at gå ind på en netavis, det tager jo en krig... Især
når det er uden gprs og 3, bruger det i nødstilfælde på arbejdet.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Bo Nielsen

Dato : 10-04-09 22:56

> [...]
> bulletin-board forum, som de kender fra utallige andre sider af.. Sørgeligt

De fleste vil nok synes, at nogen former for udvikling er sørgelig - det
er vel i mange tilfælde et spørgsmål om nostalgi (jeg bruger for
eksempel stadig den gamle kommatering, da jeg synes, den ny ikke giver
tilstrækkelig læsbarhed).

De fleste af brugerne (om ikke alle?) her på gruppen, kan sandsynligvis
huske, at man rent faktisk har kunnet klare sig uden mobiltelefon, og
det vel i grunden var rart, at man ikke altid "var på"?

> [...]
> skal være gigantiske og have tonsvis af plads. Det gør nok, at mange
> udbydere vælger at stoppe med den service.

Hæ, blev s'gu noget overrasket, da jeg skiftede til 3, og på
forespørgsel til support fik fat i en knægt, der ikke anede, hvad
begrebet nyhedsgrupper dækkede over Og det til trods for jeg kun har
anvendt teknologien ca. 4 år. Selv deres tekniker mente, det var en
håbløs gammeldags teknologi

> Jeg køber selv min usenet adgang i dag. Det er ikke så dyrt, til gengæld er
> det stabilt og har 1 års rentention på alle artikler.

Hm, jeg er (som en konsekvens af ovenstående) begyndt at bruge SUNSITE,
og det skal jeg da ikke betale for. Hvad går dit system ud på?

> Jeg skal nok blive og hænge ud herinde :)

Jo tak, tror også jeg hænger på, så længe som muligt

ScooterBo

Fra : AndersH

Dato : 11-04-09 13:08

"Bo Nielsen" <bonielsennrsb@3mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er vel i mange tilfælde et spørgsmål om nostalgi (jeg bruger for eksempel
> stadig den gamle kommatering, da jeg synes, den ny ikke giver

Jeg er et vane-dyr, og har ikke let ved at omstille mig til nye ting .
Jeg bruger ældgamle versioner af computer programmer, da jeg synes nyere
oftest er for poppede. Jeg har f.eks. ikke brug for, at Winamp kan afspille
video eller have indbygget en browser..

> De fleste af brugerne (om ikke alle?) her på gruppen, kan sandsynligvis
> huske, at man rent faktisk har kunnet klare sig uden mobiltelefon, og det
> vel i grunden var rart, at man ikke altid "var på"?

Jeg bruger min mobiltelefon utrolig lidt.. Folk kan f.eks. ikke forstå at
jeg ikke har telefon med på arbejdet, men jeg har det bare sådan lidt, at
når jeg er på arbejde, ja så skal jeg ikke sidde og SMS'e.. Og skal folk i
kontakt med mig, ja så kender de mit arbejdsnummer.

> Hm, jeg er (som en konsekvens af ovenstående) begyndt at bruge SUNSITE, og
> det skal jeg da ikke betale for. Hvad går dit system ud på?

Jeg har også benyttet mig af Sunsite (dotscrppopa eller hvad de hedder i
dag), men jeg havde problemer med at komme på Sunsite serveren en overgang,
og så købte jeg adgang til usenet hos www.giganews.com . Det fungerer på
samme måde som Sunsite, men de har også binære grupper.

Mvh Anders

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-04-09 11:40

Armand skrev:
> Her ovenpå stressen omkring min nylige fødselsdag, går det op for mig at
> jeg helt og holdent har forglemt at jeg en måneds tid forinden havde
> været at finde her på gruppen igennem samfulde 10 år

Tja tiden går

Når jeg tænker tilbage så springer navne som Lindholt, Gert Bo
Thogersen, Morten Juel og Freddy Lang frem i hukommelsen, som navne man
ikke ser mere, og som var meget aktive da jeg sluttede mig til NG.

Jeg fandt en meningsudveksling mellem Armand og jeg om XJ'eren, men den
var nu ganske fredsommelig, og største begynder-kontrovers var faktisk
med Rittig, hvor vi var tæt på det røde felt.

Jeg kikkede lige på JAN 2003 - der var 3582 indlæg!!!! (mod 833 i 2009)
Så der er ingen tvivl om hvad vej det går :-\

Det kræver lidt mere af brugeren at komme ind i en NG end i et "forum",
og det tror jeg er een af forklaringerne på det vigende antal, på trods
af at der aldrig har været så mange MC'ister.

Jeg spurgte en newbee (ingeniør) forleden om han kendte til USENet
og News strukturen, (i forventning om at en "tekniker" selvfølgelig
vidste alt om dette) - det gjorde han ikke

Jeg *orkede* ikke at forklare om at finde en klient, en ordentlig
udbyder og valg af NG - når han "bare" kan finde et forum med 3 klik...

Det positive er at forbiflyvende "troll's" er færre i NG end så mange
andre steder.

Stedet her er præget af stor seriøsitet, og det er ikke NG's skyld (se
blot Bil-gruppen hvor er par stykker notorsik afsporer enhver fornuftig
debat om noget som helst - det er brugerne og det at de faktisk mødes af
og til rundt om i det ganske land. (Desværre kunne jeg ikke finde
hverken Knud D, HKL eller Cykellapper på Campen torsdag, men mødte så
Peter) Det at man har set dem man diskuterer med i øjnene *live* gør en
stor forskel tror jeg.

Om jeg vil være her om 10 år? Jeg tvivler, hvis udviklingen fortæstter
er der for lidt at komme efter.

Spørgsmålet er om vi ikke "om ikke så lang tid" er nød til at bide i det
sure æble og finde et forum at husere på - hvem ved, måske vi kunne
hoste vores eget Bulletin-board, udformet så det ligner en NG, uden alt
for meget "lir" og "røvgas".

Det største tab som jeg ser det, vil være hvis kontakten til de mange
man har lært at kende herinde går fløjten, fordi vi spredes på
forskellige fora på nettet...

For der er trods alt mange fine minder fra DFM tiden med TPT, flere
besøg i Fredericia, karoline, Esbjerg, campen, hyggeture, bededagstræf m.v.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-04-09 16:59

On Fri, 10 Apr 2009 12:40:09 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

> [...]
Der var også Lars Hylgaard og Jeppe Degnbol.
De var ikke kedelige

Men som så mange andre gik der vist familie i den, og så måtte livet
på to hjul tage en pause.
For dem som så mange andre )

Jeg ved ikke om jeg tager 10 år til - Det må tiden vise.
De sidste 10 år er gået fint, og denne NG har været en stor del af
dem.
Der gåe ikke mange dage imellem jeg læser med - Det er blevet lidt af
en vane jeg har det svært med at komme ud af.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 10-04-09 17:44

Steen Gruby skrev:

> Der var også Lars Hylgaard og Jeppe Degnbol.
> De var ikke kedelige

Hyldahl, var det vist :-/

Han, Uffe R B Andersen og måske også Degnbøl(?) var faktisk fadderne til
denne nyhedsgruppe!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-04-09 18:28

> Han, Uffe R B Andersen og måske også Degnbøl(?) var faktisk fadderne
> til denne nyhedsgruppe!

Os fra PMC er simpelthen nogle fandens karle! Uffe kører stadig den
samme Guzzi men jeppe er gået over til biler på Nürburg Ring.

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-04-09 18:31

On Fri, 10 Apr 2009 18:44:20 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Hyldahl, var det vist :-/

Hyldahl - Naturligvis (nu ved du hvad der venter dig - Alzheimers ->
fremskreden).
>Han, Uffe R B Andersen og måske også Degnbøl(?) var faktisk fadderne til
>denne nyhedsgruppe!

Hæ, det er Degnbol - Der var fart på
Det med tilblivelsen ved jeg godt - Og Kai "huggede" æren af første
indlæg i gruppen for næsen af Uffe og Hylle
Jeg vil påstå at tonen i gruppen er grundlagt af d'herrer, og den har
heldigvis ikke ændret sig meget.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 15-04-09 20:11

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> [...]
> wrote:
>
> Hej Armand.

> Hyldahl - Naturligvis (nu ved du hvad der venter dig - Alzheimers ->

Lars Hyldal, tak. Lars skrev OTD'en som fik gruppen oprettet. Jeg ved
ikke om Uffe og Jeppe var supportteam, siden jeg boede i Oslo på det
tidspunkt.

> Hæ, det er Degnbol - Der var fart på
> Det med tilblivelsen ved jeg godt - Og Kai "huggede" æren af første
> indlæg i gruppen for næsen af Uffe og Hylle

- og jeg er her fortsat, selvom jeg halvsover omme bagerst i
lokalet det meste af tiden. Uffe kigger stadig ind fra tid til anden.

> Jeg vil påstå at tonen i gruppen er grundlagt af d'herrer, og den har
> heldigvis ikke ændret sig meget.

Min "tone" var grundlagt fra den norske gruppe (no.alt.motorsykler aka
nam) og den har nok også lagt en god del af stilen siden jeg var en af
de meget aktive de første X år.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 11-04-09 06:56

Ja, stort tillykke også herfra Armand.

Jeg er kun stødt på dig en enkelt gang in real life, hvilket var engang ved
Karoline. Fra den tid hvor der blev solgt legendariske nummerplade skilte
med dk.fritid.mc og hvor Allan Rasmussen brændte cd'er med
motorcykelfilm (vistnok Pascal rundt om Paris og Honda 300 km/t osv.)

Har ikke deltaget så meget i de tekniske debatter, da jeg ikke er den store
skruer. Holder dog utroligt meget af gruppen som læsested, og har fået mange
gode fif. En af dem jeg ynder at hive frem, er din "Trolden" der sidder ude
i vejsiden og vinker i svingene ......

Sjovt lige at finde de ældste indlæg frem, idet jeg dog svagt husker noget
med at finde den rette, endelige signatur, og hvad ville man nu kalde sig
osv.

Mit ældste indlæg kan jeg finde 18. feb. 1999 - tror dog jeg var på "lidt
før" Det var dengang det sædvanlige:

1. marts begynder foråret:

Ti-hver-ti-fald for os der kører i TD. Så skal maskinen luftes NÆSTEN uanset
vejret !!!!!!!!

Og nu glæder jeg mig bare til week-enden - og Herning !
/jens

--
/Jens S., Esbjerg
SYM Jet 100, GS 500 F

Fra : Knud Dam

Dato : 13-04-09 10:04

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at man har set dem man diskuterer med i øjnene *live* gør en stor forskel

HKL og jeg m.fl. ankom til Campen torsdag ved 16 tiden og vi ledte efter dig
og Cykellapper adskillige gange; men vi fandt jer ikke.

Var der til lørdag og havde et par rigtigt gode dage med snak, køretur på
Djursland og rigeligt med forfriskninger.

; - )

KD

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-04-09 10:15

Knud Dam skrev:
> [...]
>
> Var der til lørdag og havde et par rigtigt gode dage med snak, køretur på
> Djursland og rigeligt med forfriskninger.

HA! Så _var_ det dig jeg mødte i "det gode sving" lige inden campen

Jeg kørte derfra ca kl 16, og passerede en FZ1K på vej ned ad bakken mod
svinget, og tænkte - "det er sgu Knu'" - men var ikke sikker nok til at
vende :-\ (Jeg havde set mange "knud'er" de 3 timer jeg ver der )

Pokkers nok!

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Knud Dam

Dato : 13-04-09 20:11

> [...]
> svinget, og tænkte - "det er sgu Knu'" - men var ikke sikker nok til at
> vende :-\ (Jeg havde set mange "knud'er" de 3 timer jeg ver der )

*GGG*

Vi var pladsen rundt nogen gange og kikke efter jer ...

Der bliver en anden gang ... og der må vi så koordinere tiden og ikke kun
datoen.

; - )

KD

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 13-04-09 11:48

> [...]
> dette indlæg frem igen til den tid
>
> På den anden side, så plejer jeg at sige at 10 år er mange år frem i tiden

Tillykke Armand, med begge dele.

Selvom jeg ikke PT er med 2 hjul ( med der i mod 2 børn ) så følger jeg
stadig med i gruppen.
Det bliver ikke til det store med indlæg osv. men kan jo være jeg vender
stærkt tilbage når vi har sparet grunker sammen til den GS 500 jeg har udset
mig som værende næste MC på stammen.

Jeg synes denn gruppe er bevaringsværdig, idet alle kan komme med " dumme "
spørgsmål, men stadig få et sagligt/fagligt godt svar fra gruppens brugerer.

MVH
--
MVH
Ann-Rikka & Jon Søgaard