Skift af kobling på Ford Mondeo
Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-05-09 21:47

Nu har jeg kun erfaring i skift af kobling på Cortina/Granada/Taunus/P7
altså alle baghjulstrukne Fordvogne af ældre dato. Set i forhold til
disse modeller, hvor svært vil det så være at skifte kobling på en
Mondeo som jo er forhjulstrukket.
Jeg kan huske fra dengang at jeg havde den aksel fra gearkassen der gik
i koblingen. Denne brugte jeg til at centrere koblingen med. Vil det
være tilsvarende smart at have en sådan til Mondeo, eller er der et
andet fif til at centrere koblingen med???

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Tom

Dato : 19-05-09 21:57

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koblingen. Denne brugte jeg til at centrere koblingen med. Vil det være
> tilsvarende smart at have en sådan til Mondeo, eller er der et andet fif

Har godt stadig min originale kobling i mondeo'en, men at dømme ud fra det
jeg har rodet med, med skift af trækaksler og lign, så er det noget sværere
at skifte kobling i mondeo i forhold til Taunus Sierra som jeg har prøvet
det på tidl.

Operationen vil utvivlsomt tage væsentlig længere tid på mondeo'en men som
så meget andet er det jo i princippet kun skruer og møtrikker som skal
løsnes.

Og ja du skal stadig bruge en pind* til at centrere koblingen med.

Hvis du ikke vil skifte selv har jeg set en annonce fra en fynsk mekaniker
som tilbyder skift af kobling i stort set alle biler for ca. 2.500
Kr....hvilket er så billigt at jeg ikke ville prøve selv

--
Tom