Listepriser
Fra : Casper Kvan Clausen

Dato : 07-04-09 10:21

Jeg overvejer at anskaffe en ny Honda eller BMW. Er der nogen der ved, i
hvor stort omfang man skal regne med at kunne forhandle i forhold til
listepriserne for de to mærker? Bilforhandlere giver jo efterhånden ganske
store rabatter for at holde salget oppe, og jeg forestiller mig, at
MC-forhandlerne har oplevet mindst lige så stor salgsnedgang.

--
Casper Kvan Clausen

Fra : PMH

Dato : 07-04-09 15:22

"Casper Kvan Clausen" <casper.kvan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> store rabatter for at holde salget oppe, og jeg forestiller mig, at
> MC-forhandlerne har oplevet mindst lige så stor salgsnedgang.

Jeg købte ny Yamaha sidste år, og der var ikke en øre at hente
på nyprisen.
Jeg ringede rundt til de forskellige forhandlere, og svaret var det
samme.. jeg fik noget udstyr med i handlen, såsom tøj osv. men
på prisen var der ikke noget at komme efter.. Og det var vel og
mærket en FJR 1300 til 280.000,-.

En kammerat handlede sig frem til et yderst fornuftigt
afslag på en Honda VFR 800.
Listeprisen var dengang 220.000,- og han handlede den ned i
170.000,- Det var 07' modellen, og den står idag annonceret til
189.990,- og 09' modellen står til 220.000,-.

PMH

Fra : PMH

Dato : 07-04-09 15:27

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 170.000,- Det var 07' modellen, og den står idag annonceret til
> 189.990,- og 09' modellen står til 220.000,-.

Rettelse..
De 170.000,- var inkl. nye orig. sidetasker, og andre forskellige ting.
Prisen på selve cyklen var helt nede på 160.000,-

PMH

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-09 16:48

"Casper Kvan Clausen" <casper.kvan@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> store rabatter for at holde salget oppe, og jeg forestiller mig, at
> MC-forhandlerne har oplevet mindst lige så stor salgsnedgang.

både MP motorcykler i odense, xpedit og toftelund har diverse nye bmwere til
lavere pris end vejl udsalg. Sandsynligvis lagervarer de skal af med

har selv lige købt en bimmer (brugt) ved mp og her var prisen til at
forhandle, blot han ikke skulle have noget andet i bytte