/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Taxa i Kbh en oplevelse
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 19-05-09 21:47

De siodste par dage har jeg arbejdet i kbh.
I den anledning har jeg kørt i taxa 4 gange - det har været en
oplevelse. (og jeg brokker mig ikke, jeg syntes altid oplevelser er værd
at samle på)

1. tur (lufthavnen til indre Nørrebro)
Jeg oplyser min destination (vejnavn og nummer)- og chaufføren spørger
C: "ved du hvordan man finder der hen?" -
D: "næ det kan jeg ikke sige jeg lige gør" :-\
C: "Ok - kan du taste det ind på GPS'en?"
D: Ja da (taste taste)
Nu viser det sig at han ikke helt er med på GPS konceptet, ihvertfald
sidder han og bladrer i en kortbog - medens vi kører - og køre alle
andre veje end GPS'en foreslår (nu kan det tænkes han kender en
kortere vej alligevel, jeg er ikke godt kendt i hovedstadens
infrastruktur) - undervejs holder vi for rødt i en venstresvingsbane, da
det bliver grønt for ligeudkørende, fiser vi med for fuldt rødt =8/ -
men frem kom vi da

2. tur (Nær Nørrebro's runddel - Vester Farimagsgade)
Han viste da hvor vi skulle hen - efter lidt tænken sig om og bakke
lidt, køre lidt frem og bakke lidt og så beslutte sig for frem! - men .
.. . Han ydede den fine service at finde den absolut korteste vej (som
han forklarede Det koster 500 hvis politiet ser det) - idet det
inbefattede 2 bus-sluser med indkørsel forbudt

3. Tur (som 2. den modsatte vej)
Perfekt intet mindre.

4. Tur (Nær Nørrebrogade - indenrigs terminalen)
Egentlig også ok, men alligevel han endte med at køre 5km længere end
ham der ikke kunne finde vej

De 3 første chauffører var for øvrigt flinke og snakkesagelige det
syntes jeg er rart, den sidste mæglede ikke eet ord overhovedet ikke
eet! og var ikke ude af bilen (de andre hjalp til med bagage osv.)

Summa sumarum, jeg kom frem, men standarden af københavnske taxa
chauffører er ikke imponerende, der er plads til forbedringer.

Skal man ikke bestå en prøve for at måtte køre taxa? Jeg syntes at kunne
huske at man i "gamle dage" skulle kunne finde rundt i det primære
dækningsområde vognmanden betjente?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/

 
 
Tau (19-05-2009)
Kommentar
Fra : Tau


Dato : 19-05-09 22:30


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
news:4a131ad9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> De siodste par dage har jeg arbejdet i kbh.
> I den anledning har jeg kørt i taxa 4 gange - det har været en oplevelse.
> (og jeg brokker mig ikke, jeg syntes altid oplevelser er værd at samle på)
>
> 1. tur (lufthavnen til indre Nørrebro)
> Jeg oplyser min destination (vejnavn og nummer)- og chaufføren spørger
> C: "ved du hvordan man finder der hen?" -
> D: "næ det kan jeg ikke sige jeg lige gør" :-\
> C: "Ok - kan du taste det ind på GPS'en?"
> D: Ja da (taste taste)
> Nu viser det sig at han ikke helt er med på GPS konceptet, ihvertfald
> sidder han og bladrer i en kortbog - medens vi kører - og køre alle andre
> veje end GPS'en foreslår (nu kan det tænkes han kender en kortere vej
> alligevel, jeg er ikke godt kendt i hovedstadens infrastruktur) -
> undervejs holder vi for rødt i en venstresvingsbane, da det bliver grønt
> for ligeudkørende, fiser vi med for fuldt rødt =8/ - men frem kom vi da
>
>
> 2. tur (Nær Nørrebro's runddel - Vester Farimagsgade)
> Han viste da hvor vi skulle hen - efter lidt tænken sig om og bakke lidt,
> køre lidt frem og bakke lidt og så beslutte sig for frem! - men . . . Han
> ydede den fine service at finde den absolut korteste vej (som han
> forklarede Det koster 500 hvis politiet ser det) - idet det inbefattede 2
> bus-sluser med indkørsel forbudt
>
> 3. Tur (som 2. den modsatte vej)
> Perfekt intet mindre.
>
> 4. Tur (Nær Nørrebrogade - indenrigs terminalen)
> Egentlig også ok, men alligevel han endte med at køre 5km længere end ham
> der ikke kunne finde vej
>
> De 3 første chauffører var for øvrigt flinke og snakkesagelige det syntes
> jeg er rart, den sidste mæglede ikke eet ord overhovedet ikke eet! og var
> ikke ude af bilen (de andre hjalp til med bagage osv.)
>
> Summa sumarum, jeg kom frem, men standarden af københavnske taxa
> chauffører er ikke imponerende, der er plads til forbedringer.
>
> Skal man ikke bestå en prøve for at måtte køre taxa? Jeg syntes at kunne
> huske at man i "gamle dage" skulle kunne finde rundt i det primære
> dækningsområde vognmanden betjente?
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
> http://dunant65.blogspot.com/


Det var lige før dit indlæg hørte under dk vittigheder. Var der nogen af
chaufførerne, der overhoved kunne snakke dansk.
Hvad var det Casper og Frank sagde i serien KLOVN. Du skal tage en HC
Andersen Chauffør.

vh
Poul


Snuden (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 20-05-09 00:23


"Tau" <craner@craner.dk> skrev i meddelelsen
news:4a1324ee$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a131ad9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> De siodste par dage har jeg arbejdet i kbh.
>> I den anledning har jeg kørt i taxa 4 gange - det har været en oplevelse.
>> (og jeg brokker mig ikke, jeg syntes altid oplevelser er værd at samle
>> på)
>>
>> 1. tur (lufthavnen til indre Nørrebro)
>> Jeg oplyser min destination (vejnavn og nummer)- og chaufføren spørger
>> C: "ved du hvordan man finder der hen?" -
>> D: "næ det kan jeg ikke sige jeg lige gør" :-\
>> C: "Ok - kan du taste det ind på GPS'en?"
>> D: Ja da (taste taste)
>> Nu viser det sig at han ikke helt er med på GPS konceptet, ihvertfald
>> sidder han og bladrer i en kortbog - medens vi kører - og køre alle andre
>> veje end GPS'en foreslår (nu kan det tænkes han kender en kortere vej
>> alligevel, jeg er ikke godt kendt i hovedstadens infrastruktur) -
>> undervejs holder vi for rødt i en venstresvingsbane, da det bliver grønt
>> for ligeudkørende, fiser vi med for fuldt rødt =8/ - men frem kom vi da
>>
>>
>> 2. tur (Nær Nørrebro's runddel - Vester Farimagsgade)
>> Han viste da hvor vi skulle hen - efter lidt tænken sig om og bakke lidt,
>> køre lidt frem og bakke lidt og så beslutte sig for frem! - men . . . Han
>> ydede den fine service at finde den absolut korteste vej (som han
>> forklarede Det koster 500 hvis politiet ser det) - idet det inbefattede 2
>> bus-sluser med indkørsel forbudt
>>
>> 3. Tur (som 2. den modsatte vej)
>> Perfekt intet mindre.
>>
>> 4. Tur (Nær Nørrebrogade - indenrigs terminalen)
>> Egentlig også ok, men alligevel han endte med at køre 5km længere end ham
>> der ikke kunne finde vej
>>
>> De 3 første chauffører var for øvrigt flinke og snakkesagelige det syntes
>> jeg er rart, den sidste mæglede ikke eet ord overhovedet ikke eet! og var
>> ikke ude af bilen (de andre hjalp til med bagage osv.)
>>
>> Summa sumarum, jeg kom frem, men standarden af københavnske taxa
>> chauffører er ikke imponerende, der er plads til forbedringer.
>>
>> Skal man ikke bestå en prøve for at måtte køre taxa? Jeg syntes at kunne
>> huske at man i "gamle dage" skulle kunne finde rundt i det primære
>> dækningsområde vognmanden betjente?
>>
>> --
>> Dun@nt
>> 1KSFau Hvidguld
>> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
>> http://dunant65.blogspot.com/
>
>
> Det var lige før dit indlæg hørte under dk vittigheder. Var der nogen af
> chaufførerne, der overhoved kunne snakke dansk.
> Hvad var det Casper og Frank sagde i serien KLOVN. Du skal tage en HC
> Andersen Chauffør.

Jaeh, kvaliteten er nok en del bedre i provinsen. Jeg har intet imod at folk
af anden oprindelse end dansk er i et servicefag som taxabranchen, men der
må være minimumskrav at stille!! At kunne begå sig på dansk i skrift og
tale, kende 80% af den geografi de skal betjene, samt opføre sig
ordentligt!!

Snuden


oz3bto (20-05-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-05-09 00:21


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:4a131ad9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> De siodste par dage har jeg arbejdet i kbh.
> I den anledning har jeg kørt i taxa 4 gange - det har været en oplevelse.
> (og jeg brokker mig ikke, jeg syntes altid oplevelser er værd at samle på)
>
> 1. tur (lufthavnen til indre Nørrebro)
> Jeg oplyser min destination (vejnavn og nummer)- og chaufføren spørger
> C: "ved du hvordan man finder der hen?" -
> D: "næ det kan jeg ikke sige jeg lige gør" :-\
> C: "Ok - kan du taste det ind på GPS'en?"
> D: Ja da (taste taste)
> Nu viser det sig at han ikke helt er med på GPS konceptet, ihvertfald
> sidder han og bladrer i en kortbog - medens vi kører - og køre alle andre
> veje end GPS'en foreslår (nu kan det tænkes han kender en kortere vej
> alligevel, jeg er ikke godt kendt i hovedstadens infrastruktur) -
> undervejs holder vi for rødt i en venstresvingsbane, da det bliver grønt
> for ligeudkørende, fiser vi med for fuldt rødt =8/ - men frem kom vi da
>
>
> 2. tur (Nær Nørrebro's runddel - Vester Farimagsgade)
> Han viste da hvor vi skulle hen - efter lidt tænken sig om og bakke lidt,
> køre lidt frem og bakke lidt og så beslutte sig for frem! - men . . . Han
> ydede den fine service at finde den absolut korteste vej (som han
> forklarede Det koster 500 hvis politiet ser det) - idet det inbefattede 2
> bus-sluser med indkørsel forbudt
>
> 3. Tur (som 2. den modsatte vej)
> Perfekt intet mindre.
>
> 4. Tur (Nær Nørrebrogade - indenrigs terminalen)
> Egentlig også ok, men alligevel han endte med at køre 5km længere end ham
> der ikke kunne finde vej
>
> De 3 første chauffører var for øvrigt flinke og snakkesagelige det syntes
> jeg er rart, den sidste mæglede ikke eet ord overhovedet ikke eet! og var
> ikke ude af bilen (de andre hjalp til med bagage osv.)
>
> Summa sumarum, jeg kom frem, men standarden af københavnske taxa
> chauffører er ikke imponerende, der er plads til forbedringer.
>
> Skal man ikke bestå en prøve for at måtte køre taxa? Jeg syntes at kunne
> huske at man i "gamle dage" skulle kunne finde rundt i det primære
> dækningsområde vognmanden betjente?
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
> http://dunant65.blogspot.com/



Meget normalt at chaufføere spørger om man evt. kender vejen ... Sku tit at
chaufføeren kender den korteste vej men at kunden har en anden mening

Jeg kender bla 3 forskellige ruter til Silkeborg fra Billund .. Alle er
ifølge de forskellige kunder den korteste .. Jeg har dog målt efter og det
er "min" vej der er den korteste



oz3bto (20-05-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 20-05-09 02:21


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:4a131ad9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> De siodste par dage har jeg arbejdet i kbh.
> I den anledning har jeg kørt i taxa 4 gange - det har været en oplevelse.
> (og jeg brokker mig ikke, jeg syntes altid oplevelser er værd at samle på)
klip
klip

> Summa sumarum, jeg kom frem, men standarden af københavnske taxa
> chauffører er ikke imponerende, der er plads til forbedringer.
>
> Skal man ikke bestå en prøve for at måtte køre taxa? Jeg syntes at kunne
> huske at man i "gamle dage" skulle kunne finde rundt i det primære
> dækningsområde vognmanden betjente?
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
> http://dunant65.blogspot.com/



sakset fra http://www.3-i-en.dk/page.php?10


For at køre taxa skal, du udover at have et almindeligt kørekort, være fyldt
21 år og bestå en erhvervsprøve. Teoriprøven er som til almindeligt
kørekort, men du må kun have 3 fejl.

Til den praktiske køreprøve skal du have kendskab til bremser, styretøj mm.,
samt have kendskab til det særlige udstyr en taxa skal have. Du skal desuden
kunne køre til 2-3 opgivne adresser ad den korteste og hurtigste vej. Til
køreprøven skal der udvises rutineret kørs


-------------------


Udover det skal man have et 70 timers kvalifikations kursus hvor man bla
har om kundebetjening taxaloven og førstehjælp

Oven i det skal man have førekort til det område man køre i .. oftes en hel
komune
Reglerne for at få førekortet er forskellige.. I Kolding f.x. skal man
godkendes af taxa som så igen har forskellige regler.. Det ene firma skal
man bare kune betjene en GPS og det andet op i en prøve med bla sidegader
og div værtshuse og hoteller
I Billund skal man bare betale 90kr og fremvise ren straffe attest + bevis
for kvalifikations kursus og taxa kortet



Ralph Køster (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Ralph Køster


Dato : 20-05-09 09:00

Fatter ikke at folk snakker og snakker om dårlige erfaringer i stedet for at
gøre noget ved det.
Skriv en klage til taxaselskaberne.
Dels kan det hjælpe dem til om prøverne er gode nok og dels kan de bruge det
til at finde de
pågældende chauffører der "kommer til" at køre lidt længere ture end de
burde.
Jeg bliver rystet over at høre nogle af mine ex-kollegaer i Helsingør taxa
når de fortæller om deres ture som kostede rigtigt meget mere
fordi kunden ikke sagde noget til at de kørte den lange vej.
Kunder klager som regel til den næste taxachauffør de kører med og det får
de ikke en skid ud af.
Det hjælper jo heller ikke at klage i "Kop og Kande" hvis "Inspiration" har
solgt dig en dårlig vare.
Taxaerne er små enkeltmandsforretninger der bare kører under en
sammenslutning.

Tja..havde bare lyst til at ytre mig lidt og det må vi jo frit i Danmark


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
news:4a135ae9$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a131ad9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> De siodste par dage har jeg arbejdet i kbh.
>> I den anledning har jeg kørt i taxa 4 gange - det har været en oplevelse.
>> (og jeg brokker mig ikke, jeg syntes altid oplevelser er værd at samle
>> på)
> klip
> klip
>
>> Summa sumarum, jeg kom frem, men standarden af københavnske taxa
>> chauffører er ikke imponerende, der er plads til forbedringer.
>>
>> Skal man ikke bestå en prøve for at måtte køre taxa? Jeg syntes at kunne
>> huske at man i "gamle dage" skulle kunne finde rundt i det primære
>> dækningsområde vognmanden betjente?
>>
>> --
>> Dun@nt
>> 1KSFau Hvidguld
>> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
>> http://dunant65.blogspot.com/
>
>
>
> sakset fra http://www.3-i-en.dk/page.php?10
>
>
> For at køre taxa skal, du udover at have et almindeligt kørekort, være
> fyldt 21 år og bestå en erhvervsprøve. Teoriprøven er som til almindeligt
> kørekort, men du må kun have 3 fejl.
>
> Til den praktiske køreprøve skal du have kendskab til bremser, styretøj
> mm., samt have kendskab til det særlige udstyr en taxa skal have. Du skal
> desuden kunne køre til 2-3 opgivne adresser ad den korteste og hurtigste
> vej. Til køreprøven skal der udvises rutineret kørs
>
>
> -------------------
>
>
> Udover det skal man have et 70 timers kvalifikations kursus hvor man bla
> har om kundebetjening taxaloven og førstehjælp
>
> Oven i det skal man have førekort til det område man køre i .. oftes en
> hel komune
> Reglerne for at få førekortet er forskellige.. I Kolding f.x. skal man
> godkendes af taxa som så igen har forskellige regler.. Det ene firma skal
> man bare kune betjene en GPS og det andet op i en prøve med bla sidegader
> og div værtshuse og hoteller
> I Billund skal man bare betale 90kr og fremvise ren straffe attest + bevis
> for kvalifikations kursus og taxa kortet
>



Ole Gaarde Kristense~ (20-05-2009)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 20-05-09 10:37

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
news:4a13b875$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Skriv en klage til taxaselskaberne.
>
Og husk at få en kvittering i vognen. Det gør det *meget* nemmere bagefter
at konstatere om der har været ugler i mosen. Også når selskabet skal
behandle sagen.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved



Evo Light (18-06-2009)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 18-06-09 19:32

On Wed, 20 May 2009 11:37:21 +0200, "Ole Gaarde Kristensen"
<netpost98@hotmail.com> wrote:

>"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
>news:4a13b875$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Skriv en klage til taxaselskaberne.
>>
>Og husk at få en kvittering i vognen. Det gør det *meget* nemmere bagefter
>at konstatere om der har været ugler i mosen. Også når selskabet skal
>behandle sagen.

Plus at man undgår at chaufføren bliver sur ;)
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Evo Light (18-06-2009)
Kommentar
Fra : Evo Light


Dato : 18-06-09 19:31

On Wed, 20 May 2009 03:20:40 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>
>""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
>news:4a131ad9$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> De siodste par dage har jeg arbejdet i kbh.
>> I den anledning har jeg kørt i taxa 4 gange - det har været en oplevelse.
>> (og jeg brokker mig ikke, jeg syntes altid oplevelser er værd at samle på)
>klip
>klip
>
>> Summa sumarum, jeg kom frem, men standarden af københavnske taxa
>> chauffører er ikke imponerende, der er plads til forbedringer.
>>
>> Skal man ikke bestå en prøve for at måtte køre taxa? Jeg syntes at kunne
>> huske at man i "gamle dage" skulle kunne finde rundt i det primære
>> dækningsområde vognmanden betjente?
>>
>> --
>> Dun@nt
>> 1KSFau Hvidguld
>> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
>> http://dunant65.blogspot.com/
>
>
>
>sakset fra http://www.3-i-en.dk/page.php?10
>
>
>For at køre taxa skal, du udover at have et almindeligt kørekort, være fyldt
>21 år og bestå en erhvervsprøve. Teoriprøven er som til almindeligt
>kørekort, men du må kun have 3 fejl.
>
>Til den praktiske køreprøve skal du have kendskab til bremser, styretøj mm.,
>samt have kendskab til det særlige udstyr en taxa skal have. Du skal desuden
>kunne køre til 2-3 opgivne adresser ad den korteste og hurtigste vej. Til
>køreprøven skal der udvises rutineret kørs
>
>
>-------------------
>
>
>Udover det skal man have et 70 timers kvalifikations kursus hvor man bla
>har om kundebetjening taxaloven og førstehjælp
>
>Oven i det skal man have førekort til det område man køre i .. oftes en hel
>komune
>Reglerne for at få førekortet er forskellige.. I Kolding f.x. skal man
>godkendes af taxa som så igen har forskellige regler.. Det ene firma skal
>man bare kune betjene en GPS og det andet op i en prøve med bla sidegader
>og div værtshuse og hoteller
>I Billund skal man bare betale 90kr og fremvise ren straffe attest + bevis
>for kvalifikations kursus og taxa kortet
>

I fredericia får du et bykort udleveret og skal udpege diverse steder
og det samme gør sig mere eller mindre gældende for vejle
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste