Vibrationer i rattet
Fra : Peter

Dato : 21-05-09 21:48

Hej NG!

Hvad er årsagen til dette: Vibrationer (små rystelser) i rattet "på langs"
(i bilens længderetning) ved ca. 70-80 km/t.

Jeg har lige (i går) fået 4 nye Continental dæk på.

1) Forhjulsleje ?

2) Sporing ?

3) ?

hilsen
Peter

Fra : Klaus Andersen

Dato : 21-05-09 21:59

"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (i bilens længderetning) ved ca. 70-80 km/t.
>
> Jeg har lige (i går) fået 4 nye Continental dæk på.

Afbalancering, kør til din dækpusher og få ham til at afbalancere alle 4
hjul, om nødvendigt på spinner.

Det er også muligt at et eller flere af dine dæk ikke er i orden, det har
jeg selv oplevet flere gange, i så fald er eneste medicin at få dem byttet.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-05-09 23:00

Peter skrev:
> [...]
> (i bilens længderetning) ved ca. 70-80 km/t.
>
> Jeg har lige (i går) fået 4 nye Continental dæk på.

3.: Når du lige har fået skiftet dæk er det selvfølgelig dæk eller
afbalancering der er noget galt med.

--
Niels

Fra : Peter

Dato : 21-05-09 23:37

> 3.: Når du lige har fået skiftet dæk er det selvfølgelig dæk eller
> afbalancering der er noget galt med.
>
> --
> Niels

Jeg er ikke helt sikker på om det ikke også kunne have været der tidligere,
men bare ikke er blevet bemærket før nu p.g.a. gamle usmidige dæk.

hilsen
Peter

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-05-09 14:11

Niels P Sønderskov wrote:

> 3.: Når du lige har fået skiftet dæk er det selvfølgelig dæk eller
> afbalancering der er noget galt med.

Eller monteringen af samme. Er anlægsfladen på fælg og spindel godt
rengjort. Er fælg spændt med korrekte moment.

--
/Frank

Fra : ERLO

Dato : 23-05-09 14:46

Peter skrev:
> [...]
> (i bilens længderetning) ved ca. 70-80 km/t.
> Jeg har lige (i går) fået 4 nye Continental dæk på.

Hej
Dine nye dæk er sandsynligvis bredere eller har en anden bredde end de
gamle.
Hermed er "spidsningen" = sporing ændret.
Nu spidser dine forhjul ikke nok og derfor bliver dine forhjulslejer
"løse" mener hermed at "sluppet"=trykket, i lejerne ikke mere kun ligger
en vej.
Mvh. ERLO

STØDDÆMPERE til alle biler haves.