Telte, anbefalinger?
Fra : LasseNC

Dato : 06-04-09 07:26

Hej gruppe

Jeg lavede en søgning her og kom op med et 9år gammelt topic, der var
såmænd også gode anbefalinger, men ret dyre? (2000,- og op)

Søger et telt der skal huse en person og baggage. (Sidetasker,
tanktaske, rygsæk)

Jeg hader at blive våd og vågne op hvor der er dug på alt, så det er
ret vigtigt det kan modstå lidt :)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 06-04-09 14:34

"LasseNC" <lassenc@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg hader at blive våd og vågne op hvor der er dug på alt, så det er
ret vigtigt det kan modstå lidt :)

Hej.

Hemmm .......... tror ikke at det kan fås for under 2000.- ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.( med et Wolfcamper til lidt mere end 2K )

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-04-09 17:13

LasseNC skrev:
> [...]
> tanktaske, rygsæk)
>
> Jeg hader at blive våd og vågne op hvor der er dug på alt, så det er

Jeg har flere telte sådan lidt til hvad jeg nu lige mener der er behov for.

Jeg har et 2pers. tunneltelt købt ved Louis på tilbud, super telt
der er et der ligner på tilbud:

OUTDOOR *TUNNEL*
Geräumiges Tunnelzelt
für 3 Personen
Packmaß: 60 x 20 x 20 cm, Gewicht nur 4,1 kg
Wassersäule: 1500 mm/cm²
statt: € 89.95
ab € 69.95

Jeg har også et "stort telt" med 2 sovekabiner (hvor den ene kabine er
smidt væk, så MC'en kan stå indendørs) - det har jeg klaret mig med i
snart 10 år kunne minde lidt om dette:

NORDKAP ZELT COMFORT
Doppeldwand-Zelt für
mind. 4 Personen!
Stehhöhe: 185 cm
169 øvro
ca 12 kg
Packmaß: 80 x 30 cm

Når jeg kommer hjem med teltet fra forhandleren stiller jeg det op i
haven og tømmer et par dåser imprenering ud over teltet og lader det stå
et par dage inden jeg pakker det ned klar til tur,
Derefter får det en "dåse" i ny og næ, svarende til ca hvert forår

Det har holdt mig fint kørende

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 06-04-09 18:18

Hej
On Mon, 6 Apr 2009 06:26:24 -0700 (PDT), LasseNC <lassenc@gmail.com> wrote:

> [...]
>tanktaske, rygsæk)
>
>Jeg hader at blive våd og vågne op hvor der er dug på alt, så det er
Jeg bruger et tunnel-telt fra Hilleberg, men til en pris under 2000. kr. bliver ikke let:
http://www.hilleberg.se/default_sv.HTM

Dansk forhandler:
http://www.friluftsland.dk/default.aspx?load=main&Data=groups&Key=165&template=grouplist
--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-04-09 18:20

[...]

*************

Svar:

Jeg har det her lille og billige telt:
http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=10002356

Fin kvalitet. Der kommer IKKE vand ind. Jeg er altid super "heldig" når jeg
skal bruge telt - det regner næsten altid een eller to af dagene :)

Det står også helt stabilt i hård vind.

Negative ting er, at det ikke er så stort som de påstår! Der står ellers, at
det er et to personers telt.. men ikke når man kører mc i hvert fald! Der er
simpelt hen for meget lor... udstyr med på mc, alt tøjet, taskerne fra
maskinen osv.. Jeg lod simpelt hen mine tasker fra mc'en hænge på maskinen,
og så tog de vigtigste ting ind i teltet.
Man kan ikke sidde oprejst inde i teltet, ikke hvis man sidder på en
luftmadras.. det er ret lavt.

Jeg er egentlig ret tilfreds med det, regner ikke med at skifte foreløbig...
men jeg er måske også mere hotel+gästhause typen

Mvh Anders

Fra : Søren

Dato : 06-04-09 18:31

det her telt kan rejses hurtigt
http://www.hdcamp.dk/

Fra : Per V. Misser

Dato : 06-04-09 23:04

Hej
"Søren" <a@a.com> skrev i en meddelelse
> det her telt kan rejses hurtigt
> http://www.hdcamp.dk/

Det kan jeg bekræfte. Sommerens tur til Skotland viste at teltet er et hit.
Find den gule snor, og det er rejst på mindre end 2 minutter.
Det holdt tørt indvendig, selvom det flere gange måtte pakkes ned i
regnvejr.
Bedste anbefalinger til HD-camp herfra.
Per V. Misser
CX500E82

Fra : Søren

Dato : 08-04-09 12:50

ok, lyder godt... overvejer selv at købe et.

Søren

Fra : kontaktbenjamin@gmai~

Dato : 06-04-09 13:24

On 6 Apr., 15:26, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> [...]
> tanktaske, rygsæk)
>
> Jeg hader at blive våd og vågne op hvor der er dug på alt, så det er

Jeg har et telt fra Eureka, som jeg har været meget glad for (model
Autumn Wind 2XD). Købte det i Spejder Sport for 1599,- men kunne ikke
lige finde det på deres hjemmeside nu. Det er hurtigt at slå op,
fylder og vejer ikke meget, og er i en ganske lækker kvalitet. Det er
specielt rart med et todelt telt, så man under sydligere himmelstrøg
kan nøjes med at slå "myggenettet" op.

Du kan se et billede af det her:

http://mirror.altrec.com/images/shop/detail/swatches/ERK/8.48338_e.jpg

Og lidt action fra Tyrkiet, så du kan se hvad teltet også kan klare...

http://www.hippietrail.dk/main/pictures/videos/flood.MOV

(Teltet holdt tørt, største frygt var, at vandet ville fjerne
cyklernes understøttelse)

Vh Benjamin

Fra : TWL

Dato : 07-04-09 17:47

LasseNC wrote:
> [...]
> tanktaske, rygsæk)
>
> Jeg hader at blive våd og vågne op hvor der er dug på alt, så det er
Da jeg skulle købe nyt telt sidste år overvejede jeg dette :

http://www.toursport.dk/shop/visvare.aspx?varenummer=10930&ukid=20&oversigt=../shop/underkategori.aspx

Desværre overvejede jeg for længe og da jeg virkelig skulle bruge et var
det udsolgt

Så jeg har også handlet i Tyskland

http://www.louis.de/_10e97338927429ba596fd042d772aee136/shop/deeplink.php?ARTNR_GR=10002113&BEZ=OUTDOOR+%2ANEW+BIKER%2A+DOPPELWAND-ZELT&IMG=10002113_620_FR_08.JPG

Det klarede jobbet fint de par gange det blev brugt sidste år.

Du skal være opmærksom på at de pløkke der typisk er med 'billige' telte
mange gange er meget tynde. Så en tur til spejdersport eller lign efter
nye pløkke kan anbefales.

Mvh Thomas

Fra : Søren

Dato : 08-04-09 12:55

mht. til pløkker... de fleste pløkker er noget været bøjeligt skrald...
men det kan let løses ved at gå ned i den lokale trælast, stark eller noget,
og så køb så nogle kæmpe søm. De kan hamres ned i jorden uden at bøje.

Søren

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-04-09 13:11

LasseNC <lassenc@gmail.com> writes:

> [...]
> såmænd også gode anbefalinger, men ret dyre? (2000,- og op)
>
> Søger et telt der skal huse en person og baggage. (Sidetasker,

Jeg købte 10002265 fra Louis for ca. 3 år siden. Dengang kostede det 50
euro på tilbud. Nu kan du få det for 70. Se det her:
http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=610&wgr=101&list_total=2&anzeige=0&artnr_gr=10002265

Jeg har været rigtig glad for det. Tanken med ikke at købe et af de
rigtig gode fine telte til 2-3000 kroner er at jeg primært bruger det
til træf og festival, hvor det let kan få lidt tæv, og for 50 euro var
det ikke dyrere end jeg kunne smide det i skaldespanden hvis det blev
"slidt op".

Det er ikke verdens mindste når det er pakket sammen, men heller ikke
rasende stort. Det fylder vel som en standard sovepose når det er pakket
sammen. Jeg tror ikke det er de 60 cm i længden de skriver på
ovenstående side. Når det er sat op har man rigtig meget plads, hvis man
er alene og god plads, hvis man er to da der også er et fortelt med god
plads.

Pløkkerne der følger med er for få og for små til kraftigt blæsevejr,
som man fx godt kan opleve til Træf på Toppen, men teltet er ikke væltet
eller fløjet væk endnu, men jeg har også gjort mig umage med at få
pløkker nok i jorden.

Lad være med at lede efter pløkker i København i den første uge af juli.
Der er udsolgt alle steder fordi folk skal købe nye pløkker inden de
skal på festival. Til gengæld kan man snildt finde sig en god beholdning
på en græsmark ved Roskilde en uges tid senere, hvilket indtil nu har
kunnet kompensere for dem jeg har bøjet i tidens løb.

> Jeg hader at blive våd og vågne op hvor der er dug på alt, så det er
> ret vigtigt det kan modstå lidt :)

Det overlevede Roskildefestival 2007, den vådeste nogensinde, uden at
lukke vand ind, så jeg vil sige at det har bestået den prøve.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Studo

Dato : 08-04-09 14:44

Den Wed, 08 Apr 2009 14:11:00 +0200 skrev Jacob Bunk Nielsen:

> Det overlevede Roskildefestival 2007, den vådeste nogensinde, uden at
> lukke vand ind, så jeg vil sige at det har bestået den prøve.

Lå du på MC-camp? og kan det anbefales?

Har overvejet det et par gange men er endt med at ligge andetsteds.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-04-09 14:59

Studo <rekvalmer@googlepost.kom> writes:

> Lå du på MC-camp? og kan det anbefales?

Ja, og ja, det synes jeg.

Der er god plads sammenlignet med resten af camping-området og langt
mindre smadret. Man vader ikke i skrald til knæene, og i 2007 var der
stadig græs tilbage da vi tog hjem i modsætning til resten af
campingområdet, hvor der ikke var græs tilbage da vi ankom.

> Har overvejet det et par gange men er endt med at ligge andetsteds.

Jeg kender det godt, det kan være vennerne ikke kører MC og man gerne
vil ligge sammen med dem. I 2008 lå jeg alene i MC-campen mens resten af
flokken lå på det normale camping-område. Jeg havde heldigvis nogle søde
naboer, som godt ville drikke en morgen-øl med mig inden jeg gik ned og
mødte de andre

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Ped

Dato : 09-04-09 18:55

LasseNC skrev:
> [...]
> tanktaske, rygsæk)
>
> Jeg hader at blive våd og vågne op hvor der er dug på alt, så det er

Jeg har i mange år brugt et telt af denne type:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8723&n=40100

Det er temmelig gammeldags, men for min aldrende ryg har det den
umådelige fordel, at man næsten kan stå oprejst i forteltet. Der er
rigelig plads i forteltet til udstyr og sidetasker, og man kan sidde og
lave mad eller kaffe på Trangia'en. I inderteltet er der god plads til
to personer med luftmadrasser, soveposer og bagage. Det telt jeg har
brugt de sidste ca. 15 år har haft 1000 mm vandsøjletryk, og selvom det
er langt under dagens standard har det i praksis været vandtæt - dog har
jeg måttet tape syningerne igen for nogle år siden. Jeg købte sidste
efterår et nyt i Tyskland som har 2000 mm vandsøjletryk, og som skal i
brug for første gang her i maj. Det kræver mange pløkke - omkring 30 -
og 4 stænger, men så overlever det også nemt en storm. Fra jeg parkerer
motorcyklen til teltet står der, al bagagen er stuvet indenfor,
luftmadrassen blæst op og soveposen rullet ud og kaffevandet snurrer går
der ca. 25 minutter.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100