Tilladte ændringer
Fra : TAV

Dato : 07-04-09 22:42

Hej
Jeg ved jo at man ikke umiddelbart må lave konstruktive ændringer på en MC.
Kan et kåbeskift til en nyere kåbemodel siges at være en konstruktiv
ændring?

Mvh. Tor

Fra : Armand

Dato : 07-04-09 23:44

TAV skrev:
> Hej
> Jeg ved jo at man ikke umiddelbart må lave konstruktive ændringer på en MC.
> Kan et kåbeskift til en nyere kåbemodel siges at være en konstruktiv
> ændring?

Der er to modspillere i dén kamp: Lovgivningen (á omkring
typegodkendelsen) og Skat('efar), der lurer med fra sidelinien om man
forøger køretøjets værdi.

Det kán godt tænkes at man vil kunne rynke øjenbryn over en up-grade af
designet; men på den anden side: Hvem skulle få øje for sådan en mod. :-/

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-04-09 07:11

> Jeg ved jo at man ikke umiddelbart må lave konstruktive ændringer på en
> MC.
> Kan et kåbeskift til en nyere kåbemodel siges at være en konstruktiv
> ændring?

udover konstruktive ændringer arbejder de også med om køretøjet har skiftet
identitet.
Så hvis det ligner en 10 år nyere cykel, er der en risiko for at de mener
den har skiftet identitet.
Men det er et vurderingsspørgsmål.
Har en kammerat der satte en væsentlig nyere kåbe på en zxr750 fra midt
halvfemserne, men synshallen sagde ikke noget.
Men det kan ligeså godt være det ikke aner hvordan den skal se ud, eller
ikke er opmærksom på det.

Er du i tvivl så spørg skat.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Armand

Dato : 08-04-09 15:25

Thomas Jensen skrev:

> [...]
> identitet.
> Så hvis det ligner en 10 år nyere cykel, er der en risiko for at de mener

Tidligere var der ingen indsigelser over at man "ændrede identitet" ved
at bygge en uoriginal kåbe på en nøgen motorcykel, så det er "identitet
á en sammenlignelig model" at det drejer sig om!

--
aRMAND.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-04-09 16:47

> Tidligere var der ingen indsigelser over at man "ændrede identitet" ved at
> bygge en uoriginal kåbe på en nøgen motorcykel, så det er "identitet á en
> sammenlignelig model" at det drejer sig om!

også det jeg forstod ved kåbeskift som Tor skrev.

Som vi har set SC24 kåber på SC21 stel på cbr1000ére fx.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : TAV