Over dammen
Fra : JBH

Dato : 21-05-09 08:48

har de sgu nogle helt andre takster for at køre råddent. Her kunne vi lære
noget i pladderhumanistiske Danmark.

I Biljagten som vi så i TV2, hvor BMV'en bevidst påkører politibilen , til
stor fare for betjentene og de modkørende, takseres til 500kr. iflg danske
forhold.

"
Anthony Warren, forsøgt at stikke af fra politiet i en hæsblæsende biljagt
på motorvejen i Birmingham. Warren ses blandt andet køre direkte mod en
politimand, der lægger en sømmåtte på vejen foran hans bil. Politimanden
undgår med nød og næppe at blive kørt ned.

Anthony Warren er blevet idømt 20 års fængsel for den vanvittige biljagt,
skriver The Birmingham News. "

http://ekstrabladet.dk/112/article1170955.ece

En skam betjentene ikke slap med en påtale.

mvh
JBH

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-05-09 10:09

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in

> En skam betjentene ikke slap med en påtale.

Mener du oprigtigt at det kan takseres til mindre end afskedigelse at 5
betjente tæsker løs på en bevidstløs der netop har været indvolveret i et
trafikuheld?

Fra : JBH

Dato : 23-05-09 10:43

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mener du oprigtigt at det kan takseres til mindre end afskedigelse at 5
> betjente tæsker løs på en bevidstløs der netop har været indvolveret i et

Du mener en kriminel som med fuldt overlæg styrer direkte mod en betjent som
var millimeter fra at blive dræbt.Der ud over udsættes en masse andre
bilister for fare med hans vanvidskørsel.

Betjentene har nok været "oppe at køre" over mordforsøget på deres kollega
og derfor ment forbryderen lige skulle have en huskekage. Det må de
naturligvis ikke, og den opførsel skal have nogle konsekvenser, men at
afskedige disse betjente, som løser opgaven, uden at nogen dør, er sgu ikke
ok. Det ser heller ikke ud til at de alle 5 deltog lige aktivt i
afstraffelsen

/JBH.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-05-09 17:01

> men at afskedige disse betjente, som løser opgaven, uden at nogen dør,
> er sgu ikke ok.

De løser opgaven da den kriminelle tvinges af vejen eller kører galt. Det
fremgår ikke helt tydeligt hvad der sker. Den kriminelle slynges ud af
bilen og lander bevidstløs ved siden af bilen. Her er der ikke længere
nogen opgave at løse. Han er ikke til fare for andre mere. Han er
bevidstløs. Ja han er endda landet i rabatten så han generer ikke engang
trafikken.

Så spørger jeg igen:

Du synes det er ok at betjentene nu vælger at overfalde den bevidstløse og
100% pacificerede og forsvarsløse kriminelle med slag, spark og
knippelsuppe?

Fra : JBH

Dato : 23-05-09 22:25

> [...]
>
> Du synes det er ok at betjentene nu vælger at overfalde den bevidstløse og
> 100% pacificerede og forsvarsløse kriminelle med slag, spark og

Hvor læser du at jeg syntes det er ok ?

Jeg skriver (igen)

[...]

/JBH

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-05-09 22:50

> Hvor læser du at jeg syntes det er ok ?

Lad mig spørge på en anden måde:

Hvornår synes du betjentenes opførsel ikke havde været ok? Hvis det viste
sig den kriminelle var sindsforvirret? Kørte som han gjorde fordi han var
overbevist om at hans familie var i fare? Bare var stiv og høj på sprut og
stoffer? Speederen havde sat sig fast? Eller hvad nu hvis personen der blev
kastet ud af bilen ikke var føreren, men en sagesløs kidnappet der havde
ligget i bunden af bilen?

Kan du se pointen? Politiet er ikke den dømmende magt. Og små tegn på at de
ophøjer sig selv til at være det, skal måske straffes med en påtale, men
dælme ikke når man tæsker løs på sagesløse borgere... uanset hvad de
borgere iøvrigt tilsyneladende har gjort.

Fra : JBH

Dato : 24-05-09 11:14

> [...]
> blev
> kastet ud af bilen ikke var føreren, men en sagesløs kidnappet der havde

Eller hvis månen var lavet af grøn ost.. Betjentene har nok haft lidt bedre
kendskab til sagen end hvad vi ser på et kort videoklip.

> [...]
> dælme ikke når man tæsker løs på sagesløse borgere... uanset hvad de
> borgere iøvrigt tilsyneladende har gjort.

Sagesløse borgere, come on.....Han har lige forsøgt at myrde en betjent, så
hvis Politiet var den dømmende magt, havde de nok skudt ham.

/JBH

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-05-09 15:18

> Han har lige forsøgt at myrde en
> betjent, så hvis Politiet var den dømmende magt, havde de nok skudt
> ham.

Og derfor er de ikke den dømmende magt. Og derfor er det ikke okay at tæske
løs på en tilsyneladende nok så grum karl, når han ER pacificeret og ligger
bevidstløs i rabatten. Det er faktisk kriminelt, og det er ikke smart at
have kriminelle betjente.

At du ikke kan se det er faktisk en smule bekymrende.