Honda Deauville erfaringer ?
Fra : Peter larsen

Dato : 05-04-09 09:41

Hej NG.

Jeg er på kig efter en anden mc, er faldet lidt for en Deauville.
Mc skal bruger til hverdags kørsel 40 km daglig frem og tilbage til job,
og til tider en lang tur ud idet blå, sidste sommer norge.
Lige nu har jeg en Transalp som har tjent mig godt i 8 år uden
problemer, før den havde jeg en yamaha XT 600.
Jeg går meget op i kørekomfort og stabilitet, 150+KM/t er mindre væsentlig.
Deauvillen har jo næsten samme motor som TA'en og kardang, jeg er ved at
være lidt træt af at smøre kæde hver gang turen hjem har foregået i regn.
Kan det være det rigtige valg, er det noget jeg har overset, skal jeg
holde mig til det jeg kender eller skal jeg kigge på noget helt andet
måske en V-strom.
Hvis der er nogle der har erfaringer de vil dele så lad høre.
mvh Peter

Fra : HuddiBras

Dato : 05-04-09 12:04

Hej

Jeg havde i 5 år forgængeren NTV650 med samme motor (hvis det da ikke er den
helt nye
Deauville du mener). Kostede stort set intet i vedligehold, kørte altid,
kardanen fik for 20 kr.
kardanolie hvert år. Knokkelsolid maskine og meget nem at rengøre.
Ikke nogen acceleratus utroligus, men fin fremfærd også på motorvej. Min
havde fuldkåbe.
Generelt 20 km/l

Mvh
Peter

Fra : Peter larsen

Dato : 05-04-09 22:07

HuddiBras skrev:
> [...]
> kardanolie hvert år. Knokkelsolid maskine og meget nem at rengøre.
> Ikke nogen acceleratus utroligus, men fin fremfærd også på motorvej. Min

Nej det er ikke den helt nye, kigger på årgang 1998-2002.
Har søgt lidt, nogle siger at hvis man er 180+ cm lang sidder man ikke
så godt, er det rigtig?
Ellers får den ret gode skudsmål på nær at den måske mangler lidt power.
mvh Peter.

Fra : Armand

Dato : 05-04-09 23:10

Peter larsen skrev:
> [...]
Er alle Hondas mellemstore V2'ere ikke ét og samme motordesign?
Kendetegnet er de 50° cylindervinkel og den V2-uvanlige detalje med
forskudte krumtapsøler og jeg synes kun at kunne se at det er i det ydre
at der skulle være forskel (Trans Alp'en har ikke brug for så meget crom
som en Shadow) og mekanikken indvendig er der vel ingen grund til at
ændre ud fra hvilken motorcykeltype motoren bruges til :-/

Ergo, Peter: Har du været tilfreds med TA'en skuffer Dauville'n dig
sikkert heller ikke rent teknisk.
Tilbage er så detaljer omkring kørestillingen, som du alligevel kun selv
kan konstantere ved selv at testsidde en Dauville!

--
Armand.
(der synes at Dauville'n er grim og kedelig)

Fra : Richard

Dato : 06-04-09 14:09

On 6 Apr., 00:10, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Er alle Hondas mellemstore V2'ere ikke ét og samme motordesign?

Ikke helt, Armand, Honda's 400-800cc V2'er falder i to familier med
hhv. 45gr og 52gr mellem cylindrene. Til sidstnævnte hører de nævnte
NTV, NT-GT, NT-V, NV/VT, VLX, XLV m.fl. Til førstnævnte hører XLV750R,
tidlige VT750 (formentlig også VT700 og 800) og PC800 Pacific Coast,
og den motor havde hydrauliske ventilløftere / hydraulisk udligning af
ventilspillerum, hvad I nu foretrækker at kalde det herinde. Med andre
ord endnu mere mere servicevenlig end de sidstnævnte – med de
sædvanlige forbehold for korrekt olie og -filterskift, der er særlig
kritisk på en motor med hydrauliske ventilløftere. Nævnt også i det
tilfælde, at Peter Larsen skulle falde over en pæn og velholdt PC800
Pacific Coast i sin søgning efter en Deauville

> Ergo, Peter: Har du været tilfreds med TA'en skuffer Dauville'n dig
> sikkert heller ikke rent teknisk.

Sandsynligvis, helt enig

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Peter larsen

Dato : 07-04-09 14:33

Richard skrev:

> [...]
> tilfælde, at Peter Larsen skulle falde over en pæn og velholdt PC800
> Pacific Coast i sin søgning efter en Deauville

Hej
Jeg har lige prøvekørt/siddet en Deauville jeg havde udset mig, men jeg
må nok erkende det ikke er noget for mig, jeg er for lang (190cm) kan
ikke rigtig finde mig til rette på den, er måske lidt for hurtig til at
bedømme det på en tur på 20 min, men jeg syntes også at den var lidt død
i det.
Jeg vil prøve om jeg kan finde en TA i stedet eller måske en V-strom.
Tak for indput.
Peter over and out.

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-04-09 15:14

Peter larsen wrote:
> [...]
> i det.
> Jeg vil prøve om jeg kan finde en TA i stedet eller måske en V-strom.

Honda TransAlp føles nok ikke hurtigere, men vil helt sikkert passe
bedre til din højde. Du bør nok unde dig selv at prøvesidde en Yamaha
TDM også - den er sgu' en god rejsemaskine - hurtig sammenlignet med TA,
mest til asfalt, og passer godt til høje folk. En V-strom er nok ret
sammenlignelig.

http://www.bikepoint.com.au/portal/tabID__5760/ArticleID__118451/DesktopDefault.aspx

--
vh
Torben - TDM 900

Fra : Morten KD

Dato : 07-04-09 17:48

> [...]
> det på en tur på 20 min, men jeg syntes også at den var lidt død i det.

Har du evt. overvejet Deauvillens "storebror" - Pan European 1100?

> Jeg vil prøve om jeg kan finde en TA i stedet eller måske en V-strom.

Jeg kan varmt anbefale en DL650 og når du prøver den skal du lige være
opmærksom på at det originale sæde er 2 cm lavere end DL1000 sædet - med
andre ord vil jeg anbefale dig at prøve den med et DL1000 sæde. Det
"spiller" 100%

/Morten

Fra : N/A

Dato : 07-04-09 14:33

Fra : Peter

Dato : 06-04-09 21:06

Hej ige.
Har aldrig prøvesiddet Deauville, men NTV'en var efter min smag for kort i
afstand fra sæde til fodhviler - altså ikke helt optimal benstilling.
Men som Armand skriver, skal dte afprøves in natura.

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-04-09 06:53

Peter wrote:
> [...]
> afstand fra sæde til fodhviler - altså ikke helt optimal benstilling.
> Men som Armand skriver, skal dte afprøves in natura.

En NTV passer perfekt til min kone på 167cm. Jeg anser det for en Polini
(jeg er 195cm).

--
vh
Torben