Køre på fyringsolie
Fra : bay@flyingfish.dk

Dato : 20-05-09 16:24

Hejsa

Vi skal have tømt og opgravet vores olietank - gætter på der er maks
100 liter brugbar olie tilbage. Kan en gammel Citron ZX Diesel fra
1995 køre på det? Ved godt man ikke må, men jeg bliver vel næppe
stævnet for 50--100 liter! Det er da bedre end at hælde det ud i
kloaken (hvilket jeg aldrig kunne finde på!

Søren

Fra : tp

Dato : 20-05-09 23:44

> [...]
> stævnet for 50--100 liter! Det er da bedre end at hælde det ud i
> kloaken (hvilket jeg aldrig kunne finde på!

kan fint køre på fyringsolie. Pas dog på med hvad der er i bunden. Kan nemt
være bundfældet en masse skidt. Bor et hul nogle cm oppe så du ikke får det
værste skidt med.

Ellers er det jo på genbrugen med det sidste (og IKKE i kloaken)

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-09 00:35

"tp" <no@mail> skrev i meddelelsen

> kan fint køre på fyringsolie. Pas dog på med hvad der er i bunden. Kan
> nemt være bundfældet en masse skidt. Bor et hul nogle cm oppe så du ikke
> får det værste skidt med.

Farvestoffet i fyringsolien vil dog kunne ses rigtig længe i motorens
dele...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-09 08:15

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>Farvestoffet i fyringsolien vil dog kunne ses rigtig længe i motorens
>dele...

og hvem kigger ?
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-09 08:29

"jan_stevns" skrev i meddelelsen

> og hvem kigger ?

Dunno? Værksted, synshal, hvem ve´? Jeg nævner det blot.
Nogle går meget op i ikke at køre trimmet, forurene for meget o.s.v. Nogle
er imod skatteunddragelse o.s.v. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Nielsen

Dato : 21-05-09 09:07

> [...]
>
> Dunno? Værksted, synshal, hvem ve´? Jeg nævner det blot.
> Nogle går meget op i ikke at køre trimmet, forurene for meget o.s.v. Nogle

Velkommen til BigBrother
Når man optræder på News med sit eget registrerede domæne så er det kun en
tur forbi dkhostmaster for den emsige skattemand, så ved han hvem manden er,
når man så ved det, kan man jo lige tjekke om der er registreret et køretøj
af bemeldte type og derfra er der ikke langt til at "kigge", husk det er jo
særdeles alvorligt at undrage afgifter. (Ironi kan forekomme)

Kent Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-09 09:10

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i meddelelsen

> når man så ved det, kan man jo lige tjekke om der er registreret et
> køretøj af bemeldte type og derfra er der ikke langt til at "kigge", husk
> det er jo særdeles alvorligt at undrage afgifter. (Ironi kan forekomme)

Hvem unddrager at betale afgifter, mener du, som har eget regisreret domain?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-09 09:18

> [...]

> køretøj af bemeldte type og derfra er der ikke langt til at "kigge", husk
> det er jo særdeles alvorligt at undrage afgifter. (Ironi kan forekomme)

Doh! Den kan jeg svare på selv...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Peter Fischer

Dato : 21-05-09 09:01

jan_stevns skrev:

> og hvem kigger ?

Alle vi andre

--
m.v.h.

Peter Fischer, Slangerup

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-05-09 09:41

On Wed, 20 May 2009 15:23:52 -0700 (PDT), bay@flyingfish.dk wrote:

> [...]
>stævnet for 50--100 liter! Det er da bedre end at hælde det ud i
>kloaken (hvilket jeg aldrig kunne finde på!

Bilen kan sagtens køre på det, hvis du undgår det snask, der
uundgåeligt er i bunden af en gammel olietank.

Problemet er, at fyringsolie er farvet og vil efterlade sig spor i dit
brændstofsystem længe efter - og skulle SKAT af en eller anden grund
finde ud af det kan det blive de dyreste 100 liter olie, du nogensinde
har kørt op. Hvad risikoen er aner jeg ikke, blot at SKAT åbenbart har
tid til mange sjove ting. (kan ikke lade være med at grine af, de stod
på Rungsted Havn Store Bededag - men de fik selvfølgelig bid i et
omfang, så de nok skal gentage successen andre steder)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-09 14:14

Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in

> (kan ikke lade være med at grine af, de stod
> på Rungsted Havn Store Bededag - men de fik selvfølgelig bid i et
> omfang, så de nok skal gentage successen andre steder)

De står der selvfølgelig fordi de erfaringsmæssigt ved de får bid - samme
grund til de møder op til f.eks. Dolly Parton koncert og kigger på
nummerplader. Det gælder om at være der hvor det er nemmest at finde
overtrædelserne.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-05-09 16:07

On 21 May 2009 13:13:38 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

> [...]
>grund til de møder op til f.eks. Dolly Parton koncert og kigger på
>nummerplader. Det gælder om at være der hvor det er nemmest at finde

Skal jeg forstå det således, at du antyder at Dolly Parton er dybt
kriminel?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-05-09 16:54

folmer@rasmussen.dk wrote in

> Skal jeg forstå det således, at du antyder at Dolly Parton er dybt
> kriminel?

Troede ikke det var nogen hemmelighed;)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-05-09 17:00

On 21 May 2009 15:53:44 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
wrote:

>folmer@rasmussen.dk wrote in

>Troede ikke det var nogen hemmelighed;)

>--

At hun har små fødder, er der ikke noget at sige til. Der er jo ikke
noget der kan gro i skyggen af disse attributter.

Men det er da ikke kriminelt at have små fødder, eller...?

Tværtimod er det da en fordel, hvis man transporterer sig rundt i de
så moderne microbiler, hvor det godt kan knibe med pladsen til
pedalarbejdet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-05-09 17:56

folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> Tværtimod er det da en fordel, hvis man transporterer sig rundt i de
> så moderne microbiler, hvor det godt kan knibe med pladsen til

Og det skal nok hjælpe at kunne nå til pedalarbejdet hvis man ikke kan
nå om til rattet for attributterne.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-05-09 20:49

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> On 21 May 2009 13:13:38 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>

> Skal jeg forstå det således, at du antyder at Dolly Parton er dybt
> kriminel?

Er der ikke en grænse i færdselsloven for hvor store forlygter må være?

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-05-09 21:04

On Thu, 21 May 2009 21:48:53 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Er der ikke en grænse i færdselsloven for hvor store forlygter må være?

>--

Det tror jeg ikke.

Til gengæld kan man vist godt regne med, at de er korrekt justeret.
Jeg mener at have læst et sted, at de kommer til kontrol og justering,
jævnligt.

Jeg mener også, at forlygterne på lige netop denne model, har nogle
specielle ophæng, således at der er tale om trinløs højderegulering

Derimod skulle modellen efert sigende ikke være udstyret med
lygtevaskere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-05-09 22:54

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Derimod skulle modellen efert sigende ikke være udstyret med
> lygtevaskere.

Måske ved festlige lejligheder!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-09 22:03

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Skal jeg forstå det således, at du antyder at Dolly Parton er dybt
> kriminel?

Neeej da, slet ikke! Kun hendes fans... )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ivan Madsen

Dato : 21-05-09 17:14

wrote:

> [...]
>grund til de møder op til f.eks. Dolly Parton koncert og kigger på
>nummerplader. Det gælder om at være der hvor det er nemmest at finde

Det er klart - har også set beskrivelser af commando-raids til
golfklubbe, lystbådehavne, bingospil og meget andet.

Det undrer bare, de kan blive ved med at tage så mange med fingrene i
kagekassen - der må være noget galt med selve systemet.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-05-09 17:45

Ivan Madsen skrev:

> Det undrer bare, de kan blive ved med at tage så mange med fingrene i
> kagekassen - der må være noget galt med selve systemet.

Hmnn...hmnn...kan det være fordi registreringsafgiften er vanvittig høj!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : claus b.p.

Dato : 22-05-09 11:16

Hans Paulin (6310) wrote:

> Hmnn...hmnn...kan det være fordi registreringsafgiften er vanvittig
> høj!?
Og fordi man af netop denne grund gerne vil subsidiere visse grupper!

/Claus
(Som trods alt har lidt glæde af at der kun er betalt 20% + moms på
Merceren)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-05-09 11:25

claus b.p. skrev:

> Og fordi man af netop denne grund gerne vil subsidiere visse grupper!

Nepotisme!?

> /Claus
> (Som trods alt har lidt glæde af at der kun er betalt 20% + moms på
> Merceren)

Jow jow - har selv haft 2 gulplader inden det blev politisk ukorrekt
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-05-09 11:28

On Fri, 22 May 2009 12:25:10 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Jow jow - har selv haft 2 gulplader inden det blev politisk ukorrekt

>--

Er du i stand til at oplyse mig om, på hvilket tidspunkt du begyndte
at bekymre dig om politisk korrekthed?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leonard

Dato : 22-05-09 11:31

folmer@rasmussen.dk wrote:

> Er du i stand til at oplyse mig om, på hvilket tidspunkt du begyndte
> at bekymre dig om politisk korrekthed?

Dagen før han fik hvide plader?

--
Leonard

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-05-09 11:33

On 22 May 2009 10:30:51 GMT, "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote:

>Dagen før han fik hvide plader?

>--

Det er også mit umiddelbare gæt, men man vil jo gerne høre det fra
mandens eget tastatur.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-05-09 11:34

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det er også mit umiddelbare gæt, men man vil jo gerne høre det fra
> mandens eget tastatur.

LOL
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-05-09 11:31

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Er du i stand til at oplyse mig om, på hvilket tidspunkt du begyndte
> at bekymre dig om politisk korrekthed?

Overvejede ellers at skrive i indlægget at politisk korrekthed ragede mig en
h*stblomst, men undlod!

Håber det var svar på dit spørgsmål!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-05-09 11:38

On Fri, 22 May 2009 12:30:38 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Overvejede ellers at skrive i indlægget at politisk korrekthed ragede mig en
>h*stblomst, men undlod!
>
>Håber det var svar på dit spørgsmål!?

>--

Absolut.

Udmærket svar på mit spørgsmål, og en bekræftelse på mit eget gæt på
materien.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-05-09 11:39

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Udmærket svar på mit spørgsmål, og en bekræftelse på mit eget gæt på
> materien.

"Vor gunst som tilforn!"

Må desværre forlade gruppen nu til fordel for frokosten...but: "I'll be
back!"
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-09 11:36

Ivan Madsen skrev:

> tid til mange sjove ting. (kan ikke lade være med at grine af, de stod
> på Rungsted Havn Store Bededag - men de fik selvfølgelig bid i et
> omfang, så de nok skal gentage successen andre steder)

For at se om armadaen hostede farvet røg op nogen steder, eller hva'?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-05-09 11:48

On Sun, 24 May 2009 12:35:48 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> wrote:

>For at se om armadaen hostede farvet røg op nogen steder, eller hva'?

Der var jo konfirmationer den dag og der er nogle restauranter på
Rungsted Havn, så der var en hel del, der skulle til fest. Om de var
ude at kigge farve på brændstoffet havde ugeavisen ikke så mange
oplysninger om

Men der var et ganske pænt antal biler på gule skilte, der "havde
glemt" det der med momsen. Det store hit var en såkaldt luksusbil på
hvide plader registreret til et firma i København. Der var ikke
registreret nogen privat bruger af bilen hos skat. Så der er rejst
krav om skat af 3 års firmabil (noget med skat af ca 750000) + bøde,
om det holder får vi jo nok aldrig at vide.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-05-09 19:59

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> Rungsted Havn, så der var en hel del, der skulle til fest. Om de var
> ude at kigge farve på brændstoffet havde ugeavisen ikke så mange

Det kunne de da vel have hygget sig med også når de nu var der :)

> [...]
> krav om skat af 3 års firmabil (noget med skat af ca 750000) + bøde,
> om det holder får vi jo nok aldrig at vide.

Av. Måske var der et møde i et baglokale, når man nu alligevel var afsted?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 21-05-09 17:28

On Thu, 21 May 2009 17:59:39 +0200, folmer wrote:

> [...]
>
> Tværtimod er det da en fordel, hvis man transporterer sig rundt i de så
> moderne microbiler, hvor det godt kan knibe med pladsen til

OK, hvem siger først noget morsomt om dobbelt airbag?